הבחירות לראשות עיריית ניו יורק יערכו רק בשניים בנובמבר, אך נראה שכבר בימים אלו הזירה הפוליטית המקומית סוערת וכל המועמדים הבולטים, שמונה במספר, כבר מסתערים על כל החזיתות.
ב-22 ביוני יערכו הבחירות למועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית ומועמד או מועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית. ראש עיריית ניו יורק המכהן, ביל דה בלאזיו, מנוע מלהתמודד בקדנציה שלישית בהתאם למגבלות הקדנציה.
לכבוד עונת הבחירות החמה שבדרך, הכירו את המועמדים שמתחרים על הזכות לשקם את התפוח הגדול:
אריק לירוי אדמס
אדמס, מהמפלגה הדמוקרטית, פעיל ומוכר בפוליטיקה המקומית מאז תחילת שנות ה-2000, כחבר בסנאט ובהמשך כנשיא הרובע ה-18 בברוקלין.
אדמס שירת כקצין במשטרת ניו יורק למעלה שנים ארוכות ופרש בדרגת קפטן. הוא שירת בסנאט של מדינת ניו יורק בין השנים 2006-2013. בנובמבר 2013 נבחר אדמס לנשיא בורו ברוקלין, ובכך הפך לאפרו אמריקאי הראשון שמכהן בתפקיד. בפעם האחרונה נבחר שוב לתפקיד בנובמבר 2017. הוא נולד בברונסוויל, ברוקלין, גדל בבושוויק וג'מייקה, קווינס. כשהיה בן 15 נעצרו אדמס ואחיו בגין הסגת גבול פלילית. בעת שהותו במעצר סיפר, הוכו הוא ואחיו על ידי קצין משטרה. אדמס סבל מהפרעה פוסט טראומטית וטוען שאותו מעצר עורר אתל אחיו מחלת נפש.


אחרי לימודי משפט פלילי במכללת ג׳ון ג׳יי, ולאחר שסיים את לימודיו באקדמיה למשטרת ניו יורק בשנת 1984 עם הציונים הגבוהים בכיתתו, עבד למעלה מעשרים שנה במשטרה בתפקידים שונים וכבר אז, בשנת 95׳, הקים את ארגון 100 Blacks in Law Enforcement Who Care, קבוצה של שוטרים שחורים אשר נלחמה נגד אלימות משטרתית ואי צדק גזעי בקרב רשויות אכיפת החוק. ״שקר הוא שורש ההכשרה שלנו״, הצהיר אדמס בשנת 99׳. ״באקדמיה אומרים למגויסים שהם לא צריכים לראות אנשים שחורים או חומים כשונים, אבל כולנו כן. כולנו יודעים שרוב העצורים בגין פשעים הם אפרו-אמריקאים. לא יצרנו את התרחיש הזה, אבל עלינו להיות כנים ולדבר על זה״. שנת 94׳ כשהתמודד על מקום בפריימריס, קיבל את תמיכת
Nation of Islam והפסיד. אחרי שהובס טען שהזןכה בבחירות עשה טעות כשגינה את לואיס פאראחן מנהיג התנועה האסלאמית שתמכה בו, ומי שנודע באמירות האנטישמיות שלו. אדמס היה רפובליקני מוצהר בין השנים 1997-2001. ב- 2006, חזר למפלגה הדמוקרטית, כאשר התמודד לסנאט המקומי.
מאז, אדמס נבחר וכיהן בארבע קדנציות עד שנת 2013, אז נבחר לנשיא בורו בברוקלין. הוא ייצג את מחוז 20, שכולל חלקים משכונות ברוקלין: בברונסוויל, קראון הייטס, מזרח פלאטבוש, פארק סלופ, פרוספקט הייטס וסאנסט פארק. לאורך השנים הציע עם חבריו חוק להעלאת שכר המחוקקים, למרות שדורגו במקום השלישי בגובה השכר של מחוקקים בארה״ב, הוא הצסיע בעד שוויון נישואין והתנגד למדיניות בלומברג בנוגע למעצר
"stop and frisk" אך מאוחר יותר תמך בה.
באוקטובר האחרון פרסם אדמס את ספרו, Healthy At Last, שמתאר טת חייו מאז אובחן כחולה סוכרת. הוא מספר בספרו שהחליט להימנע מהטיפול המסורתי ובמקומו עבר לתזונה טבעונית והחל לשמור על אורח חיים בריא. כתוצאה, ירד תוך חצי שנה לא פחות משלושים קילוגרמים ומצב הסוכרת שלו השתנה.
שון לורנס דונובן
פקיד ממשלתי ומומחה בתחום הדיור אשר כיהן כשר השיכון והפיתוח העירוני של ארצות הברית בין השנים 2009-2014, כמו גם כמנהל משרד הניהול והתקציב האמריקני בין השנים 2014-2017. בימי בלומברג, כיהן כנציב המחלקה לשימור ופיתוח דיור בניו יורק. דונובן נולד וגדל בניו יורק, באפר איסט סייד ולמד בבית הספר דלתון במנהטן. הדונובנים אמנם היו נוצרים, אך השכונה ובית הספר היו יהודים למכביר, מה שהעניק לדונובן לטענתו, זיקה חזקה לתרבות ולמורשת היהודית. הוא מחזיק בשלושה תארים מאוניברסיטת הרווארד: תואר ראשון במדעי ההנדסה, תואר שני במנהל ציבורי ותואר נוסף באדריכלות.


