תעודת זהות
מייסדים: מיכאל שאולוב, פבל ברנגולץ, עידן עפרת
שנת הקמה: 2018
שנות עבודה בניו יורק: מתחילת שנת 2019, כשנתיים, עם גיוסים של כ-179 מיליון דולר
מספר עובדים בניו יורק: כ-35 עובדים
איך נולד הרעיון?
״לפני כארבע שנים נפגשנו, שלושת מייסדי פיירבלוקס כדי לגלגל רעיונות לסטארט-אפ חדש שיתבסס על הניסיון שצבר כל אחד מאתנו בתעשיית הסייבר הישראלית בהקמת סטארט-אפים לצד ניהול חברות סייבר מובילות. באותה העת שוק הקריפטו כבר הגיע לממדי ענק אך סוגיות קשות של 'לגיטימיות', מחסומי רגולציה וחוסר יציבות בלמו התפתחותו. זיהינו כי בעיות אבטחה ופריצות סייבר בהיקפי ענק לבורסות של קריפטו ולכל שרשרת הערך של התחום הם הבטן הרכה של השוק, עקב אכילס שתורם לחששותיהם של מוסדות פיננסיים להיכנס לשוק החדש. על בסיס הידע העשיר שלנו בתחומי הסייבר החלטנו להקים את החברה ולספק באמצעותה תשתית מאובטחת לעולם הקריפטו המתפתח. היא מציעה פלטפורמה לארגונים פיננסיים וסיפוק תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ׳ין. החברה שהקמנו מאפשרת לבנקים, חברות פינטק, בורסות קריפטו, חברות תשלומים, בנקים, קרנות גידור, גופי הלוואות ועוד לבצע באופן מאובטח, העברות של נכסים דיגיטליים דרך הרשת שלנו, לצד תשתית ארנק מבוססת MPC (מערכת הצפנה Multi Party Computation). הפלטפורמה הושקה ביוני 2019 ותוך כשנתיים בלבד משרתת 230 לקוחות, מוסדות פיננסיים שמבצעים באמצעותה העברה מאובטחת של נכסים דיגיטליים בשווי של של יותר מ-400 מיליארד דולר״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״ביצענו תהליך ולידציה יסודי ומתמשך בקרב עשרות מוסדות פיננסים בעיקר בניו יורק והסקנו באופן חד משמעי שיש צורך אמיתי בפתרון שלנו וכי המוסדות הללו מוכנים לשלם עבורו כדי להתמודד עם אתגרי האבטחה של שוק הקריפטו. התהליך נתן את האות הסופי ליציאה לדרך של הסטארט-אפ״.

1 צפייה בגלריה
dfhdfh
dfhdfh
מייסדי החברה, מיכאל שאולוב, פבל ברנגולץ ועידן עפרת
(על המפה)

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״כשייסדנו את החברה ב-2018, שער הביטקוין צנח לשפל חסר תקדים של 3,500 לדולר ורוב החברות בתחום נעלמו מהשוק. עתידו של שוק הקריפטו לא היה ברור אך אנחנו האמנו שבסופו של דבר נכסים דיגיטליים יתפסו מקום מרכזי בעידן הדיגיטלי כפי שאכן הוכח בשנה האחרונה. נקודת המפנה הייתה מגפת הקורונה שהולידה חוסר יציבות כלכלית וחששות מאינפלציה והעבירה עובדים בכל העולם לעבודה מהבית. הביטקוין נתפש לפתע כעוגן של יציבות וכל המוסדות הפיננסיים, כולל המוסדות המסורתיים, נוהרים אליו כיום. שוק הקריפטו הגיע כבר לשווי של 2 טריליון דולר ושער הביטקוין הגיע ל-60,000 לדולר. בעקבות זאת חווינו צמיחה מדהימה בביקוש לפתרון שלנו״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״ניו יורק היא אחד מהמרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם ויש בה ריכוז גבוה מאוד של בנקים, קרנות, גידור, ברוקרים, בורסות וכן חברות קריפטו מובילות. זה המקום לחברה כמו שלנו להיות בו ולהניע תהליכים של פיתוח עסקי, שיווק ומכירות רחבי היקף. יש לציין, כי ניו יורק נוחה לנו גם בגלל הפרשי השעות הנוחים יחסית עם תל אביב שבה ממוקמת הנהלת החברה ומרכז המו"פ״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״אנחנו מתמודדים בשנה האחרונה עם צמיחה מואצת שמתבצעת כולה מרחוק. גייסנו השנה הון בהיקף של 163 מיליון דולר (בשני סבבים), גייסנו עשרות מפתחים נוספים בישראל ועובדים ברחבי העולם ופתחנו משרדים חדשים בסינגפור, אנגליה, שוויץ וצרפת. המכירות ברבעון הראשון של 2021 הגיעו להיקף כפול מהיעד שהצבנו והקצב רק יגבר ברבעונים הבאים״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״אנחנו השקנו את הפעילות בניו יורק בשלבים הראשונים ביותר של הקמת החברה ואנחנו ממליצים ליזמים לעשות זאת, במיוחד כאלה שעוסקים בתוכנות ארגוניות בכלל ובפתרונות למוסדות פיננסיים בפרט״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״כן. יש עדיין אתגרים לוגיסטיים עקב הקורונה אך האווירה אופטימית יחסית ותחושה ברורה של יציאה קרוב מהמשבר״.
האם מחפשים עובדים?
כן. מרכז המו"פ שלנו בתל אביב כולל כ-70 איש ואנו מתכננים כמעט להכפיל את היקפו בשנת 2021. נגייס מומחים בתחומים בלוקצ׳יין, סייבר, DevOps, Backend, Frontend, מובייל ועוד. השנה נגייס עובדים נוספים גם למשרד בניו יורק.
חפשו ב- www.fireblocks.com
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
www.IsraeliMappedinNY.com