בשבוע שעבר התבשרנו כי החל מ-27 בדצמבר, כל מי שיעבוד או יתארח במסעדות, חדרי כושר ומקומות בילוי בגילאי 12 ומעלה יחוייב להציג הוכחה לשתי מנות חיסון נגד COVID-19.
בנוסף, ילדים בגילאי 5 עד 11 נדרשים כבר להציג הוכחה של מנת חיסון אחת לפחות כדי שיוכלו להיכנס למסעדות, חדרי כושר ומקומות בילוי. ישנם כ-127,000 ילדים בניו יורק בטווח הגילאים 5 עד 11 שחוסנו עד כה, שהם מעט יותר מ-19%, לדברי ראש העיר דה בלאסיו.
הרחבה זו של מבצע "מפתח ל-NYC", אשר הושק ב-16 באוגוסט ונתון לאכיפה החל מ-13 בספטמבר, מתרחבת אפילו יותר השבוע, כשהמושלת קתי הוק׳ול הכריזה על הגבלות חדשות של COVID-19 בכל המדינה, בכל המקומות הציבוריים הסגורים, אלא אם עסקים או מקומות יאכפו דרישת חיסון.

על פי הנוהל החדש שנכנס לתוקף כבר ביום שני, אם בחלל מקורה יש פרוטוקול חיסון חובה, מסכות אינן נדרשות על ידי המדינה, אבל אם עסק בוחר להכניס לקוחות או עובדים פנימה ללא הוכחת חיסון, דרישת המסכה חלה. מכיוון שלעיר ניו יורק, על כל רובעיה, יש חוקי חיסון ספציפיים, ישנם כמה איזורים שבהם באמת אין הרבה שינוי.
בהופעה בברודווי או באירוע במדיסון סקוור גארדן, למשל, כבר אוכפים הוכחת חיסונים ובדיקות תעודות זהות. לכן, הם פטורים מחיוב המסכות של המושלת, למרות שיש להם אפשרות לקיים מדיניות מסכות משלהם.
כך גם בכל הנוגע לחדרי כושר. העירייה כבר דורשת בדיקת חיסונים לכל מי שמתאמן, מה שמאפשר לחדרי הכושר לקבל מתאמנים לחלל פנימי ללא מסכות. כך גם במספרות, אלא אם יש צורך בעת מתן השירות להסיר את המסכה.
גם עשיית האוכל בחללים סגורים מושפעת באופן מינימלי בחמשת הרובעים מכיוון שכבר הונהגה מדיניות חיסונים חובה מהעירייה הן לסועדים והן לצוות. במקומות אחרים במדינת ניו יורק ישנה חובה לעטות מסכה למעט כשאתה ישוב ליד השולחן.
אם עשיתם עד לשבוע שעבר קניות ללא עטיית מסכה, כדאי שתתרגלו אליה שוב. מעתה, כל קניון, סופרמרקט, חנות תרופות או כל שטח ציבורי מקורה אחר מחויב לדרוש הוכחת חיסון או דרישת עטיית מסכה על פי ההחלטה החדשה של המושלת. כך גם גם בבתי כנסת ובתי תפילה אחרים.

1 צפייה בגלריה
dfbdfbdfb
dfbdfbdfb
(חוזרים אחורה)


השינוי הגדול ביותר עשוי להיות במקום העבודה. בין אם אתם עובדים במשרד בין אם במפעל, אלא אם החברה שלכם כבר הרחיקה עובדים שאינם מחוסנים, מעתה יהיה עליכם לעטות במסיכות אלא אם בחדר לבד.
"אחד היתרונות החיוביים של ההחלטה הוא שעכשיו זה הנוהל בכלל המדינה", אמרו נציגי העסקים בעיר על חיוב עטיית המסכה. "הבעיה הגדולה ביותר שיש לקבוצות עסקיות כרוכה בקנסות האפשריים״, אמרו בראיון, ״קנס של 1,000 דולר. זה מאלץ עסקים קטנים וגדולים להיות משטרת ה-COVID", כעסו.
"אם מישהו מבין אותנו, זה ראש העיר הנבחר אריק אדמס", אמר נציג העובדים, שהוא חלק מצוות המעבר של אדמס. "הוא מקשיב למה שאנחנו רוצים. הוא רוצה לעשות דברים והוא מבין את הסכנות של עסקים קטנים".

לכו להתחסן


החיסון כיום הוא בגדר חובה לעובדי עיריית ניו יורק, כוח עבודה של כמעט 400,000 איש. דה בלאסיו גם קבע חובת חיסון לעסקים פרטיים בעיר, מה שעלול להשפיע על עשרות אלפי עסקים ואמור להיכנס לתוקף ב-27 בדצמבר. עם זאת, לא ברור אם ראש העיר הנבחר אריק אדמס, שנכנס לתפקידו ב-1 בינואר, יקפיד על אכיפת החובה, אחרי שחלק מבעלי העסקים קבעו שהוא רחב מדי.
החל מ-27 בדצמבר, אנשים מגיל 12 ומעלה המעוניינים לסעוד בפנים, להשתתף באולם הופעות או לבקר במגוון עסקים מקורה אחרים יצטרכו להציג הוכחה לשתי מנות חיסון.
מומחי בריאות בעיר ציינו כי יותר מ-90% מהתושבים קיבלו לפחות מנה אחת - כסיבה והסבר לכך שהעיר אינה חווה עלייה משמעותית בחורף במקרים. מומחי בריאות מצאו בעקביות שהחיסון בטוח. חלק ממקבלי החיסון דיווחו על תסמינים דמויי שפעת לאחר קבלת החיסון, והיו מספר קטן מאוד של תגובות אלרגיות אנפילקטיות, אם כי אף אחד מהחיסונים לא הוביל לחששות בטיחותיים רציניים, אמרו מומחי בריאות שוב ושוב. אף אחד לא יכול לקבל COVID-19 מהחיסון.
על רקע החשש של הורים לחסן ילדים בני חמש ומעלה, לפי הוושינגטון פוסט, פייזר בודקת כעת את החיסון שלה בילדים מתחת לגיל 5, ומצפה לפרסם את הנתונים הללו עד תחילת 2022. החברה הצהירה שהחיסון שלה עשוי להיות זמין לילדים צעירים במחצית הראשונה של 2022.

תושבי ניו יורק מקבלים כעת חיסונים נגד COVID-19, והמדינה הרחיבה לאחרונה את כללי הזכאות למי שיכול לקבל אותם. כמעט כל המבוגרים בניו יורק זכאים כעת להתחסן. תושבי ניו יורק מגיל 16 ומעלה, וקיבלו מנת החיסון השנייה שלהם לפני שישה חודשים לפחות, זכאים לזריקות דחף. כל המבוגרים שקיבלו חיסון זריקה אחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון לפני חודשיים לפחות יכולים לקבל זריקת דחף. תושבי ניו יורק מגיל 5 ומעלה זכאים להתחסן. נכון לעכשיו רק חיסון פייזר, שדורש שתי מנות בהפרש של מספר שבועות, מאושר לשימוש בילדים בגילאי 5 - 17. כל המבוגרים מגיל 18 ומעלה זכאים לכל אחד משלושת החיסונים ל-COVID-19, כולל חיסון ג'ונסון אנד ג'ונסון במנה אחת, שהמרכזים לבקרת ומניעת מחלות קבעו שהוא בטוח.

בניו יורק עובדים כדי להקל על המעוניינים להתחסן. המדינה פתחה קו חם לקביעת פגישות בטלפון: 1-833-NYS-4-VAX 1-833-697-4829. העיר פתחה גם קו חם משלה, שתהיה לו מערכת הזמנות 24 שעות ביממה עד יום שישי, 15 בינואר: 1-877-VAX-4NYC 1-877-829-4692.
החיסון כמובן חינם לכל תושבי ניו יורק. במקביל, מומחי ביטוח ותומכי צרכנים הזהירו כי המורכבות של מערכת הבריאות האמריקאית עלולה לגרום לאנשים מסוימים לקבל חשבונות עבור טיפול הקשור בקבלת החיסון.
מי שאיננו אזרח לא צריך לחשוש. העירייה הצהירה שאין צורך לחלוק את סטטוס המהגר שלך כדי לקבל את החיסון. גם מחלקות הבריאות בעיר וגם במדינה הצהירו פה אחד שהם לא ישתפו מידע על חולים עם רשויות ההגירה הפדרליות.

בשל ירידה בביקוש לחיסונים, פגישות זמינות ברוב המקרים למנות דחף/ בוסטר באתרים ברחבי העיר. סביר להניח שתוכלו לתאם פגישה באותו יום באזור שמתאים לכם. כניסה ללא תור מראש מתקבלת בברכה גם באתרים רבים.