אחרי שסיים את לימודיו בשנות התשעים עבד בארגונים ללא מטרות רווח למען דיור בר השגה בניו יורק. משם עבר דונובן לתפקיד ממשלתי בממשל קלינטון ואחריו בממשל בוש כמזכיר לדיור רב משפחתי במחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארה״ב וכמנהל מינהל השיכון הפדרלי.
אחרי שסיים את תפקידו ועד שגויס, כשלוש שנים מאוחר יותר לתפקידו הציבורי הבא, עבד כמנהל השקעות בקרן מיוחדת לדיור בר השגה.
כשבלומברג, אז ראש עיריית ניו יורק, פנה אליו, התגייס כנציב המחלקה לשימור ופיתוח דיור בניו יורק והוביל את פרויקט תכנית הדיור הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה״ב. משם, הושבע דונובן כשר הפיתוח והשיכון בממשל אובמה ובימי הכהונה השניה של הנשיא הדמוקרטי, הפך דונובן למנהל משרד הניהול התקציבי , בו כיהן עד 2017. אחרי שפרש, מונה על ידי אוניברסיטת הארוורד כיועץ בכיר. כיום חי דונובן עם רעייתו ושני בניהם בברוקלין.
קתרין גרסיה
גרסיה הפתיעה כשהכריזה על מועמדותה לבחירות הקרובות לראשות עיריית ניו יורק. היא מוכרת בעיר כמי שכיהנה בהצלחה כנציבה לשעבר של מחלקת התברואה בעיר ובעבר שימשה כיו"ר זמני ומנכ"ל רשות השיכון של ניו יורק. בשנה שעברה, עם פרוץ הקורונה, מונתה לאחראית לתכנית המזון לשעת חירום בניו יורק במהלך הימים הקשים של התפרצות הפנדמיה.
היא נולדה בברוקלין ואומצה על ידי משפחה מפארק סלופ, שם גדלה.
היא החלה את דרכה כמתמחה במחלקת התברואה בעיר ניו יורק, ולאחר מכן עבדה כמנתחת מדיניות במחלקת הכספים וכסגנית נשיא ב- Appleseed, שם התמקדה בתכנון אסטרטגי ובמחקרי השפעה כלכלית.
בהמשך שימשה בכמה תפקידים במחלקה להגנת הסביבה בניו יורק בימי ממשל בלומברג, כולל כמפקדת הפעלה ראשית. במסגרת תפקידה, הייתה אחראית על הפעלת אספקת המים של העירייה, מערכת המים והביוב כמו גם מתקני הטיפול בשפכים. היא יישמה אמצעי התייעלות שהובילו להפחתת הוצאות הסוכנות בכ- 30 מיליון דולר, וסייעו בהשבת 42 תחנות שאיבה ומתקן לטיפול בשפכים שהושפעו מההוריקן סנדי.

