אשרי העם שאלו בניו”. שמחת יום העצמאות במיאמי יצאה מן הלב ונכנסה אל הלב. ארגון IAC בשיתוף פעולה עם "הרעם המתגלגל" - קבוצת האופנועים הישראלית, ג׳ו זבולוני מקבוצת "קפטן ישראל", וערן חזן מ"ארגון ידידים", חברו יחדיו לקיים פסטיבל עצמאות ססגוני. מאות רבות של אנשים הגיעו בבוקר יום ראשון לרחבת החניה של בית הקפה "גרנד קפה", שבהוליווד. משפחות על טפיהן צוידו בדגלי ישראל, מדבקות וחולצות עצמאות 73, ושיוו להפנינג מראה מלבב של כחול לבן. הילדים והבוגרים זכו לקבל מגוון מתנות תרומת ארגון "קשר". והקהל הרב נהנה מהכנסת אורחים של צוות "גרנד קפה". האירוע בהנחייתו של ג'סי אלבז, נפתח בנאום חדור ציונות ואהבת הארץ על ידי ג׳ו זבולוני, שהודה לכל העוסקים במלאכה בהתנדבות. הוא העלה על נס את התנדבותם של הארגונים הישראלים, "ידידים" ו"קשר" של הרב חיים פרנקל, בימי הקורונה, שסייעו למשפחות נזקקות. ניר לרמן העומד בראש סניף IAC מיאמי, ברך בשם הארגון, מ"מ הקונכ"ל - רויטל מלכה, נשאה דברי ברכה, נילי פאליק - נשיאת הכבוד של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה, בירכה את המארגנים והנוכחים, בשם הארגון ובשם משפחת פאליק. בטרם צאת השיירה לדרכה, היא קיבלה את ברכת הרבנים: חיים פרנקל, אלון רזאלה ודניאל שהינו.
טוני רז ובועז אדרי ראשי קבוצת "הרעם המתגלגל" המארגנים זו השנה ה-15 את שיירת ההצדעה לישראל. ארגנו גם השנה הם את חבריהם וקולגות, שקשטו את האופנועים והמכוניות, אשר יצאה עם ליווי משטרתי צמוד למסלול ארוך, לאורך רצועת החוף עד העיר סאני איילז, וחזרה צפונה לנקודת הזינוק. לאורך כל המסע עמדו מאות הולכי רגל ואנשים במרפסות בתיהם שהריעו לשיירה, "עם ישראל חי".
את הטקס כיבדו בנוכחותם: הקונסול לעניינים קונסולריים - אלי גיל, וסגנית הקונכ"ל קאסה ביינאסי הארבור, ראש עיריית הוליווד ג'וש לוי, אשר סייע רבות למארגנים מבחינה לוגיסטית. שלי ניזרי, יד ימינו, של ניר לרמן מסניף IAC מיאמי, שהיו עסוקים השבוע באינספור אירועים בחסות ארגון, רבנים ואנשי ציבור. התקליטן שחר נאגר ("שק פקס"), מ"יאללה רדיו" שאק, היה אמון על המוזיקה וההרקדה. הצלמים ירון נתיב וארז קאשי, תיעדו במצלמותיהם את האירוע. ולמי שנותר לו כח, המשיך את החגיגות במסיבה לצעירים ב"קלאב וולט" עם התקליטן רונן זגורי.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(מארגני אירוע העצמאות 73. צילום: ארז קאשי )
