ניתוח חדש של מקרי COVID-19, אשפוזים ומוות ממחלקת הבריאות בעיר מעיד על יעילות גבוהה של החיסונים נגד הקורונה במניעת מחלה קשה ומוות, אפילו כאשר גרסת הדלתא הזיהומית ביותר הצטרפה במהלך הקיץ.
הניתוח מצא כי בין ינואר לשבוע הראשון של אוגוסט, 96.9% מהאנשים המאושפזים בשל קורנה לא חוסנו, ורק 0.33% מתושבי ניו יורק המחוסנים נבדקו ונמצאו חיוביים לקוביד.
כ- 97.3% מכלל מקרי המוות מ- COVID-19 במסגרת פרק זמן זה היו בקרב אנשים שאינם מחוסנים במלואם, כך על פי הניתוח.
גם בשבועות האחרונים, נראה שאנשים לא מחוסנים נותרים סיכון גבוה פי שלושה להידבק וסיכון של פי 13 לאשפוז, כך על פי נתוני נציבות הבריאות בעיר.
ד"ר דייב צ'וקשי, ראש נציבות הבריאות בעיר, תיאר את פרסום הניתוח הפנימי כחיזוק ראיות מדעיות לכך שהחיסונים נלחמים ביעילות בגרסת הדלתא. למרות שהניתוח כולל גם את החודשים שלפני יוני, כאשר חלק מצומצם יותר מתושבי העיר התחסן וגרסת הדלתא לא הייתה מפושטת כפי שהיא כיום, ראש העיר ביל דה בלאסיו טען כי הניתוח עדיין מראה יתרונות ברורים של חיסון. "יש הרבה אי הבנות, הרבה מידע מוטעה", אמר. "התפקיד שלנו הוא להבהיר את הדברים״.

1 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
בדרך לחיסון השלישי
(תושבי ניו יורק ממתינים לבוסטר)

רק מתחת ל -69% ממבוגרים בעיר מחוסנים במלואם, על פי נתוני העיר. דה בלאסיו הכריז על כללים חדשים בשבועות האחרונים לעידוד קבלת החיסון, ביניהם הדרישה המפורסמת להוכחת חיסון במסעדות ובמקומות אחרים, וחיוב כל צוותי משרד החינוך לקבלת מנת החיסון הראשונה עד סוף ספטמבר.

בין 17 בינואר ל -26 ביוני, נרשמו בעיר 5,543 מקרי קורונה בקרב תושבים מחוסנים. עד ל -7 באוגוסט, שישה שבועות בלבד לאחר מכן, מספר זה במצטבר קפץ לקצת פחות מ -15,000 - קפיצה כמעט משולשת.
במהלך אותה תקופה, מספר האשפוזים של אנשים מחוסנים עלה מ -669 ל -1,042, ומקרי המוות עלו מ -118 ל -153 - רווחים של כ -36% ו -23% בהתאמה.
מספרם של מקרי המוות מקורונה בקרב אנשים לא מחוסנים ירד רק בכחצי נקודת אחוז, ל -97.34%.
צ'וקשי טען כי הנתונים, כולל מידע חדש על גרסת הדלתא, אמורים לעודד בעיקר את תושבי ניו יורק המחוסנים.