8 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(קתרין גרסיה )

היא מונתה כנציבת התברואה ה -43 של מחלקת התברואה של ניו יורק ב- 2014, על ידי ראש העיר ביל דה בלאזיו, והייתה האישה השנייה שכיהנה בתפקיד זה. במסגרת תפקידה הייתה אחראית על איסוף האשפה, איסוף המיחזור, ניקיון הרחובות ופינוי השלג. בין השאר פעלה להטמעת תכנית של ״אפס אשפה״,כמו גם תוכנית איסוף שאריות המזון מהגדולות בארצות הברית. בימי כהונתה נודעה כמי שהובילה יוזמות מיוחדות לצמיכה בעסקים בבעלות שחורים ובבעלות נשים, כמו כן הקימה את יריד פסולת המזון של ניו יורק.
היא הקימה תכנית מיוחדת למיגור חשיפת ילדים בניו יורק לעופרת LeadFreeNYC, במסגרת תפקידה כויו"ר זמני של רשות השיכון בניו יורק.
במרץ של השנה שעברה מונתה גרסיה למובילת תכנית תזונת החירום של ניו יורק, ומטרתה הייתה להבטיח כי לכל תושב ניו יורק הזקוק לכך, תהיה גישה למזון ובכך להבטיח את אספקת המזון בעיר. בחודש הראשון שלאחר מינויה, תיאמה גרסיה מאמץ עצום להפצת ארוחות בחינם ביותר מ -400 בתי ספר, ותוכנית משלוחים לבית ששכרה 11,000 נהגי מוניות שיספקו 120,000 עד 140,000 ארוחות ביום לקשישים, פגועים ותושבים עם בעיות מיוחדות עד לבית. בסופו של דבר התוכנית עלתה לעיר 170 מיליון דולר וחילקה 130 מיליון ארוחות.
ריימונד ג'יי מקגווייר
איש עסקים אמריקאי שידוע כמנהל בכיר בCitigroup. מקגווייר נולד בדייטון, אוהיו וגדל עם אמו וסביו. באמצעות מלגות למד בבית הספר "הוצ'קיס" בלייקוויל, קונטיקט. לאחר מכן סיים לימודי תואר בהרווארד ומשם, עבר לאוניברסיטת ניס בצרפת במלגת רוטרי. כמה שנים מאוחר יותר קיבל תואר M.B.A מבית הספר למנהל עסקים בהרווארד ודוקטור מבית הספר למשפטים בהרווארד.
בשנות השמונים החל לעבוד במריל לינץ׳, משם עבר למורגן סטנלי עד שהגיע לסיטיגרופ, שם הוביל את ההשקעות הבינלאומיות. מקגווייר היה אחד ממנהלי העסקים האפרו-אמריקאים בדרגה הגבוהה ביותר ומהוותיקים ביותר בוול סטריט. הוא היה מועמד לכהן כנשיא בנק הפדרל ריזרב של ניו יורק, אך התפקיד הופקד בסופו של דבר בידי ג'ון סי וויליאמס. במהלך כהונתו בסיטיגרופ שימש מקגווייר כיועץ עסקי לכמה מהעיסקאות הגדולות ביותר בארה״ב. מפיצול חברת הכבלים טיים וורנר, רכישת של ברלינגטון משאבים, רכישת תעשיות של ג'ורג'יה-פסיפיק, מכירת מערכות נתונים אלקטרוניות ליובלט-פקרד ועוד.

8 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(ריימונד ג'יי מקגווייר )

