לקראת יום השנה ה-20 לאסון התאומים קיימו ביום שלישי האחרון משטרת Port Authority והקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק טקס זיכרון להנצחת הקורבנות באתר הגראונד זירו. יום זה נבחר בשל היותו התאריך העברי בו נספו הקורבנות ב9.11.2001- כ״ג באלול ה'תשס"א.

בין המשתתפים היו מפקד משטרת Port Authority אד סטנאר, מ״מ הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, ישראל ניצן, נשיאת פדרצית UJA של ניו יורק, איימי ברסמן ובכירים נוספים במשטרה, ביניהם: אמיליו גונזלס, גלוריה פרנק, סטיב יבלונסקי, סקוט פומרנץ, תומאס מייקלס ועוד. כמו כן, נכחו הכומר ג'ורג' אלבין ורב המשטרה מנדי קרליבך, שהוביל את האירוע.

1 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
זוכרים ביחד. מ״מ הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, ישראל ניצן
(צילום: שחר עזרן)



"בשם כל משטרת Port Authority, אני מודה לכם על הכבוד הגדול הזה וההתכנסות עימכם״, אמר מפקד משטרת
Port Authority אד סטאנר. ״מאוד חשוב לנו, במיוחד לאור המשמעות של כל מה שקורה ברחבי העולם, שאנחנו ממשיכים לזכור ולעולם לא נשכח. האנדרטה היחידה לזכר קורבנות 9.11 במזרח התיכון היא בישראל, הייתי שם מספר פעמים, הנחתי זר בכל פעם, אז הכבוד וההזדמנות לעשות דברים כאלה הם עצומים עבורנו״.

ממלא מקום הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, ישראל ניצן, הצטרף ואמר: "היום הטרגי וההרסני הזה היה מתקפה על העולם החופשי, הדמוקרטיה והערכים שכל כך יקרים לנו, אבל ארצות הברית ניצחה, הדמוקרטיה ניצחה וערכי החירות, הצדק והחופש ניצחו. ככל שהטרור והסבל ממשיכים להתפשט בעולם״, הוסיף, ״ישראל וארצות הברית חייבות להמשיך לאחד כוחות ולהילחם בשנאה וברוע". בתום נאומו, העניק ניצן לנציגי המשטרה Challenge Coins כאות הערכה לשירותם.


נשיאת פדרצית UJA של ניו יורק, איימי ברסמן הזכירה את המסורת היהודית שמעודדת את הזיכרון ואת הגבורה: "המסורת היהודית מכתיבה לנו לזכור ולקום מהטרגדיה - וכך לעולם לא נשכח את חובתנו הקדושה לשאוף יחד למחר טוב יותר״.

המשתתפים ביקרו באתר ההנצחה לאחר הטקס החגיגי, שם ממלא מקום הקונסול ניצן וברסמן נשיאת הפדרציה, הניחו זר ליד ה- Survivor Tree לזכר הנופלים. בהמשך סיירה הקבוצה באנדרטה בהובלת סגן נשיא מוזיאון ה-9.11, קליף צ'נין, והציבה דגלי ישראל בשמות הקורבנות הישראלים המוטבעים סביב בריכות ההנצחה.