תושבי טנפליי נדהמו לגלות השבוע שבבית ספר יסודי בשכונה, לאורך שבועות ארוכים, תלויה על הקיר עבודה של אחת הילדות עם הכותרת "I was pretty great, wasn't I?"הייתי די נהדר, לא? העבודה היא חלק מפרויקט בית הספר במסגרתו כל תלמיד בחר דמות פופולארית מהעבר ותיאר אותה. הכותרת הזו משויכת ללא אחר מאדולף היטלר.
העבודה שניתנה לתלמידי כיתה ה׳ כללה גם יום מיוחד שבו התלמידים הגיעו לבושים כמו הדמות שבחרו והילדה הגיעה לבושה כמו לא אחר מרוצח ההמונים הדיקטטור היטלר.
מחודש אפריל העבודה, שכתובה כביכול מגרונו של היטלר, תלויה על קיר בית הספר כשכל תלמיד שעובר במסדרון נחשף אליה. ״ההישג הגדול ביותר שלי״, כתבה הילדה בשמו. של היטלר, ״היה שהצלחתי לאגד מאחורי המוני גרמנים ואוסטרים״ כתבה התלמידה.
״הייתי מאוד פופולרי ורבבות של אנשים הלכו אחרי עד מותי. אמונתי באנטישמיות הובילה אותי להרוג יותר משישה מיליון יהודים״.

2 צפייה בגלריה
dfhdfhdf
dfhdfhdf
(מהללים את היטלר במסדרונות בית הספר)

בסוף השבוע הרוחות בטנפליי סערו. הורים נזעקו לגלות שיש איזשהו עידוד או תמיכה בלחפש את האנושי והרציונלי ברוצח המיליונים האכזר. רבים אחרים ראו בכך עוד סממן לאנטישמיות המתפשטת. ״זה אמור להיות נושא שהוא בגדר טאבו״, נכתב. ״ברגע שמעבירים את היטלר לשיח לגיטימי, מנסים לחשוב כמוהו, לחפש את הכוונות הטובות או הרציונליות שהיו לו מאחורי המעשים הנשפעים שלו, זהו צעד נוסף בדרך לקבלת אנטישמיות בארה״ב״. הגיע הנושא לידיעת אגף החינוך.
הורים וארגונים יהודיים מיהרו לפנות לאגף החינוך ולהתלונן על מה שבעינם הוא רעל שמועבר לילדים רכים במסגרת חינוכית וסכנה של ממש. ״ביקשתי שכל המידע הקשור בפרויקט הזה יועבר לי באופן מלא״, הודיעה שונה דה-מרקו, המפקחת אחרי שהגיעו לידיה התלונות. ״כשאקבל את הפרטים במלואם אפעל בהתאם״.

2 צפייה בגלריה
dfhdfhdf
dfhdfhdf
בשם היטלר
(עבודת בית הספר)

אחרי הלחץ הציבורי הגדול שהופעל, הגיעה השבוע התשובה הרשמית: ״אנו מעריכים את החששות שהתעוררו בהמשך לפרויקט שניתן לכיתה ה׳ בבית הספר על דמויות היסטוריות שמייצגות טוב ורע. למרבה הצער״, הוסיפו, ״הסערה סביב הנושא הוציאה את המשימה מתוך ההקשר וכתוצאה מכך עוררה באופן מוזר כעס ודאגה. המשימה, אשר ניתנה במקור על ידי מורה יהודי, הובילה את התלמידים לבחון את הדמויות מנקודת המבט שלהן וכיצד הן עצמן בוחנות את מעשיהן. כאשר הגיעו עוברי אורח בבית הספר והביטו בעבודה הם לא הבינו את מהות המשימה והחשש לכן, מוצדק. בהתחשב בכך שהשיעור במפורש עסק בצדק חברתי, אין זה הוגן לשפוט כל תלמיד או מורה בעניין״, כתבו למורת רבים מההורים הזועמים. ״בתי הספר הציבוריים של ניו ג׳רזי מגנים אנטישמיות גזענות ואפליה מכל סוג שהוא. אנחנו מקווים כי לאחר סקירת עובדות אלו תצטרף אלינו הקהילה בתהליך ריפוי״.