כאספן אמנות נלהב, מכהן מקגוויר כיו״ר במוזיאון האמנות בהארלם. עם ההכרזה על מועמדותו, קיבל תחיפה משמעותית וציבורית מהקהילה העסקית בעיר, כמו גם מוול סטריט, ובימים האחרונים אנחנו שומעים גם על הצהרתו של ג׳יי זי שיתמוך בו.
עם הכרזתו על מועמדותו הצהיר כי ילחם בתסיסה גזעית והתאוששות כלכלית ממשבר המגיפה הגדול.
שלושה חודשים בלבד מאז הכריז על מועמדותו, כבר גייס סכום גבוה של חמישה מיליון דולר בתרומות, כסף שהגיע על פי הדיווחים בעיקר מתומכים בקרב חבריו מוול סטריט, תעשיית הבידור ותעשיית הנדל״ן. פרט מעניין נוסף שכדאי לדעת על מקגווייר הוא שאחד משלושת הילדים החורגים שלו הוא לא אחר מגרג אנטוני, שחקן כדורסל באורלנדו מג׳יק.
דיאן מוראלס
כמי שהייתה כנראה הראשונה להודיע על מועדותה לבחירות לראשות העיר, עוד ב-2019, מוראלס ותיקה למדי במירוץ המתחמם. היא נולדה וגדלה בבד-סטיי שבברוקלין, בשדרת דיקאלב המפורסמת כילדה אפרו-לטינה.
גם היא, כמו מועמדים רבים במירוץ הזה, למדה בהארוורד. היא הגיע לאוניברסיטת העילית אחרי שלמדה בסטוני ברוק, והמשיכה משם לקולומביה לתואר שני בחינוך.
בזמן שעבדה במחלקת החינוך של ניו יורק, מוראלס פעלה לפתיחת המשרד לפיתוח שירותי בית ספר וסיוע לקהילה במסגרת בתי הספר. כמו כן, שימשה מוראלס כראש התפעול של התכנית בין השנים 2002-2004. משם עברה לתפקידה כמנהלת ועדת הוראה, צוות משימה לאומי המתמקד בשיפור איכות ההוראה בבתי הספר. מוראלס הייתה גם חברה מייסדת ב-Jumpstart, ארגון ללא מטרות רווח לגיל הרך וכיהנה כמנכ"ל ארגון "הדלת", ארגון לפיתוח נוער המשרת מעל 11,000 צעירים מדי שנה.

8 צפייה בגלריה
dfhdfh
dfhdfh
(דיאן מוראלס)

באחת עשרה השנים האחרונות מוראלס מכהנת כמנכ"ל hipps Neighborhoods שכונות בדרום ברונקס, שמקבלות מהארגון שירותים חברתיים בכדי להילחם בעוני. היא מכהנת בדירקטוריון המועצה לשירותי אנוש בניו יורק ובוועדה המייעצת לבתי ספר לקהילה.
למרות שהכריזה על מועמדותה לראשות העיר עוד ב-2019, רק בשנה שעברה עזבה את תפקידה בכדי לנהל את הקמפיין. במסגרת הבטחת הבחירות שלה, מתחייבת מוראלס על רפורמה ברשות הדיור בעיר ניו יורק, ביטול הפרדה של בתי ספר בעיר, קידום הובלה המונית שוויונית ומשתלמת, יצירת מקומות עבודה ירוקים, בניית דיור בר השגה, הכנסה מינימלית מובטחת, ביטול שכר דירה, קיצוץ תקציב משטרת ניו יורק, תקציב נבחר לגוף פיקוח משטרתי, ורפורמה במשטרה
מוראלס הכריזה שתפעל להקמת גוף של נותני שירות מתוך הקהילות השונות "שיהיו הראשונים להגיע לטיפול במקרים שאינם פליליים כמו מחסור בית ובריאות נפש אשר באופן מאוד מוגבל ובעייתי מטופלים כיום על ידי המשטרה. הניו יורק דיילי ניוז תיאר אותה כאחת המועמדות הפרוגרסיביות במירוץ. אם תיבחר, ​​היא תהפוך לראש העירייה האפרו-לטינה הראשונה בעיר וכמובן האישה הראשונה בתפקיד.
סקוט מ. סטרינגר
לשעבר חבר במועצת העיר ונשיא הרובע ה-26, סטרינגר היהודי מכהן כמבקר ה-44 של ניו יורק.
עוד בשנת 83 הצטרף לותיקי הפוליטיקאים בניו יורק, ג׳רי נדלר, גם הוא יהודי.
משם, עבר לכהן בעצמו כחבר מועצה של העיר למשך 4 כהונות ושלוש עשרה שנים בסך הכל לפני שנבחר לנשיא הרובע ה26 במנהטן.
סטרינגר היהודי נולד וגדל בוושינגטון הייטס למשפחה של עובדי ציבור. עוד כשהיה תלמיד בתיכון, מונה סטרינגר על ידי מי שכיהן אז כנשיא הרובע לראש המועצה לתכנון קהילתי.

