קורל זבורוף, במקצועה עורכת דין, הגיעה לניו יורק בעקבות האהבה: "בן זוגי הוא ישראלי שחי ועובד בניו יורק", היא מספרת. השניים חיו בנפרדו ותכננו לעבור לגור יחד. "הייתי עוד באמצע הלימודים. תכננתי לעבור רק אחרי 'שאסמן וי' על כל הפן הלימודי שלי בארץ".
היא אכן סיימה את בחינות הלשכה בהצלחה, ואף העניקה ייעוץ משפטי בבית הדין לעבודה לתקופה מסויימת. "חייתי חיים דיי גנרים", היא מעידה על עצמה. כשהגיעה לניו יורק, התלבטה בנוגע עתידה המקצועי: "יכולתי להמשיך בלימודי תואר שני במשפטים ולהיות עורכת דין בניו יורק, אבל האמת היא שהרעיון של יזמות קרץ לי".
קורל נדבקה בחיידק היזמות שמשפיע על רבים מהישראלים בניו יורק והחליטה לשלבו עם אהבתה לאופנה ולקניות. כך נולדה "DRESSIT" - פלטפורמה המאפשרת קניית בגדים מחנויות בוטיק בניו יורק באמצעות אפליקציה נגישה, בעלת יתרון ייחודי - היא מעניקה ללקוחותיה חווית מדידה כמו בחנות - רק בבית. קורל מספרת: "הלקוחות יכולים למדוד את הפריטים בהם חשקו, עוד בטרם רכשו אותם - לאחר שהלקוח בחר פריט באפליקציה, שליח מגיע עד לפתח ביתו עם הפריט, והוא מקבל את האפשרות למדוד אותו בפרטיות ובנוחיות בין כותלי ביתו. אם אהב את את הפריט, הוא שומר אותו ורק אז משלם עליו. אם לא, ביכולתו להחזירו היישר לחנות מבלי לרכוש אותו בפועל באמצעות השליח. למעשה הרעיון של זבורוף נולד מתוך חווית הקנייה האישית שלה: "כשאת קונה בגדים ברשת חווית הקנייה היא לא אידיאלית בלשון המעטה; אין לך אפשרות למדוד, את אף פעם לא יודעת באמת מה המידה שלך, המידות משתנות מחנות לחנות, את לא יכולה להתנסות במספר מידות במקביל ואם הבגד לא טוב, אז מאוד מסורבל להחזירו לחנות ולקבל החזר כספי". למעשה", קורל משתפת, "מסקר שנערך על חווית הקנייה של ביגוד ברשת עולה כי 40% מן הרכישות המבוצעות מסתיימות בחוסר שביעות רצון מצד הלקוח והחזרה של פריטים. בפועל כמובן המספרים יכולים להיות גבוהים יותר, משום שמאוד מסורבל להחזיר כיום רכישה שבוצעה ברשת", היא מסבירה. "דרך הפלטפורמה שלנו לא רק שהעניין הזה נחסך, אלא אנו אפילו מציעים שירות של "קניין אישי" שמזהה את הטעם של הלקוח או הלקוחה ומציע להם פריטים דומים להעדפות שלהם במידה ואלה אזלו בחנות".

2 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(קורל זבורוף)
מה שהחל בתור מיזם שנולד מתוך הרצון של זבורוף לשפר את חווית הקנייה האישית שלה, הפך לבית עבור עשרות עסקים קטנים שנקלעו לקשיים בתקופת הקורונה: "למעשה הקורונה גרמה לכך שעשרות עסקים וחנויות בוטיק פשטו את הרגל. בניו יורק ובכלל קיימות עשרות חנויות קטנות המנוהלות במשך שנים באופן מסורתי עם סניפים פיזיים שכלל לא היו חשופות לעולם של קניות ברשת, והן כאמור הכי נפגעו מהמשבר. היום מי שלא נוכח ברשת לא קיים", היא מסבירה. "פרט לחשיפה, אנחנו מעניקים לחנויות את כל המעטפת הדרושה להן: החל מלהקים להן תשתית אינטרנטית, ועד לסידור וצילום הסחורה שיהייה להן כיצד להציג את עצמן", היא אומרת. "בשוק הביגוד והאופנה חלה ירידה של 1.4% במכירות לאורך משבר הקורונה. בשוק שמגלגל מיליארדים בשנה מדובר בהחלט בהרבה כסף. כיום בזכות הפלטפורמה שלנו החנויות ממציאות את עצמן מחדש. זה מאפשר להן גם לשמר את הפעילות שלהן וגם להיחשף לקהלים חדשים שהן לא לא היו נחשפות אליהם אלמלא הפלטפורמה״.

2 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(רכישה אלטרנטיבית. מתוך אתר החברה)
"כעת בזכות הפלטפורמה שלנו חווית הקנייה של הלקוח הפכה הרבה יותר ידידותית למשתמש: עוד באותו היום, הלקוחות מקבלים את הבגדים שהזמינו עד לפתח ביתם, כאשר ניתן כמובן להזמין מספר פריטים בעלי מידות שונות ויכולים למדוד את הפריטים בבית בנוחיות מירבית. כמה פעמים מצאתן את עצמכן בחנות מודדות פריט ורוצות לנסות לשלב אותו עם פריטים שיש לכן בבית? כעת אתן יכולות לעשות זאת. במידה והלקוח מעוניין להחזיר פריט שהוא לא חפץ בו, הוא קובע נקודת איסוף באפליקציה ושליח יבוא לאסוף אותו ממנו. הלקוח לא משלם על הפריט עד אשר רכש אותו והוא מרוויח חווית קנייה מירבית", היא אומרת. "גם מהצד של המוכרים, חווית המשתמש היא מרבית: המוכרים יכולים לנהל את כל העסקאות באמצעות דשבורד שמקבל הזמנות, וככה יש להם בקרה על מה שמתרחש. כרגע התגובות ממש טובות מצד החנויות. אנחנו עובדים עם מותגים שמעולם לא עבדו עם חנות אינטרנטית קודם לכן ובשבילם זה ממש מהפך. נכון להיום אנחנו עובדים עם עשר חנויות בוטיק ברחבי ניו יורק ועוד ממתינות לנו ברשימת המתנה 25 חנויות הממתינות לקבל את השירות שלנו, והיד עוד נטויה. אפילו מבחינת המודל העסקי שלנו אנחנו ממש תומכים בעסקים קטנים: אנחנו גובים עמלה נמוכה פי שתיים מהמתחרים, ואם לא התבצעה מכירה והפריט הוחזר בסופו של דבר על ידי הלקוח, אנחנו לא גובים עמלה. אנחנו אפילו מעסיקים את השליחים שליחה אחת כרגע, אם לדייק", היא מתלוצצת. "אבל זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן, אנחנו צפויים להתרחב ממש בקרוב. אפילו אני כיהנתי כשליחה תקופה, רציתי ללמוד את השטח מקרוב", היא אומרת. זורבוף מספרת על תוכניות גדולות להתרחב: "כרגע אנחנו פועלים רק במנהטן, ובהמשך נתרחב לאזורים כמו ברוקלין, ניו ג'רזי, ובשאיפה למקומות נוספים באירופה, ארה"ב ואפילו ישראל".
האפליקציה DRESSIT זמינה באנדרואיד ובאפסטור.
פורסם לראשונה: 11:10, 19.03.21