מסיבות יום העצמאות נערכו השנה בסימן יציאה מהקורונה משפחת פאליק הציונית, ערכה בתפר בין יום הזיכרון ליום העצמאות ,מסיבת עצמאות שבמרכזה, היתה תפילת הודיה חגיגית מתוך "סדר תפילות ליום העצמאות ויום ירושלים", אותה הובילו הרבנים אהרון אסרף ועודד קרוואני, כשלצידם עמדו סיימון פאליק ובנו שמואל. התפילה הייתה בנוסח השירה של הציונות הדתית. מאות אנשים מלאו את רחבת מתחם הווטרווייז, שם ציפתה להם הפתעה עם שולחנות ערוכים ומקושטים בכחול לבן ודגל ישראל (מבית היוצר של תהילה ממשפחת פאליק), מגוון פריטי יום העצמאות חולקו בתחילת הערב לכל דורש. בהמשך הרקיד התקליטן רן עוז את הנוכחים ומסעדת לוי שבבעלותו של עופר לוי, דאגה לדוכני האוכל.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(משפחת פאליק שארגנה את אירועי יום העצמאות בווטרווייז )

בתום תקופה ארוכה, שהרב פינטו שליט"א, לא ביקר במיאמי, הוא ביקר כאן השבוע. בתקופה האחרונה הרב פינטו שליט"א מתגורר במרוקו, שם הוא מונה לתפקיד הרב הראשי וראש אבות בתי הדין במרוקו. בסוף השבוע הוא הגיע למיאמי וקיים מספר מפגשים. במוצאי שבת הוא ערך שיעור תורה בבית משפחת שמש, בבוקה ראטון, וביום ראשון בערב הוא קיים מפגש בישיבת "שובה ישראל" בסניף אוונטורה, שבהנהגת הרב משה אביטל. בהשתתפות רבנים, אנשי ציבור, נכבדי הקהילה היהודית במיאמי, ואישי ציבור, בלט במיוחד הקונסול לעניינים קונסולריים, בקונסוליה הישראלית במיאמי, אלי גיל, שאף זכה לקבל ברכה מיוחדת.
הרב הקדיש שיעור מיוחד, במהלכו הוא הכריז על כוונתו לפתיחת סניפים נוספים של 'שובה ישראל', בפלורידה. האדמו"ר הפליג בשבחו של בנו בכורו וממשיך דרכו, רבי יואל פינטו, כאשר אמר עליו בשיעור, שהוא "מורו ורבו" וזאת בעקבות החידושים שחידש רבי יואל, בספרו החדש 'ויואל משה'.
בסיום הערב בירך את הרב את הנוכחים והעניק להם עלון חדש עם 555 פסוקי ישועות אותו ערך - לסגולה מיוחדת.
למחרת המשיך הרב פינטו שליט"א, בטיסה מיוחדת ל'האיטי', לשם הוא הוזמן כאורח כבוד מטעם הרפובליקה.

הגאלה הראשונה של ארגון "הצלה" הייתה הצלחה רבה. אולם בשל שנת הקורונה הלכו והדלדלו המשאבים בשל הסיוע הגדול לו נזקקו רבים מבני הקהילה. רבים מתנדבים לעבודת הקודש בהתנדבות בארגון, ביניהם גם ירון בטיטו. המתנדבים נמצאים במצב כוננות תמידי 24/7, כשהם צמודים למכשירי הקשר, נכונים לזנק על אופנועיהם או האמבולנס לתת סיוע הצלה ראשוני לכל דורש. וכפי שאמר ירון: "בעוד אנו ממשיכים להיות שם בשבילך בכל רגע ללא דיחוי, אנו באמת זקוקים לעזרתך כעת, יותר מתמיד. ל"ג בעומר זה, כפי שהתחיל בשנה שעברה, הצלה עושה גיוס כספים לאומי (כל עיר מזהה את יעדיהם) בכדי לסייע בצרכים הכספיים הנדרשים, בתקופה בה המשאבים שלנו אזלו מאוד במהלך מגפת COVID-19 זו. "הצלה" בכל מקום, בכל שעה לרשותכם תמיד!!!. אנו יודעים שרבים נאבקים כלכלית, אך אנא עשו כמיטב יכולתכם לעזור לנו.
בבקשה הכנסו לקישור ותרמו: https://hatzalahthon.com/hsf/m48#stats