כשברקע שבועות ארוכים של אי וודאות, יריבויות ומאבקים פנימיים, נראה שסופסופ משהו השתנה ולא רק בישראל, גם לניו יורק מגיעים יותר ויותר חיסונים. העיר מתכננת לחסן תושבי ניו יורק נגד הקורונה עם ההיצע הגבוה יחסית שהוקצה השבוע בנוסף למנה שעוכבה בעקבות סערת החורף המושלגת בשבוע שעבר ראש העיר ביל דה בלאזיו מקווה שהחיסונים שבדרך יובילו למספר שיא של מתחסנים - אף שהוא מודה שההיצע הפתאומי עלול להיות חד פעמי בלבד. "אנחנו בעצם הולכים לקחת את כל המינונים של השבוע שעבר ואת המינונים של השבוע ולשלב אותם ונקווה שיהיה לנו שבוע חזק או חזק ממה שהיה לנו אי פעם. הכי הרבה שחיסנו אי פעם בשבוע בודד״, הסביר, ״היה 320,000. יכול להיות שאנחנו נחסן 500,000 או יותר נכון, מחסנים ברגע זה ", אמר דה בלאזיו. "אני מברך על העובדה שהיצע רב מגיע אלינו, מה שסוף סוף יאפשר לנו להגביר את יכולתנו. אבל ברור שזה רק לפרק זמן קצר. מה שאנחנו צריכים זה היצע עקבי״.

1 צפייה בגלריה
לבחור
לבחור
חמישה מיליון חיסונים
(דה בלאסיו)
ראש העיר אישר את הפרטים ​​ביום שני כשהודיע שהעיר סוף סוף מקבלת את משלוח החיסון שאמור היה להתקבל בשבוע שעבר. הידיעה הגיעה לאחר שפקידים בבית הלבן טענו כי כל 6 מיליון חיסוני הקורונה התעכבו בגלל מזג האוויר הקשה. אספקת חיסונים בכל 50 המדינות הושפעה בשבוע שעבר לאחר שחזית קרה ומסוכנת שטפה את מרבית המדינה. ביום שני בלבד נשלחו 7 מיליון מנות של החיסון בפריסה ארצית.
ראש העיר אמר מוקדם יותר כי המטרה עליה הכריז בתחילת הדרך לפיה מתכוון לחסן חמישה מיליון תושבי ניו יורק עד יוני עדיין רלוונטית למרות העיכוב וההיצע המצומצם. לאחר הודעתו נרשמה עלייה בביקוש לקביעת תורים.
עם זאת, לא ברור כיצד הלוגיסטיקה של קבלת מנוות החיסון תתבצע לאחר שהזכאות תתרחב, כצפוי בחודשים הקרובים, ותכלול לא רק את קבוצות הסיכון כי אם גם את שאר אוכלוסיית המדינה. התהליך לקבל זריקה היה מסורבל ולא ברור במשך חודשים מסיבות רבות, ביניהן העובדה שבמקומות שונים המציעים את החיסון (למשל, בתי חולים עירוניים לעומת בתי מרקחת כמו וולגרין) יש מערכות רישום נפרדות. בימים אלו הוסיפה העירייה אתר שבו תושבי העיר יכולים לאתר את כל המיקומים המציעים חיסונים, אך ממליצה לתושבים להגיע אתר האישי של כל ספק.
ישנם גם חסמים ועניינים טכנולוגיים שמנעו מתשובים לתאם תורים. בנוסף, מכיוון שהמדינה הרחיבה את הזכאות לתושבים עם מצבים בריאותיים בעייתיים, התחרות הייתה קשה מאחר שמיליוני תושבי ניו יורק מתמודדים על מספר מצומצם של זריקות.
כמה תושבי ניו יורק שציפו לקבל את המנה השנייה שלהם לחיסון ביום שבת דיווחו כי קיבלו הודעות לפיהן פגישות אלה נדחו, למרות הבטחות העירייה כי המנות השניות של החיסון שמורות לכל מי שמקבל את הזריקה הראשונה שלהם.
בחודשים האחרונים קורא ראש העיר מעל כל במה למדינת ניו יורק לאפשר לעיר להשתמש במינונים שניים של חיסון שנשמרים בצד כדי לחסן כמה שיותר תושבים והשבוע טען שלא שמע על בעיות בשל חוסר אספקת מנות שניות. על אף הדיווחים המרובים, טען דה בלאזיו שהעיר מתזמנת רק פגישות חיסון לאספקה ​​שבידיה. נכון לשבת בבוקר, העיר דיווחה שיש לה 110,000 מנות שנייה. ראש העיר טוען כי אספקת החיסונים תגדל בשבועות הקרובים, וכך גם הנשיא ג'ו ביידן. דה בלאזיו תולה תקווה בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון אשר אושר השבוע על ידי ועדת הבדיקה של ה- FDA ואושר לשימוש חירום. אני לא יודע מה קורה כאן,״ הודה השבוע בראיון. ״יש שלוש חברות תרופות אמריקאיות, זהו זה. אף אחד מהאחרים לא משתתף. זה לא הגיוני," אמר ראש העיר. "אני חושב שממשל ביידן צריך להשתמש בחוק הייצור הביטחוני כדי להשיג באמת שורה שלמה של חברות תרופות אמריקאיות במשחק הייצור״.