שתף קטע נבחר

הכרמלית מתחדשת, הקרונות כבר בדרך

שני קרונות ראשונים של הכרמלית החדשה עושים דרכם כבר לארץ. המערך החדש שיחליף את הקרונות השרופים יפעל כבר בחודש ספטמבר הקרוב

חידוש הכרמלית שנשרפה מתקדם, והשבוע החלו שניים מארבעת הקרונות החדשים במסעם משווייץ לישראל. אלא של-ynet נודע כי למרות ההשקעה במערכת החדשה, מגבלות אורך הרציפים הקיימים ורוחב המנהרה המקורי, מנעו את הגדלת קיבולת הנוסעים בכל רכבת. וכך, למרות שמספר תושבי העיר חיפה הוכפל ואף יותר מאז נבנתה הכרמלית - מ-150 אלף תושבים ב-1959 לכ-300 אלף כיום - יאלצו נוסעיה להסתדר עם קיבולת קרונות זהה.

 

כך נראתה שריפת הכרמלית (ארכיון): 

 

חיפה: קרונות של הכרמלית עלו באש, רחובות נסגרו

השריפה בכרמלית: הקרונות נוקו - והאש פרצה

שריפת הכרמלית: לא ברור מה קרה ומתי תופעל 

הכרמלית חוזרת ב-2018

 

כרמלית (CWA Construction SA, Mattias Jeker)
(CWA Construction SA, Mattias Jeker)

כרמלית (CWA Construction SA, Mattias Jeker)
(CWA Construction SA, Mattias Jeker)
 

בחזרה לתחתית: הכרמלית מאז ועד היום

 

ביום שישי האחרון הועמסו שני קרונות ראשונים של הכרמלית החדשה על גבי מעבורת בנהר הריין שבשווייץ, בדרכם לנמל אנטוורפן שבבלגיה. שם הם יועמסו על אוניה וצפויים להגיע לנמל חיפה ב-26 ביוני. כשבוע לאחר מכן יגיעו שני קרונות נוספים. על-פי לוח הזמנים המתוכנן, בתחילת חודש יולי יוכנסו הקרונות למנהרה והמערכת החדשה תתחיל לפעול בתחילת חודש ספטמבר.

 

הקרונות החדשים - הדמיה ()
הקרונות החדשים - הדמיה

 

הכרמלית ניזוקה בצורה קשה בשריפה שפרצה בפברואר 2017 במערך שחנה בתחנת האם של המערכת כולה, בכיכר פריז, זמן קצר לאחר שצוות ניקיון עזב את המקום. למרות חקירת האירוע במהלך 15 החודשים שחלפו, הגורם המדויק לפרוץ האש לא זוהה עד היום. כתוצאה משריפת כל המערך הציף עשן כבד הציף את מנהרת הכרמלית עד לתחנה העליונה בגן האם, וגרם נזק למערכות החשמל לאורך כל הקו. בסיום הבדיקות הוחלט להחליף את שני המערכים (שחייבים להיות זהים) ואת הכבל הראשי המושך את הקרונות.

 

הכרמלית החדשה נבנית על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ-50 מיליון שקלים. היא תכלול שני מערכים (שתי רכבות) המורכבים מזוג קרונות כל אחד. בכל קרון יהיו 48 מקומות ישיבה ועוד 84 מקומות עמידה. הקיבולת המקסימלית של כל מערך היא 264 נוסעים, ובסך הכל כ-528 נוסעים בשתי הרכבות בו-זמנית.

 

כחלק מהלקחים והדרישות בעקבות השריפה, יותקנו בתוך הקרונות מערכות כיבוי אוטומטיות. משך הנסיעה מהכרמל לעיר לא ישתנה ויעמוד על 10 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים