השבוע קיבלה אמריקה תזכורת מהדהדת לטרור האכזרי שמתרחש מבית. זה החל ברצח אכזרי במכוני ספא בטאלנטה. רוברט ארון לונג בן ה-21, רצח שמונה בני אדם במכוני ספא שונים בעיר. הירי הראשון התרחש בסביבות השעה 17:00 במכון ספא מקומי בעיר אקוורת', פרבר של אטלנטה. בזירה נמצאו שני קורבנות ירי, כפי שנמסר ממשרד השריף במחוז צ'רוקי, ושלושה קורבנות אחרים הובלו לבית חולים, שניים מהם נפטרו.
לונג המשיך במסע ההרג הקטלני ופחות משעה לאחר מכן, המשטרה הוזעקה לטיפול בשוד במכון עיסוי בצפון-מזרח אטלנטה. כשהגיעו, הם גילו שלוש גופות נוספות של נשים כשעל גופן פצעי ירי. בעוד הם בזירה, מוזעקים שוטרי משטרת אטלנטה למכון עיסוי אחר בקרבת מקום, בו אותרה גופת אישה נוספת. כל ארבעת הנשים שהיו בין הקורבנות באטלנטה היו נשים אסיאתיות. לאחרונה התעוררה מחאה גדולה סביב הגזענות הגוברת בארה״ב כנגד אזרחים אסייתים. בעוד שהאירוע איננו הוכרז כפשע שנאה, ה-FBI הצטרף לחקירת הירי.
לונג נעצר כ-240 קילומטרים דרומית לעיר זמן קצר מאוחר יותר. בחקירתו טען כי סבל מהתמכרות למין, ולא היה מונע משנאה למוצאן האסייתי של הנשים, "הוא רצה לחסל את הפיתוי", טענו במשטרה. לונג ביקר לעתים תכופות באותם מכוני עיסוי אשר אותם תקף, כך על פי החוקרים. כשנעצר היה בדרכו לפלורידה, ככל הנראה במטרה להמשיך במסע הירי הקטלני.

1 צפייה בגלריה
sdvsdvsdv
sdvsdvsdv
(מתוך זירת הפיגוע, השבוע)
"זה יום טראגי עם קורבנות רבים. אך למרבה המזל החשוד נתפס במהירות", קראה ראש עיריית אטלנטה, קיישה לאנס בוטומס. מחלקות המשטרה באטלנטה ובניו יורק אמרו כי הן יגבירו את הנוכחות המשטרתית סביב עסקים ובקהילות אסיאתיות בעקבות הירי. "עדיין לא ברור לנו מה המניע", אמרה קאמלה האריס, סגנית הנשיא לעיתונאים, ״אבל אני כן רוצה לומר לקהילה האסיאתית-אמריקנית שלנו שאנחנו עומדים איתכם ומבינים כמה זה הפחיד וזעזע את כל האנשים, בידיעה שיש עליה בפשעי השנאה כלפי אחינו ואחיותינו האסייתים-אמריקאים".
לא עבר שבוע וכבר נחשפנו לטבח אכזרי נוסף. עשרה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו מירי בסופרמרקט בעיר בולדר שבקולורדו. היורה נפצע במהלך האירוע, ונעצר לאחר כמה שעות בידי המשטרה.
תיעוד שהופץ מהזירה חשף שוטרים עוצרים במקום חשוד ואוזקים אותו כאשר הוא מובל על ידם לאמבולנס כשהוא ללא חולצה ומדמם מרגלו. ה-FBI מסר כי הוא מסייע גם בחקירה זו לבקשת משטרת בולדר.
"לבי נשבר בזמן שאנחנו צופים באירוע הלא-ייאמן המתפתח בקהילה שלנו בבולדר", כתב מושל קולורדו, ג'ארד פוליס בחשבון הטוויטר שלו, "אנו לומדים יותר על היקף הטרגדיה".
הסרטונים שהתפרסמו מתוך הזירה זעזעו רבים. בסרטונים מתועדים מבקרי הסופרמרקט שוכבים ללא תנועה כשברקע נשמעות יריות.
במקביל, חשוב לציין דווקא בשבוע אכזרי זה, אישר בית הנבחרים האמריקני רק בשבוע שעבר שני חוקים למען פיקוח הנשק, והדמוקרטים אשר שולטים בסנאט ובבית הנבחרים מקווים להעביר חוקים נוספים בנושא אחרי שנים של כישלונות בכל מה שקשור בחוקי הנשק והזכות לשאת נשק המעוגנת בתיקון השני לחוקה.