8 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(סקוט מ. סטרינגר)

בשנת 1992, התמודד על מושב במועצת מדינת ניו יורק וייצג את איזור האפר ווסט סייד, כאשר נדלר החליף את חבר הקונגרס המנוח טד וויס. סטרינגר כיהן במשך 13 שנים ושש קדנציות באסיפת מדינת ניו יורק, משנת 1992 עד 2005. במהלך אותן שנים כיהן כיו"ר ועדת הערים, יו"ר ועדת מיסוי מקרקעין ויו"ר פיקוח. הוא הוביל את המאבק לסיום ההצבעה במושבים ריקים ולתקן את כללי הפעולה של מועצת המדינה. הוא הפך לקול מוביל בנושאי אלימות במשפחה, ופעל למען דיור בר השגה.
כנשיא הבורו של מנהטן, סטרינגר פרסם מעל 40 דוחות שנועדו להגביר את המודעות לנושאים מקומיים ולשפר את העיר. הדוחות עסקו בין השאר בהגדלת ההשפעה של הקהילה על פרויקטים לפיתוח ותכנון ברחבי הרובע; החדרת רפורמות והעצמה למועצות הקהילתיות במנהטן; הובלת המאבק לתחזוקת ויצירת יחידות דיור בר-השגה חדשות ובתי ספר ברחבי הרובע. סטרינגר גם פעל למען העצמת הורים ושילובם במערכת בתי הספר הציבוריים, הוביל חקירות והמלצות למדיניות בסוגיות התחבורה הרבות בעיר ועזרה למשפחות עובדות ולעסקים קטנים.
בספטמבר האחרון הודיע סטרינגר הודיע רשמית על מועמדותו לראשות עיריית ניו יורק. הוא מקודם כעת על ידי מספר פוליטיקאים ותיקים, ביניהם ג'רי נדלר, אדריאנו אספיילאט, ג'מאל באומן, יו-ליין ניו, ג'סיקה ראמוס, אלסנדרה ביאג'י, ג'וליה סלאזר ואחרים. עם הכרזתו מתח ביקורת על ראש העיר המכהן דה בלאזיו באומרו: "מעולם לא סגרנו את הספר על סיפור של שתי ערים״, אמר. ״אם כבר בשמונה השנים האחרונות, כתבנו פרק נוסף״.
מאיה וויילי
ווילי מוכרת לרבים מערוץ MSNBC, בו היא מופיעה באופן קבוע כמרואיינת ומומחית בתחום המשפט אבל למי שגר בניו יורק, היא מוכרת בעיקר בתור היועצת של דה בלאסיו, ראש העיר היוצא.
ווילי היא עורכת דין אמריקאית, פרופסור ופעילה לזכויות אזרח שהובילה את ועדת ביקורת התלונות האזרחית בניו יורק משנת 2016. עד אז, כיהנה כאמור כיועצת לראש עיריית ניו יורק.
כבר שנים שווילי מכהנת כסגנית הנשיא הבכיר לצדק חברתי ב- The New School.

8 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(מאיה וויילי )

