Daisy היא חברת טכנולוגיה שמציעה חוויה ייחודית לניהול דיגיטלי מקצה לקצה של כל השירותים לדיירים: מניהול צוות הבניין, דרך מערכת לאיתור נותני שירות והזמנתם ועד ועד לאפליקציה לדיירים ובניית חיי קהילה בבניין. הטכנולוגיה שהחברה פיתחה מייעלת תהליכים בירוקרטיים בניהול הבניין והופכת את הממשקים לדיגיטליים בכדי לייצר חווית מגורים חדשנית לכלל השכנים. עד כה גייסה החברה, $4.5M

תעודת זהות:


מייסדים: יותם כהן וניר חמד
שנת הקמה: 2020
שנות עבודה בניו יורק: שמונה חודשים
מספר עובדים בניו יורק: שישה עובדים

איך נולד הרעיון?
״כמו כל רעיון טוב, הרעיון לחברה נולד מצורך אישי של מייסד ומנכ"ל החברה, יותם כהן. באינספור מעברים בבניינים בתל אביב הבין כהן את הצורך לשדרג את חווית ניהול התחזוקה השוטפת, התקציב, ועד כמה כוחם של הדיירים לא בא לידי ביטוי בניהול ספקים חיצוניים שנותנים שירות לדיירי הבנין".
"ניהול בניינים תקוע באלף הקודם. חברות הניהול הקיימות לא חושבות טכנולוגיה או חווית משתמש. מבחינתן, יום מדהים הוא יום שאיש לא מדבר איתן והן לא נדרשות לפתור תקלות". מחקר שוק בניו יורק העלה שהצורך והביקוש קיים. זיהינו תעשייה ענקית, אפורה שלא עשתה טרנספורמציה לעידן הנוכחי. והבנו שיש לנו הזדמנות אמיתית להשפיע ולטייב את חיי היום יום של אנשים רבים".
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״הבנה עמוקה של השוק, הצרכים של הלקוחות והבעיה שאנחנו מנסים לפתור. ראיינו מאות דיירים ולמדנו מאפס את כל המושגים. אחד היתרונות שלנו הוא שאנחנו לא מגיעים מהתחום ולכן יכולנו לחשוב על כל התהליך מחדש, לשאול שאלות ולזהות את הכשלים היום יומיים. הצעד הבא היה למצוא שותפים לדרך שישקיעו בחזון וצוות שיהיה מחוייב לרעיון ולהקמת חברה מאפס״.

1 צפייה בגלריה
sdfdsf
sdfdsf
(מייסדי החברה, יותם כהן וניר חמד )

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״רעיון חדש שמשנה גישות מסורתיות לא תמיד מתקבל באופן חלק. אבל החששות שלנו התפוגגו מהר מאוד, וכבר בבניין הראשון הבנו מתגובות וועדי הבניינים ומהדיירים עצמם, שיש לנו ערך מדהים. עם אפס שיווק הגענו למצב שרוב הלקוחות שלנו מגיעים אלינו בעקבות חוויה והמלצות של דיירים, ועדים בבניינים אחרים. מה שנקרא- השמועה על Daisy התפשטה מהר מאוד, הרבה יותר מהר ממה שחזינו. וזה הסימן הכי טוב שאנחנו עושים משהו נכון״.

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״כלקח מהעבר היה לנו ברור שאנחנו צריכים להתחיל מיד בשוק היעד שלנו. הייתה דילמה גדולה באיזו עיר להתחיל. החזון שלנו הוא לבנות חברה גדולה ומשמעותית שתשפיע על מיליוני חיים של אנשים ולכן החלטנו להתחיל בעיר שמסמלת בצורה הטובה ביותר בנייני מגורים. כמו כן, הבנו שאחרי ההצלחה שלנו בניו יורק, עיר מורכבת מבחינת ניהול בניינים ורגולציה, ההתרחבות לערים נוספות תהיה הרבה יותר פשוטה וקלה ונוכל לגדול מהר יותר״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״אין ספק שמגפת הקורונה גרמה לאנשים להיות הרבה יותר במרחב הביתי והדגישה את חשיבות החיים בבניין והצורך בחיי קהילה. הקורונה גם הפכה את כל העולם להרבה יותר דיגיטלי, כך מבחינתנו התקופה הנוכחית/, הטיימניג הנוכחי עבד לטובתנו״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״הקמנו את החברה ממש לפני תחילת הקורונה כך שאת כל בניית הצוות הראשוני של החברה עשינו בעיקר מרחוק. האתגר המרכזי היה בבניית צוות ראשוני, בשני לוקיישנים מרוחקים (תל אביב וניו יורק) והצורך לייצר שפה ותרבות משותפת. אנחנו מאוד מאמינים בעבודה של פנים מול פנים ולכן בכל הזדמנות שהייתה לנו נפגשנו ביחד. הקורונה גם יצרה מציאות אחרת בבניינים שלנו, שדרשה התאמה לבניית סביבה בטוחה לדיירים ולעובדים בבניינים. אנחנו מאמינים בתקשורת שקופה כדי שכולם יהיו מעודכנים כל הזמן, מה שמוריד את מפלס הלחץ שגם ככה הוא גבוה״.

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״ממש בשלב הראשון, כשמגדירים את שוק היעד. בתחום של נדל"ן, prop-tech, מדיה וfin-tech, ניו יורק היא הלוקיישן המיטבי לצמיחה מבחינתנו״.
האם מחפשים עובדים?
״ברור! והרבה/ אנחנו מגייסים בניו יורק לתפקידי אופרציה ושיווק ובישראל לתפקידי פיתוח ומוצר״.
להצעות חפשו ב- joindaisy.com/jobs

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
www.IsraeliMappedinNY.com