הכירו את רילס Reels, פיצ'ר החדש שהשיקה אינסטגרם לפני כמה חודשים בלבד ונראה שכבר הפך לכלי שיווקי אפקטיבי.
מדובר בדרך חדשה ופשוטה ליצור ולהציג סרטונים בני 15 שניות עם רקע מוזיקלי באינסטגרם. מצלצל לכם מוכר? לא מקרה: ממשק הרילס דומה להפליא לטיקטוק.
זה לא צעד מאוד מפתיע מצד אינסטגרם, שכן נתונים בארצות הברית חושפים כי הפופולריות של טיקטוק בקרב בני 25-34 זינקה בחודשים האחרונים. הרשת המצליחה, אשר מבוססת על קטעי וידאו קצרצרים היא מזמן לא רק עבור בני דור ה - Z. בשנה האחרונה ראינו את הסרטונים הקצביים האופייניים לה זולגים לפלטפורמות אחרות ומשפיעים אפילו על הצורה שבה נראה התוכן בטלוויזיה.

1 צפייה בגלריה
sdvsdvsdv
sdvsdvsdv
(שיווק ברשת)

זו גם איננה הפעם הראשונה שאינסטגרם עושה מהלך מסוג זה. אימוץ הסטוריז מתוך הסנאפ'אט מגלה שאם יש משהו שאינסטגרם יודעת לעשות טוב זה לשפכל פיצ'רים של אחרים ולהפוך אותם לסימן ההיכר החדש.
האסטרטגיה הדיגיטלית של עסקים קטנים תוכל לשנות את המשחק אם תכלול את הרילס. חשוב לדעת שמאז השקתם, הרילס מקבלים בוסט של קידום מצד אינסטגרם והחשיפה האורגנית שלהם גבוהה יותר מאשר של סוגי תוכן אחרים. כאשר תעלו את סרטון הריל Reel שלכם, הוא יופיע בלשונית במרכז עמוד הפרופיל שלכם וגם בפיד החיפוש explore. כך שצופי הרילס נחשפים לא רק לתוכן מחשבונות שהם עוקבים אחרים אלא למגוון של תוכן הזוכה כרגע לפופולריות בפלטפורמה. משמעות הדבר- הסיכוי שהרילס שלכם יגיעו לעוקבים חדשים גבוה יותר כרגע מאשר עבור כל תוכן אחר. ואי אפשר להכחיש גם שעצם הממשק הממכר של הרילס מעודד צריכה אינטנסיבית שלהם ומביא לכם יותר חשיפה.
על מה חשוב להקפיד ליצירת סרטוני רילס מצליחים?
צרו קטעי וידאו מבדרים וכיפיים
הקפידו שיצולמו אנכית
התחברו לטרנדים ויראליים רלוונטים לנישה שלכם
הוסיפו טקסטים, פילטרים ומשחקי מצלמה כדי להיות יותר מעניינים
השתמשו במוזיקה מקורית של אינסטגרם או אודיו מתוך רילס אחרים
ממה כדאי להימנע בסרטוני הרילס שלכם?
אל תעלו וידאו מטושטש או ברזולוציה נמוכה
אל תעלו סרטונים עם שוליים שחורים
אל תכסו את רב התמונה בטקסט
הקפידו על תוכן מקורי ולא פוגעני לפי ההנחיות הרגילות של אינסטגרם
חשוב לדעת שאינסטגרם הודיעה שרילס הכוללים חותמת של אפליקציות אחרות לא יקודמו בפלטפורמה. כך שלא מומלץ לשתף סרטונים ישירות מטיקטוק. אפשר להסיר את החותמת בקלות באמצעות אפליקציות ייעודיות לכך.
שואלים את עצמכם מה כדאי ונכון לצלם? הנה כמה רעיונות לסרטוני רילס פשוטים לעסקים קטנים:
הציגו את עצמכם
תמצתו את מהות ההצעה העסקית שלכם לכמה משפטים, הפנו את המצלמה אל עצמכם והציגו אותם. רק אל תשכחו את הכתוביות אם הסרטון שלכם מבוסס על טקסט.
הטיפ שלכם
אלמנט חשוב לכלול הוא שיתוף טיפ: צלמו המלצה משנת חיים או משהו קטן שתמיד עובד לכם.
מאחורי הקלעים
תתפלאו כמה העשייה היומיומית שלכם מעניינת עבור מי שאינו מכיר אותה.
גם אריזת חבילות שנשלחו ללקוחות יכולה להפוך לסרטון ויראלי עם עריכה קצבית ומוזיקה ברקע.
לפני / אחרי
משהו בפורמט הזה פשוט מספק. כל שינוי שאתם יכולים לצלם: החלפת בגדים, סידור חדר, התפחת בצק או הנבטת אבוקדו הוא חומר מעולה לסרטון.
תשובות לשאלות
אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, חשבו על השאלות שחוזרות לעתים קרובות בעסק שלכם וצלמו את התשובות שתמיד רציתם לענות.
זכרו: לא תמיד נדרש לצלם וידאו חדש, במיוחד עבור הרילס. תוכלו להשתמש בחומרים שיווקים קיימים ערוכים מחדש. אין לכם חומרי וידאו? גם צירוף של תמונות וטקסט יכול ליצור סרטון קצבי עם האריזה הנכונה.
גם אם אתם לא יוצרי תוכן מנוסים, אני ממליצה לכם לקפוץ למים ולהעלות את סרטון הריל הראשון שלכם.
טל נברו, יזמית ומרצה בנ״ל מעל 15 שנים, מומחית בבניית נוכחות והצלחה ברשת, בעלים ומנכ״לית של סוכנות הדיגיטל ״סושיאל ליידי״
www.talnavarro.co.il
Social-lady.com