סיפור חייה של ווילי סוער למדי. היא גדלה בוושינגטון די.סי לאם לבנה ואב שחור, מנהיג זכויות האזרח והאקדמאי ג׳ורג׳ ווילי. כשהייתה בת 10 בלבד בעת שייט עם אחיה ואביה, נפל האב למים ושלושה ימים מאוחר יותר אותרה גופתו. ווילי המשיכה בהשראתו לקריירה אקדמאית עם תואר ראשון בפסיכולוגיה ממכללת דרטמות ודקטורט מבית הספר למשפטים קולומביה.
לאורך שנים עבדה בפרקליטות במחוז הדרומי של ניו יורק. לפני שמונתה כיועצת ראש העיר בשנת 2014, עבדה עבור קרן ההגנה והחינוך המשפטית של, NAACP, האיחוד האמריקאי לחירויות אזרחיות ומכון החברה הפתוחה. ברבות השנים, הקימה וכיהנה כנשיאת המרכז לשילוב חברתי, ארגון אסטרטגיה מדיניות לאומי אשר פועל למען פירוק הגזענות המבנית.
בחודש אוקטובר האחרון הכריזה ווילי, אחרי חודשים של שמועות, שתתמודד על ראשות עיריית ניו יורק ועד כה, גייסה לצורך כך כ-720,000 $ מתורמים פרטיים.
אנדרו יאנג
יזם, ועורך דין שמוכר לכולנו בעיקר כמי שהיה מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב -2020.
יאנג האנרגטי מגיח לזירה בניו יורק בדיוק כשהעלייה במקרי האלימות והגזענות נגד אסייתים בשיאה והוא מקפיד להוביל את הצורך לטפל בבעיה לקדמת הבמה.
יאנג ייסד לאורך השנים חברות סטארטאפ שונות וב-2011 נבחר על ידי ממשל אובמה כ"אלוף של שינוי ובשנת 2015 כ"שגריר הנשיאות ליזמות גלובלית״. יאנג הוא יליד ניו יורק. הוריו היגרו מטאיוואן לארצות הברית כשני אקדמאים. הוא גדל במחוז וסטצ'סטר, כשהוא אחד מהילדים האסיאתיים הבודדים בעירו.הוא למד כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת בראון ולאחר מכן למד בבית הספר למשפטים בקולומביה, שם גם קיבל את התואר, דוקטור למשפטים. לאחר שסיים את לימודיו למשפטים, החל יאנג את דרכו כעורך דין במשרד מוביל. חמישה חודשים לאחר מכן עזב את המשרד בפברואר 2000 כדי להצטרף לחברו להשקת "Stargiving" אתר פילנתרופי לגיוס תרומות ומשם עבר לחברות טק שונות.

8 צפייה בגלריה
sdbsdb
sdbsdb
(אנדרו יאנג)

לאורך השנים הקים תכנית מלגות מיוחדת במסגרתה הכשיר 40 ילדים במטרה, להגדרתו, ליצור הזדמנות כלכלית בערים אמריקאיות על ידי גיוס הדור הבא. של יזמים והצטיידות בכישורים ובמשאבים הדרושים להם כדי ליצור מקומות עבודה".
עם למעלה מ-160 פוליסות שונות. ההצעה מרכזית בקמפיין שלו היא ההצעה של "דיבידנד חופש" חודשי של אלף דולר לכל אזרחי ארצות הברית מעל גיל 18. הוא טען כי היתרונות של דיבידנד החופש כוללים "אנשים בריאים יותר, אנשים לחוצים פחות, אנשים משכילים יותר, קהילות חזקות יותר, התנדבות רבה יותר, והשתתפות אזרחית יותר. יש לדיבידנד אפס בירוקרטיה הקשורה אליו מכיוון שאין צורך לאמת אם הנסיבות של אנשים משתנות.
במסגרת הקמפיין הנשיאותי שלו עודד יאנג ביטוח בריאות לכולם וקפיטליזם מרוכז אנושי, להגדרתו.
בנוגע לישראל אגב, טען ש"היא בעלת ברית חשובה מאוד".ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, יאנג שואף ל"פתרון של שתי מדינות המאפשר לעם הישראלי והפלסטיני לקבל אדמות ריבוניות והגדרה עצמית". הוא כינה את איראן "כוח מערער יציב באזור", אך תמך בעסקת הגרעין האיראנית של אובמה.
לאחר שבסקר שערך הצהירו 20% מתושבי העיר כי יצביעו לו לראשות העיר ניו יורק, הכריז בדצמבר האחרון על מועמדותו לראשות העיר ותקוותו להחליף את ביל דה בלאסיו. יאנג זוכה לתמיכה רחבה, בין השאר של חבר הקונגרס ריצ'י טורס, מנהל התקשורת לשעבר בבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י, חבר המועצה במדינת ניו יורק, רון קים, הקומיקאית וופי גולדברג, השחקן ג'ון לגיזאמו, מנהיג זכויות האזרח מרטין לותר קינג השלישי, וחברת מועצת העיר ניו יורק מרגרט צ'ין.