שעות ספורות אחרי שהשיק שמעון שבס, את ספרו "חבר" בדוכן הספרים של "ידיעות ספרים" במסגרת 'שבוע הספר הישראלי' בבנייני עזריאלי, הוא כבר היה במטוס בדרכו לארצות הברית, כדי לקדם את הוצאת ספרו 'חבר', במהדורה האנגלית. הספר הדן בפוליטיקה, בתקשורת ובביטחון, הינו מסמך מרתק, המספר בצורה מאד מעניינת את הקורות מאחורי הקלעים של הפוליטיקה והארועים ההיסטוריים בישראל. שבס, ניצל את שהותו בפלורידה, להרצות בפני חברי "פרלמנט הריביירה" ו"פרלמנט בוקה". ביום שישי בפני הפרלמנט במיאמי, במשך שעה ארוכה הוא נשא את משנתו בנושאים אקטואליים: הממשלה החדשה, הבחירות בישראל, המגזר הערבי, החרדי, השמאל מול הימין, השלכות הקואליציה החדשה, על המגזר הדתי אותם כינה "הגנגסטרים החוששים מההתנתקות מהעטינים". על ח"כ בן גביר - עבריין מושרש, כהניסט שהושפע מברוך גולדשטיין, שרצח 27 מתפללים ערבים והביא בכך להסלמה של אנתיפאדת האוטובוסים ולהקמת החמאס. הוא דיבר על אוסלו, שהיה 'הסכם ביניים', על מלחמת לבנון, הסכם קמפ-דיוויד, ועל עלייתו של בגין לשלטון. על הפוליטיקאים של היום "הם מחפשים תופינים וטובות הנאה, הם מסוכנים, דיקטטורים, שאין להם מה להפסיד ובשל כך הציבור נמצא בסכנה מתמדת. רבין היה איש עם מטען ערכי ענק, איש של תהליכים. שבס השווה את גנץ לרבין בו הוא ראה כמודל לחיקוי לרבין, עד אשר קיבל פיק ברכיים ונכשל מנטלית בדרכו לכבוש את ראשות הממשלה. בסוף דבריו הוא ענה לשאלות המאזינים. הוא חתם את דבריו "היאוש זאת לא אופציה".

2 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(שמעון שבס עם מנכ"ל "פרלמנט הריביירה", בועז טפר )

אחרי שנת 'הקורונה' שבמהלכה נמנעו מלערוך מסיבות גרנדיוזית, ערכה השבוע משפחת פאליק, את חתונתה של רחל בתם של דבי וג'רום, נכדתה של נילי פאליק, אשר באה בברית הנישואין עם בחיר ליבה מתיו, בנם של רבקה ונאסר מנחימי. כיאה להפקות הגרנדיוזית של משפחת פאליק, הגיעו ביום חמישי כ-500 אורחים לאולם הטרנברי JW החדש. טקס הנישואין נערך באולם המקושט להפליא על ידי ג'סי, קרובת משפחתם, כאשר החופה ניצבה בטבורו של האולם והאורחים יושבים מסביב לחופה. החזן הצבאי הראשי, שי אברמסון, הכניס את בני הזוג לחופתם. הרב שלום ליפסקר מבית הכנסת בל הארבור, הקריא לזוג את ברכתו המסורתית של הרבי מלובביץ'.

2 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(הזוג הטרי רחל ומתיו ביום חתונתם )
החזן שי אברמסון קרא את התפילה לשלום חיילי צה"ל, הגברים מקרב בני משפחת פאליק עלו לבמה וברכו את הזוג הטרי ב'ברכת הכהנים'. בין העדים בטקס החתימה על הכתובה נמנה גם הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל, המקורב למשפחה. הרב ליפסקר, הקריא לזוג את כתובתם בארמית. באמירת שבע הברכות השתתפו אח הכלה, ג'וזף, אח החתן – נתן, הדוד - סיימון פאליק, אב החתן –ניסן, ושחי דודה של הכלה. את הברכה השביעית, ובטרם שבר החתן את הכוס, התכבד שי אברמסון בשירת השיר 'אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי'. האורחים התפנו לאולם המקושט בלבן וירוק, שם סעדו את ליבם תוך שהם לא מפסיקים לפזז על רחבת הריקודים, עד השעות הקטנות של הלילה. המדור שולח ברכת מזל טוב