אחרי שבשנה שחלפה התקיימו כל אירועי יום הזיכרון ב'זום', כמו גם מסיבות יום העצמאות, השנה חל שיפור וחלק מהאירועים מתקיימים עם קהל. הקונסוליה הישראלית ערכה את טקס המרכזי של 'יום הזכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה', ב'זום', בשיתוף עם פרלמנט בוקה וגורמים נוספים. כך גם עשו חברי הפרלמנטים השונים. חניכי שבט הצופים "אלמוג", קיימו במסגרת פעילותם השבועית, כפעולה מקדימה לטקס, שיחה עם אחות שכולה. הטקס כלל שירים שנכתבו על לוחמים שנפלו, על חיילים בודדים ועל עמית בן יגאל ז"ל, על פי בקשת משפחתו שפנתה לשבט, בבקשה להנציח את זכרו גם מחוץ לגבולות ישראל.

חגיגות יום העצמאות נערכו חלקן ב'זום', וחלקן באירועים חיים. את האירוע המרכזי מארגנים טוני רז ובועז אדרי, ראשי קבוצת האופנוענים הישראלית "הרעם המתגלגל". זו השנה ה-15 בה הם מובילים, שיירה ססגונית של מכוניות מעוטרות בדגלי הלאום, ועשרות רבות של אופנוענים, לנסיעת הצדעה לישראל ברחבי העיר. ההתכנסות ברחבת החנייה של "גראנד קפה" - בכתובת: 2905 Stirling Rd, Fort Lauderdale, FL 33312. ביום ראשון ה- 18 באפריל בשעה 11:30 בבקר תחל ההתארגנות, חלוקת דגלים וחולצות עצמאות (עד גמר המלאי). המסע יצא לדרכו בליווי משטרתי בשעה 13:00 בדיוק. בסיום המסע ישובו הרוכבים למקום היציאה שם תערך מסיבת ססגונית, המובטחת להיות חוויה כיפית לכל המשפחה ותכלול הנפת דגלים, פעילות משפחה וילדים, הפעלה מלווה במוזיקה עם תקליטן שאק, מ"יאללה רדיו", אוכל כשר, שתייה והפתעות. פרטים במודעה.

3 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(עירן חזן - ידידים)

חוג ידידי המרכז הרפואי ע"ש "מאיר", ערך השנה את מפגש גיוס התרומות, בביתם של רנה ואיש העסקים אורן קטן. עשרות חברים וחברות מקרב חוג הידידים של בית החולים מאיר במיאמי, שבראשותו של עורך הדין ג'ף פרלו, נכחו באירוע. הדוברת המרכזית הייתה השופטת לשעבר ג'נין פירו, בעלת תוכנית אירוח פופולרית בפוקס ניוז. ג'נין ריתקה את הנוכחים בהרצאה בנושא: המצב הפוליטי באמריקה בעידן ביידן. בין השאר ג'נין ביקרה את מדיניות ההגירה והאבטלה. השופטת ענתה בהרחבה על שאלות מקרב הקהל. בלטה בתרומתה ובשאלותיה הפילנתרופית ציפי הולנד, נשיאת עמותת "גשר של אהבה" והמנחה עורך דין ג'ף פרלו. האורחים נהנו מתקרובת עשירה. את האירוע ארגנה אשת יחסי הציבור, ברוריה אנג'ל, שקיבלה מחמאות רבות מהשופטת. את החסות נתנו עורך דין דתן דורות ומשרד השמאות "סטלר", בבעלותו של רמי בועזיז. בתום ההרצאה חתמה השופטת על ספרה "אל תשקר לי" בהקדשה אורחים.

3 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(ג'נין פירו, עם ברוריה אנג'ל, דתן דורות ואורן קטן. צילום: ארז קאשי.)

"יאללה רדיו", בראשותו של התקליטן שחר נאגר, מלווה בשנה האחרונה את הפעילויות ההתנדבותיות של מגוון העמותות בקהילה הישראלית. ביום שישי הוא ערך טקס חלוקת תעודות הוקרה לראשי קבוצות המתנדבים. שחר: "הכוונה הייתה להעניק תעודת הערכה לנציגי הקבוצות, אשר נרתמו לעזור לנזקקים". המנחה, ג'סי אלבז, המוכר בפעילותו ההתנדבותית "שבת של ג'סי" באירוח רווקים ורווקות. האירוע היה בחסות חברת "קפטן ישראל", שבראשותו של איש העסקים ג׳ו זבולוני, אשר חלק עם הנוכחים את היסטוריית ההתנדבות שלו. ג'ו הודה לכולם על ההירתמות והנתינה, שהביאה לתוצאה של התלכדות בקהילה. בזה אחר זה העלה המנחה ג'סי אל הבמה את: שלי נזרי וניר לרמן מ-IAC, הפילנתרופית ציפי הולנד – נשיאת עמותת "גשר של אהבה", מורן אלפסי - מארגון "גיבורי השואה", ערן חזן - מארגון "ידידים", טוני רז ובועז אדרי - נציגי קבוצת האופנוענים "הרעם המתגלגל", והרבנים חיים פרנקל ודניאל שהינו. לאורך כל הטקס נהנו המשתתפים מאווירה נעימה, הרגשת שליחות וטונות של אהבה לישראל. המשתתפים נהנו מקייטרינג עשיר, שנתרם על ידי מיטל ועמוס ממסעדת "יאמברי", וממוזיקה של שחר התקליטן – "שק פקס". את האירוע תיעד כהרגלו בהתנדבות ובמסירות הצלם ירון נתיב. המדור שולח ברכת יישר כח.

3 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(מקבלים תעודת הוקרה מ"יאללה רדיו". צילום: ירון נתיב.)

לאור המצב הכלכלי הקשה, שהביאה עמה מגיפת הקורונה, הלכו והתרבו עמותות הסיוע לנזקקים במיאמי רבתי. השבוע הייתה עליית מדרגה, כאשר הונחה אבן יסוד, להקמת בית תבשיל "ייטב לב", ביוזמתם של שבתאי (שאבי) ועידו אוחנה. ביום שישי התקיים טקס אליו הגיעו כמאה וחמישים איש ביניהם: אנשי עסקים, ראשי קהילות ורבנים שקראו והשלימו מסכת ושיעור תורה מפי הרב אייל עמרמי - ראש מוסדות "כאייל תערוג", שבשכונת הר חומה בירושלים. לאחר מכן יצקו המשתתפים את הבסיס לאבן היסוד. בימים אלה הם עוסקים באינטנסיביות בשיפוצה של מסעדת "מוצרט" לשעבר, שברחוב סטרלינג, אשר תהווה אכסניה לבית התבשיל. העמותה נוסדה לפני כשנתיים לזכרו של חברם ייטב שרם ז"ל, תושב מיאמי לשעבר, שעלה לארץ ושם הוא נפטר מהתקף לב. "ייטב לב", יפעל במתכונת של אוכל לכל רעב. ארוחה חמה, בישיבה במקום, עם תפריט יומי ותכלול עופות, דגים או בשרים, מרקים וסלטים, אוכל ביתי והכל בחינם!!! בימי שישי יחולקו מארזים של מנות חמות לשבת. המקום יהיה פתוח בימי ראשון עד שישי מ- 9:00 בבוקר עד 4:00 אחר הצהריים.