התרגלנו כבר לנוכחות של מתנגדי החיסונים האמריקנים ומחוללי הקונספירציות למיניהן המזדהים ברוב המקרים כתומכי דונלד טראמפ וסביר להניח שמשתייכים לקבוצת ה-QAnon, במדינות אדומות כמו טקסס, מיסיסיפי ודרום דקוטה שכמעט מתכחשות לקיומה של מגיפת הקורונה.
השבוע גילינו שגם במעוז הליברליות של ארצות הברית, העיר ניו יורק, ניתן להבחין בהם מדי פעם - פעילים נגד חיסון ונגד עטיית מסכו, ובעיקר נגד המפלגה הדמוקרטית. מדובר בקומץ קטן וקולני, אבל המסרים שהוא מפיץ שנויים במחלוקת.

1 צפייה בגלריה
sdfsdf
sdfsdf
(מתנגדי החיסונים בניו יורק)
ביום שלישי האחרון, יום יפהפה, חמים ושטוף שמש, יצאו רבים מתושבי מנהטן לרחובות ולפארקים. אלו מהם שהגיעו לכיכר טומפקינס שבאלפאבית סיטי נתקלו במראה המוזר של שלושה פעילים מתנגדי חיסונים בגילאים מתקדמים של חייהם. השלושה פתחו שולחן בכניסה לכיכר בשדרה A, והציבו שלטים, ביניהם אחד הטוען כי "חיסון ה-mRNA גורם לאלצהיימר, הלם חיסוני, אלרגיות ומוות".
ללא מסכות, וללא התחשבות בעוברים ושבים, השלושה הטיפו להימנעות מחיסונים ומסכות מסיבות שונות ומשונות והפנו אצבע מאשימה לעבר המפלגה הדמוקרטית וראש העיר ביל דה בלאזיו על כך שהוא סגר את ניו יורק ולדבריהם הביא לחורבנה, בגלל מחלה קלה ונסבלת כהגדרתם.
דווקא בימים אלה כשאחוזי הנדבקים הולכים ויורדים ביחס ישר לכמות המתחסנים, יוצאים המתנגדים לרחוב ובלהט של נביאי זעם מפיצים את בשורת האימים שלהם, שבאה כצפוי עם המסר הפוליטי: "הדמוקרטים חייבים ללכת, הם הרסו את העיר". זאת ועוד, הדובר הראשי שהמשיך והמשיך בנאומיו כנגד החיסונים פנה לעוברים ושבים שעטו מסיכות ולגלג עליהם. "זה יום אביב נפלא. תורידו את המסכות, תנשמו קצת אוויר", קרא לעברם. בכיכר טומפקינס הנמצאת בלב השכונה ההיפסטרית ביותר במנהטן, השלושה התקבלו בעיקר בהתעלמות, אולם בניו יורק, כמו בניו יורק, לא חסרים גם חסרי בית ותמהונים שהריעו וצהלו בעודם מסירים את מסכותיהם, בהכשר הפעילים המפוקפקים בזכות עצמם. האורים והתומים שלהם היא ד"ר שרי טנפני, הרופאה המתנגדת לחיסונים ממש כמוהם.
כדי לשכנע את המשוכנעים ולנסות למשוך את תשומת לבם של המתעלמים, שלף הדובר את מלחמת עיראק וטען כי התקשורת האמריקנית תמכה ביציאה לקרב בהוראת ג'ורג' וו. בוש שטען כי בידי סדאם חוסיין יש נשק להשמדה המונית, מה שהתברר כמידע שגוי. "מה גורם לכם לחשוב שהם מספרים לכם את האמת", שאל הדובר בראיון לניו יורק טיימס, "מה גורם לכם לחשוב שכל מאות המאמרים שמגיעים מתוך האליטה והפרטים על משהו שהתפוצץ בניו יורק לפני עשרה חודשים ומעולם לא השפיע על בריאות הציבור". עוד אמר כי מדובר בקמפיין שנועד "להוציא את השד מהבקבוק ולגרום לכם ללבוש מסכות, למרות שאין התפשטות של נגיף הקורונה בניו יורק בעשרת החודשים האחרונים".
כאמור מדובר בפעילים תמהונים שמעקשים להחדיר למוחם של ההמונים את תיאורית קונספירציה על כך שהמסכות גורמות לנזק בריאותי לילדים, על כך שהחיסונים גורמים למוות או שהם משמשים את חברות התרופות להזריק לגופם של האזרחים משדרים נאנו-מיקרוסקופיים שיאפשרו להן לשלוט בהם. "הם רוצים לעשות מהגוף שלכם מעבדה", קראו. האם הם שכנעו מישהו? קשה להגיד. אמנם בימים אלה אפשר להבחין ביותר ויותר ניו יורקים הולכים ברחוב ללא מסכה. אבל ברוב המקרים אין מדובר במחאה פוליטית, או באמונה בתיאוריות הקונספירציה, אלא פשוט תוצאה של החיסונים עצמם והירידה בקצב ההדבקה שמשרה ביטחון עצמי. ולשם שינוי אופטימיות.