בעוד שכולנו עוקבים בדאגה אחר האירועים בישראל, ממש מסביבנו, ברחבי ארה״ב, יצאו השבוע מאות מפגינים נגד מה שקורה מעבר לים, נגד ישראל, במחאות גדולות שהפכו מהר, מהר מדי, לעימותים קולניים ומסוכנים.
כבר ביום שלישי אחה״צ, עם הרחבת המבצע והירי הבלתי פוסק של טילים אל עבר ישראל, יצאו פעילים פרו-פלסטיניים לתהלוכות בערים שונות בארה"ב, ביניהן וושינגטון הבירה, לוס אנג'לס וניו יורק. ליד הקונסוליה הישראלית במנהטן התפתחו מהר מאוד גם עימותים פיזיים ומילוליים בין מתנגדי ישראל לבין כמה מתומכיה שהגיעו למקום כשהם מצוידים בדגלי כחול לבן.
מפגן התמיכה הפך לעימות סוער ואלים והמשטרה התקשתה בשלב מסוים להפריד בין הצדדים. המפגינים נגד ישראל נשאו דגלי פלסטין ושלטים כמו ״שחררו את פלסטין״, ״רצח עם״, "אנחנו נשחרר את פלסטין", "תמכו בהתנגדות הפלסטינית", ו"ישראל, מספיק להטיל טרור על עמי".
כמו תמיד, וכפי שאנחנו מכירים מהפגנות רבות ברחבי ניו יורק נגד ישראל, למפגן המחאה הצטרפו גם קבוצת נטורי קרתא שאינם מכירים בזכות הקיום של מדינת ישראל. לפי השלטים, נראה שגם יהודים וישראלים הצטרפו למחאה, עם שלטים כמו: "ביידן, תפסיק לממן את הכיבוש הישראלי – מיהודייה ישראלית".

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
המתח מהמזרח התיכון מגיע אלינו
(הפגנה פרו פלסטינית)

המפגינים בצד הפרו ישראלי היו גם הם שותפים להתלהמות ולעימות החזיתי. חלקם הניפו דגלי תנועת "כך" וריססו בחומר לא ידוע מפגינים פרו-פלסטיניים, שתועדו על ידי התקשורת כשהם כואבים ומדממים. מהדיווחים בשטח ניכר שהמהלומות עברו גם למכות של ממש ואחד המפגינים הוכה בכיסא.
לאורך השבוע נשאו רבים את עיניהם לבית הלבן לתגובות ולקריאות של הממשל החדש. ג'ו ביידן הביע תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה ואף הביע דאגה עמוקה מההסלמה: ״לישראל״, אמר, "יש הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה". באופן רשמי גינה הבית הלבן את ירי הרקטות על ישראל ודוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הודיעה כי ארה"ב מגנה את "ירי הרקטות של חמאס וארגוני טרור אחרים לעבר ישראל, כולל לעבר ירושלים, עיר עם חשיבות גדולה כל כך למאמינים ברחבי העולם, אשר חייבת להיות מקום של דו-קיום".

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
הפגנת ״צו 8״ בטיימס סקוור
(צילום: שחר עזרן)

דוברת הבית הלבן אף הוסיפה וטענה שארה"ב מתמקדת בניסיון להרגיע את המתיחות בין הצדדים וכי הנשיא ביידן מקבל עדכונים שוטפים אודות ההתפתחויות באזור. ״הוא הנחה את הצוות שלו לנהל מגעים עם בכירים משני הצדדים, ישראלים ופלסטינים, כמו גם מנהיגים במזרח התיכון״.
עם פתיחת המבצע פרסם גם הנשיא טראמפ הודעה מיוחדת רשמית ובה האשים את הנשיא ביידן כמי שזנח את ישראל: "היעדר התמיכה של ביידן בישראל הוש שהוביל למתקפות הקשות נגד בעלת הברית שלנו״ כתב. ״ארה״ב חייבת לעמוד לצד ישראל ולהתעקש שהפלסטינים יפסיקו את האלימות לאלתר, את הטרור ואת ירי הרקטות. ארה"ב״, הוסיף, ״חייבת תתמוך בתקיפות בזכותה של ישראל להגן על עצמה. כשאני הייתי נשיא״,טען הנשיא היוצא, ״היינו ידועים כ״ממשל השלום', מכיוון שליריבות של ישראל לא היה ספק שארה"ב עומדת לצדה בצורה איתנה, ושאם הן יתקפו אותה, הן ייענשו במהירות".
בהמשך השבוע נערכו תהלוכות נוספות, ״כולם למען פלסטין״ מצד אחד, מצד שני ״עמדו נגד הטרור, למען ישראל״, עם הפגנות פרו ישראליות שיזם ארגון IAC שעברו מאריזונה, אטלנטה, אוסטין, בוסטון, קולורדו, יוסטון, לאס וגאס, לוס אנג'לס, סיאטל ופלורידה. ההפגנה המרכזית נערכה בטיימס סקוור בניו יורק.