רבים מאיתנו כאן בארה״ב, מפוזרים ברחבי המדינה. אנחנו עוברים את אותם האתגרים, מכירים את אותם געגועים, משוועים לאותה התרבות וחיים את אותה המהות. כשאנחנו עושים את זה בנפרד, זה אף פעם לא פשוט, אבל כשאנחנו מתחברים כקהילה, הכל משתנה.
בשנים האחרונות החיבור שעשה ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC, ארגון הגג של הקהילה הישראלית-אמריקאית, בין הישראלים בארה״ב היה משמעותי בגב, בכוח ובכלים שהוא נתן לרבים בינינו להתחבר ולחוש בשייכות למקום ולסביבה. הכנסים של הארגון הובילו אליהם ישראלים שהתקבצו מרחבי ארה״ב כדי לשוחח על הנושאים הבוערים, להשתתף בפאנלים עם אנשי המדיה, האקדמיה, הטק והפוליטיקה מישראל ומארה״ב ולחוות באופן מזוקק את תחושת הביחד.
אחרי שנת הקורונה הודיע הארגון כי יקיים את הכנס הארצי השנתי “IAC National Summit” בהוליווד, פלורידה, בתאריכים 9-11 בדצמבר, הכנס הארצי הראשון של העולם היהודי-אמריקאי שנערך השנה בארה״ב.
״החלטנו שהשנה אנחנו רוצים לקיים את הכנס, לחזור להיות ביחד״, מספר לנו מנכ״ל הארגון, שהם ניקולא. ״כמובן זו לא החלטה שעושים כלאחר יד. לקחנו הרבה מאוד צעדים בשביל להפוך את הכנס לבטוח. בכנס נקפיד לעמוד בסדרה של תקנות העיר, הסטייט וה-cdc ואנחנו עוקבים אחרי כל התקנים הללו. כל מי שיגיע יציג בדיקה שלילית, נציע גם בדיקות במקום. עשינו הכל כדי לשמר את האווירה החמה בסביבה בטוחה״.

1 צפייה בגלריה
dfbdfb
dfbdfb
שהם ניקולא בכנס האחרון בפלורידה
(צילום: ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית)

כ-3,000 בני אדם צפויים להשתתף באירוע במלון Diplomat Resort Beach, ביניהם זוכת מדליית הזהב בהתעמלות אומנותית בטוקיו 2020 לינוי אשרם והמאמנת איילת זוסמן, השגריר באו״ם גלעד ארדן ועוד מנהיגים ישראלים ואמריקאים, אנשי עסקים מישראל וארצות הברית, יזמים, דיפלומטים, פעילים חברתיים, פילנתרופים, אנשי תרבות ואנשי תקשורת מובילים. בכנס תיערך גם בכורה בארצות הברית למופע החדש של ״הפרויקט של עידן רייכל״.
אנטישמיות בראש סדר היום
עם העלייה בפשעי השנאה והאתגרים עמם מתמודדת מדינת ישראל, הכנס ייערך תחת הכותרת ״ישראל. ביחד״ ויתמקד בעלייה החדה באנטישמיות בארה״ב: ״בשנתיים האחרונות, במיוחד בשנה האחרונה, אנחנו רואים נסיקה מדאיגה באנטישמיות״, מסביר ניקולא. ״זה לא שלא הייתה אנטישמיות בעבר, אבל אנחנו רואים שהיא עברה למיינסטרים ואנחנו מוצאים את עצמנו מתנהלים עם זה ביום יום בקהילה״.
בשנה האחרונה הקים הארגון את ״schoolwatch.me׳״ המאפשר לכל מי שצריך להתלונן על משהו שקורה בבתי הספר או בתוך הקהילות השונות שהוא אנטישמי או אנטי ציוני. ״אנחנו רוצים לשמוע מהישראלים כאן מה הם חווים ואם הם נתקלים באיזשהו מקרה כזה, אנחנו נטפל בזה״. הוא מספר שהפניות הן יומיומיות, וחמורות, ״אנחנו לא זוכרים משהו כזה בעבר. אלו סיפורים שמחלחלים״, הוא מוסיף. ״אני מרגיש אני נלחם בשביל העתיד של הילד שלי כאן. אם זה ימשיך, הילדים שלנו לא יוכלו ללכת לבית ספר ציבורי. אנחנו גם רואים שפתאום קשה לדבר על ישראל במקום עבודה או אפילו בשיעור יוגה. אתה פוגש את זה בכל מיני מקומות ואנחנו עכשיו שמחים לקבל פניות ולטפל בבעיה הזו. זהו צורך קהילתי אמיתי והמציאות מאוד שונה ממה שהכרנו״.
בארגון סימנו את הנושא כמטרה בכדי לסייע לישראלים כאן בארה״ב לפני הכל לפתוח את הנושא ולדבר בפתיחות, לשים עליו את הזרקור הראוי ודרך התוכניות השונות והפאנלים ללמוד על דרכי התמודדות ולהעניק לישראלים באמריקה את הביטחון שאנחנו כולנו בזה, ביחד, כקהילה. ״עם הכוח והגב הזה אנחנו יכולים לעמוד ביחד מול האתגר הזה״.
בכנס יתקיימו פאנלים בנושאים שונים ובהם: אכיפת חוקי ה-BDS בארה״ב, תכנים אנטי-ישראליים במערכת החינוך האמריקאית, אחדות העם היהודי ומדינת ישראל, איום הגרעין האיראני, חדשנות ויזמות טכנולוגית, כלכלה ורפואה ועוד.
״אני חושב שיש המון משמעות בלהגיע לכנס, להתכנס ביחד. חשוב לנו לתמוך בקהילה שלנו, קהילת מהגרים בארה״ב שגאה במורשת שלה ובמסורת שהיא פיתחה פה. זו לא רק מסיבה וחגיגה גדולה, בעת הזו, הוא אירוע קריטי למי שאנחנו ומה שאנחנו״ הוא מסכם. ״אחרי כל כך הרבה זמן שלא התחברנו כקהילה. כל הביחד הזה של להיות כקהילה יחד, באווירה מיוחדת עם הקשר האמיתי האותנטי, עם הרוח הישראלית, זה משהו שאין לנו בשום מקום״.

פורסם לראשונה: 04:27, 29.10.21