רגע לפני שיגיעו תושבי העיר לקלפי ב-2 בנובמבר כדי לבחור ראש עיר שיחליף אץ ביל דה בלאסיו שיסיים את תפקידו באופן רשמי ב- 31 בדצמבר, נפגשו המועמדים אריק אדמס, נציג המפלגה הדמוקרטית וקרטיס סליווה, נציג המפלגה הרפובליקנית לעימות אחרון על ראשות עיריית ניו יורק ביום שלישי באולפני WABC-TV.
העימות, שמהר מאוד הפך לסוער ואישי, נפתח בשאלה על שיטור ועל stop & frisk, אבל המועמדים הלכו מהר מאוד לכיוון אחר כשסליווה תקף את אדמס על כך שנפגש לכאורה, עם חברי כנופיה שביצעו רצח.
"אני מדבר עם אלה שביצעו פשעים כדי להוציא אותם מכנופיות", ענה אדמס, ואז הזכיר לקהל שסליווה הודה בזיוף פשעים בעבר.
הם נקטו עמדות מנוגדות בנוגע לחיוב לחיסון נגד COVID. אדמס תומך בהחלטתו של ראש העיר ביל דה בלאסיו לדרוש מ- 300,000 עובדי העירייה של העיר לקבל לפחות מנה אחת של חיסון עד ל-1 בנובמבר. סליווה אמר שאם ייבחר, ​​הוא ישכור מחדש כל מי שיצא ל״חופשה״ מכיוון שסירב להתחסן. סליווה גם אמר ששוחח עם הורים שהפגינו נגד ההחלטה לחייב חיסון לתלמידי בתי ספר ציבוריים. "אנחנו הולכים להעיף אותם החוצה? אנחנו הולכים לגרש אותם? איזו מין חמלה ואכפתיות זו?" הוא אמר.


1 צפייה בגלריה
dfbdfb
dfbdfb
ראש העיר הבא?
(אריק אדמס)

אדמס אמר שהוא יתחייב לחיסון לתלמידים אך לא ענה ישירות על השאלה במהלך הדיון."אני פתוח לקבל את האפשרויות של חינוך מרחוק במקרים מסוימים. אני פתוח להסתכל על אלה שהחוק מאפשר. אם יש לך אמונות דתיות, אני יכול להבין. אני מאמין שכדאי שנבחן את זה. אבל אנחנו לא יכולים ללכת לאחור. COVID הרס את העיר שלנו, את הכלכלה שלנו, קהילות ומשפחות עדיין חיות עם הטראומה של הקורונה״.
השיח נעשה די מלוכלך כשסליווה האשים את אדמס בזיוף מקום מגוריו והציע לו "להודות". אדמס חזר ואמר שסליווה החביא כסף כדי להימנע מתשלום מזונות ילדים."איך אתה מעז להכניס את המשפחה שלי לזה?" הוא אמר, וכינה את הערות אדמס "מטומטמות".
הדיון נגע גם בתמחור הדוחק, אחריות שוטרים והחור הגדול בתקציב 99 מיליארד הדולרים של ניו יורק.
אדמס הודיע שיקצץ את השכר בכל סוכנות עירונית ב-3 עד 5 אחוזים. סליווה טען שיקצץ את התוכנית לבריאות הנפש שפותחה תחת דה בלאסיו ויתעל מחדש את כספי החינוך הרחק מ"שליטה בירוקרטית".
המנחה ומגיש ה-Eyewitness News ביל ריטר שנבחר להנחות את העימות, שאל את שני המועמדים כיצד יתמודדו עם שינויי האקלים המאיימים על העיר: "עסקת תשתית ירוקה גדולה", ענה אדמס, כמו זו שראינו בהובוקן, ניו ג'רזי״. סליווה אמר מצידו שהגיע הזמן לבנות ״חומת ים״ כדי להגן על תושבי סטטן איילנד וקהילות פגיעות אחרות. "החומות האלו צריכות לעלות כי עוד סופות על כמו סנדי בדרך. כראש עיר״, אמר, ״אני מבטיח לכם, תושבי סטטן איילנד, ואלה מכם במחוז הפיננסי, החומה תיבנה כפי שניתן לכם כספכם״.

סליווה תקף את תוכנית אדמס על הצעתו להפוך עשרות אלפי חדרים בבתי מלון שאינם עוד בשימוש מחוץ למנהטן למגורים עבור חסרי בית. "אתה הולך לקבע עוד הומלסים בסטטן איילנד, ברוקלין, קווינס והברונקס ותפטור את מנהטן? נו באמת," אמר.
המועמדים כמיטב המסורת, נתבקשו לסיים עם אמירה חיובית זה לזה. אדמס שיבח את אהבתו של סליווה לחתולים (יש לו יותר מתריסר), בעוד שסליווה מחא כפיים על חיבתו של אדמס לטבעונות.
עד כה, יותר מ-45,000 תושבי ניו יורק כבר הצביעו בהצבעה המוקדמת שתסתיים ב31 באוקטובר.
ביום הבחירות, יום שלישי, 2 בנובמבר, הקלפיות יהיו פתוחות בין השעות 06:00-21:00. זה גם היום האחרון לסמן בדואר את פתק ההצבעה הנפקד או להשאיר אותו במרכזי ההצבעה.