תעודת זהות:
מייסדים: האחים אביעד ואלדר שניידרמן
שנת הקמה: 2017 עם גיוס של 7 מיליון דולר
מספר עובדים בניו יורק: 2
איך נולד הרעיון?
רועי פרידברג, מנכ"ל אורה אייר צפון אמריקה מספר ש״אלדר ואביעד שניידרמן, הם אחים אשר בילו את שנות ילדותם בעזרה בעסק המשפחתי של הקמת מערכות מיזוג ואוורור במגדלים וחללים גדולים. במהלך השנים הבינו האחים כי ישנה אי הלימה בין המודעות של אנשים להרגלי השינה, הספורט, האכילה והשתייה שלהם לבין ההבנה של מה הם נושמים״.

1 צפייה בגלריה
חאכח
חאכח
(האחים אביעד ואלדר שניידרמן)

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״ההבנה שיש לטפל באוויר בצורה כוללת. מכשירים אחרים אשר מטפלים באיכות האוויר לרוב עושים רק פעולה אחת (זיהוי וניטור או חיטוי וטיהור) וגם זו נעשית בצורה לא מיטבית״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״משבר הקורונה. בעקבות המשבר, הצורך באוויר נקי ומטוהר הפך לעניין חירום עולמי. בעבר השקענו משאבים רבים בחינוך השוק המוסדי, העסקי והפרטי למודעות וצריכה של אוויר נקי וטהור וכיום לא ניתן לחזור לשגרה ללא טיפול מקיף ומקצועי באיכות האוויר. בנוסף, בשיתוף עם בית בתי חולים מובילים בעולם ביצענו מחקר מקיף אודות יעילות המוצר בהשמדת נגיף הקורונה. תוצאות המחקר הוכיחו את יעילות הטכנולוגיה בהשמדת נגיף הקורונה מהאוויר ב99.9%. כמו כן, המערכת הינה אפקטיבית בהשמדת מגוון מזהמים כדוגמת: וירוסים נוספים, חיידקים, פטריות ועובשים״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״ניו יורק מהווה את מוקד הפעילות המסחרי שלנו הן מבחינת היקף הפעילות (לקוחות ושותפים) והן מבחינת הקשר עם המשקיעים שהשקיעו בחברה. כמו כן, החברה פועלת בימים אלה להקמת קו ייצור בלונג איילנד״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״ממש רגע לפני תחילת השקת פס הייצור שלנו. בעקבות הביקוש העצום הגדלנו את פס הייצור במאות אחוזים כבר בחודש הראשון. דבר שדרש פעילות של המפעל שלנו, תעשיות בית-אל בקיסריה, 24 שעות ביממה במהלך החודשים הראשונים של הייצור״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״נאלצנו להתאים את עצמנו לקצב גדילה אגרסיבי ומהיר ולתת מענה מדויק לכל האתגרים הקיימים בכל חברת מוצר אשר משיקה לראשונה את המוצרים שלה. בפס הייצור, התכנון היה לייצר כמות קטנה של מוצרים בחודש הראשון כאשר במהלכו נבחן את ייעלות הייצור, נפתח מערכות לניהול מלאים ושילוחים ובקיצור, נבין איך להתחיל לנוע. בדיעבד לשמחתנו, נאלצנו לעבוד במשמרות כפולות ולהאיץ פיתוח של פלטפורמות מכניות ודיגיטליות לייעול פס הייצור. המזל הגדול הוא שאנחנו מייצרים את המוצר שלנו כחול-לבן, כך שלא נתקענו עם ספינות עם ציוד מסין. לעומת זאת, השילוח של המוצרים לכל חלקי העולם התייקרו בצורה משמעותית וזמן האספקה התארך משמעותית בעקבות אירועים בלתי צפויים, סגירת נמלים וסגרים. מבחינת כח אדם, הרחבנו את צוות המכירות שלנו ומינינו אחראי אזור אשר טיפלו בכמויות הרבות של הפניות ממפיצים, חברות ענק וממשלות ברחבי העולם. עסקאות של אלפי מוצרים שלרוב תהליך המכירה היה ארוך ומייגע, הפכו לדבר של מה בכך ודרשו מהצוות המשפטי והפיננסי להיות עם היד על הדופק בכל ההתאמות והשינויים בחוזים השונים.
בשיא ההתפרצות, בעוד שאנחנו נחשבים כעובדים חיוניים ובכך יכולנו להגיע לעבוד במשרד, אחת העובדות חלתה בקורונה, דבר שגרם לכל המשרד להיכנס לבידוד של שבועיים והאט בצורה משמעותית את התקדמות הדברים, בעיקר בעבודה מול המפעל. למדנו שניתן לבצע עסקאות ולרקום שותפויות עם מפיצים בלעדיים ברחבי העולם דרך שיחות זום, וואטסאפ ומיילים בלבד. על מנת שנוכל לתמוך שיווקית בכל השותפים שלנו ברחבי העולם, הקמנו קהילה שבה כל השותפים מספרים על הצלחות, סיפורי מקרה, מעלים תמונות ושואלים שאלות אודות המוצר ודרכי השיווק שלו. כרגע הקהילה שלנו מונה 350 איש, ממעל ל-50 מדינות בעולם, אשר אוצרים ידע ותובנות שלא היו נצברות בדרך אחרת״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״ייעדי המכירות שלנו גדלו באופן משמעותי״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״בדיוק בימים אלו כאשר הממשל, עסקים ולקוחות פרטיים מחפשים פתרונות לטיפול מקצועי ונכון באוויר בחללים סגורים״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״כל משבר מהווה גם הזדמנות וכך גם המצב הנוכחי בניו יורק. חברות יכולות לנצל את הסיטואציה למנף את עצמן.למשל, בתי האבות בעיר ספגו מכה קשה ואנו רואים שעולה צורך במתן פתרונות טכנולוגיים לקשת של בעיות קיומיות שעלו כתוצאה מהקורונה״.
האם מחפשים עובדים?
״תמיד. חפשו ב-www.auraair.io
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: