soapy מתרגמת את היגיינת הידיים למדע דיגיטלי ומסייעת למנהלים לקבל החלטות למניעת זיהומים ותחלואה. עד כה גייסה החברה, $3M


תעודת זהות:


מייסדים: אלכס אורלובסקי מקס סימונובסקי

שנת הקמה: 2018

שנות עבודה בניו יורק: פחות משנה

מספר עובדים בניו יורק: שני עובדים

איך נולד הרעיון?
״יום אחד חזרתי עם הבן שלי ממגרש משחקים, והוא החליט שלשטוף ידיים לא חשוב. הוא היה אז בן שנתיים וחצי ובעקבות אותה שיחה, הבנתי שחינוך לא תמיד מספיק כדי להצליח לייצר הרגלים טובים להיגיינת ידיים נכונה. אחרי בערך חצי שנה, בשיחת ערב עם חברים על איך מחנכים את ילדינו בצורה נכונה ולמה שום דבר לא באמת עובד, אשתי נזכרה באירוע כדוגמא לחינוך נכון שאיננו מספיק. לאחר מחקר של כחצי שנה נוספת ושיחות עם חברים ביניהם אלכס שהפך להיות שותפי למיזם, הבנתי שבלי טכנולוגיה אי אפשר יהיה לפתור את האתגר העומד בפני רופאים, יצרני מזון, וילדים. כל זה היה ב2017, הרבה לפני כל הכאוס של הקורונה".

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״התחלנו שיחות עם השוק, לקוחות אמיתיים, אנשי מקצוע בתחום מניעת זיהומים ותחלואה. המשכנו בחיפוש אחרי הפתרונות הקיימים וניסינו להבין מה עובד ומה לא. גילינו שברוב המקרים, הכל מתנקז לחינוך והסברה. היה מחסור או פער הכנולוגי, השאלה הגדולה הייתה למה? אני בוודאות יכול להגיד שבלי השיחות עם נציגי מערכת הבריאות, החינוך ומנהל האיכות בתעשיית המזון לא היינו מצליחים לזקק את התשובה והרעיון היה נשאר רעיון. זה היה כנראה אחד השלבים הגורליים ביותר ורק אחריו הגיעה ההבנה שטכנולוגית ניתן לגשר על הפער ולתת מענה לאתגר״.


1 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(מערכת soapy )


מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״היו הרבה תפניות, שתי הגדולות הגיעו מארה"ב. הראשונה בשנת 2018 כאשר תאגיד מזון גדול הביע עניין ברעיון הטכנולוגי שאז היה סה"כ POC. קוניגורציה בסיסית שרק הראתה את הפוטנציאל, מה שכן ,כשהצגנו את זה לתאגיד, פתחנו את הוילון לעולמות הבינה המלאכותית ודאטה סיינס של משהו בסיסי כמו היגיינת ידיים ופה ראינו את הניצוצות הראשונים של הקסם. התפנית השניה הייתה בינואר 2020 כאשר הבנו שהקורונה הולכת לשנות את העולם״.

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״עשיתי עסקים בניו יורק הרבה לפני המיזם. כמו כן היכרות עם העיר, החברים ואנשי העסקים עשו את שלהם. בנוסף, היו לנו משקיעים מהעיר. דבר נוסף שעזר הייתה תוכנית האקסלרציה של קרן ההשקעות SARONA PARTNERS, שהחליטה להשקיע בנו, התוכנית X360 עזרה לנו למצוא את הבית החדש בניו יורק״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״בישראל. ביולי 2020 תכננו לפתוח את המשרד האמריקאי ולהתחיל לבנות צוות חדש בניו יורק. מה שלא התאפשר כלל״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״זה ייצר קשיים תפעוליים שבאותו רגע נראו כמו משהו שהולך לייצר נזקים מטורפים לחברה ולעתיד המבטיח. בנוסף, היה ביקוש למוצר שלנו ולמוצרים נוספים, חלק מהביקוש הגיע בגלל פאניקה של כולם וחלקו מגורמים רציניים במערכת הבריאות המקצועית. מצד אחד קיבלנו גם ברכה ומהצד השני זה הרגיש קללה.
המזל שלנו היה שהיינו מספיק גמישים וקשובים לשוק וליועצים של החברה. הצלחנו לאבחן הזדמנות לשפר מהותית את שרשרת האספקה שלנו, קשרי לקוחות, והמוצר. יצרנו מלאים ותהליכים שאיפשרו ללקוחות להתקין את המוצרים שלנו לבד, ממש כמו IKEA או LEGO. פשוט ויעיל. משלוח עד לבית הלקוח והתקנה של 25 דקות. אין צורך בטכנאים או תמיכה טכנית, הכל אינטרקטיבי. תוך מספר חודשים התחלנו לשלוח מערכות למדינות חדשות בעולם כולל ניגריה, אנגולה, הודו, איטליה, הולנד, רוסיה, טאיוואן, וכמובן המשכנו לעבור בין ארה"ב וישראל. בנוסף ניצלנו את ההזדמנות לעשות פיילוטים בכל ורטיקל שאי פעם רצינו לנסות: בתי ספר, מרפאות, בתי חולים, מסעדות, מפעלי מזון, משרדים. רצינו לבדוק מה השוק הנכון ביותר. המשכנו לעבוד עם ארגונים שלא למטרות רווח בהודו ולהתקין מערכות חכמות לשטיפת ידיים בבתי ספר באוכלוסיות שוליים. עשרות מערכות שהותקנו שאפשרו לאלפי ילדים בכפרים נידחים בהודו לשטוף ידיים בצורה מסודרת כאשר הקורונה התפרצה בהודו. בהמשך בתי ספר אלו הפכו להיות למרכז בריאות מקומיים שטיפלו בנדבקים, ובהמשך גם הפכו להיות למרכזי חיסון. היום הם חזרו להיות בתי ספר ״.

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״כשיש מוצר שניתן למכור, הוא לא תמיד המוצר המושלם והגמור לגמרי, אבל הוא מספיק טוב כדי שמישהו יהיה מוכן לשלם עליו. בנוסף, חשוב מאוד להיות מוכן לעבודה עם תאגידים אמריקאים, להיות מוכן מנטלית, כלכלית ועסקית לדרישות ולבקשות שבאות עם אחריות והפוטנציאל העסקי״.
האם מחפשים עובדים?
תמיד חפשו ב- www.soapy.care
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: