אחרי כל מה שהקהילה שלנו עברה בשנה וחצי האחרונות, זה בהחלט מרגיש כמו ברכה להיות כאן היום באופן אישי!" כך פתחה ואמרה נשיאת מחלקת הפילנתרופיה של הנשים, תמי וולדנברג, כאשר בירכה וקיבלה את פני 250 נשים לאירוע הפילנתרופיה של הפדרציה במיאמי, שהתקיים ביום שלישי, בסימן "תן לשמש לזרוח שהעיד על מצב הרוח הקולקטיבי בקהילה. יו"ר האירוע, אילנה לויט ציינה כי האירוע היווה הזדמנות להאיר את כוחה של הקהילה. יו"ר קמפיין, אליז אודלסון, הזכירה לכולן שהעבודה של הפדרציה היא לא רק עבור מישהו אחר, אלא היא שם עבור כולנו אם אי פעם נזדקק לה. עדות ממקור ראשון לערבות ההדדית, שמעו הנוכחות מפיה של מנהלת מחלקת פילנתרופיה נשית, אופי אוסין-כהן, ניצולה של קריסת צ'מפלין טאוורס שבסרפסייד, ששיתפה וסיפרה כיצד רשת הביטחון של הפדרציה, סייעה לה לעבור את הטרגדיה. לחצו כאן כדי לשמוע את הסיפור העוצמתי שלה ולתמוך בקמפיין השנתי של הפדרציה https://jewishmiami.org/news/extra/ofis_speech/
האורחות זכו גם להנות מסצנות מבית היוצר של בובי מאת שירה גינסבורג, חזנית, שחקנית, זמרת וכותבת שירים מוכשרת. אם גם אתן רוצות להיות מעורבים, להתנדב ולהתחבר לנשים אחרות באמצעות פילנתרופיה נשית, נא ליצור קשר עם אופי אוסין-כהן בכתובת oosin-cohen@gmjf.org .

2 צפייה בגלריה
dxg
dxg
(תמי וולדנברג, אילנה לויט ואליז אודלסון העומדות בראש מחלקת "פילנתרופיה של נשים".)

בשבוע שחלף קיים סניף אוונטורה של ארגון JAFCO את אירוע חנוכה השנתי, שבמהלכו גייסו יותר מ-$200,000 כדי להגשים משאלות חג לילדי ג'אפקו. "המשימה של JAFCO היא לטפל בילדים שעברו התעללות ומוזנחים, בבעלי מוגבלויות התפתחותיות, ומשפחות הרוסות מהקהילה היהודית. אנו מאמינים שהטיפול בילדים בקהילה שלנו הוא האחריות שלנו, כזו שאנו מקבלים בשמחה, בגאווה ובאהבה... נותנים לכל ילד מקום להשתייך". לורן פיית' הנחתה את האירוע כשהיא נעזרת ב- 25 חברי ועדה מתנדבים ומסורים. לורן קיבלה את פני 230 האורחים, כולל גברים ונשים באולם האירועים ואת אלה שצפו בשידור חי בבית. התכנית נפתחה באופן רשמי, כאשר נשיאת הסניף הנוכחית, אלכסנדרה ברגמן, נשיאת העבר ברברה אמוילס והנשיאה המייסדת הישראלית, מירי מזור, התכבדו בברכת המוציא. השנה נכחה חברת חוג הבוגרים של JAFCO, בקי סאקה, שגדלה בכפר הילדים JAFCO ולאחרונה חזרה הביתה מישראל, לאחר שסיימה את שירותה בצה"ל. התוכנית מחממת הלב כללה מצגת של וונדי ברקוביץ' שטיפחה ואימצה את שתי בנותיה התינוקות לפני 13 שנים. שתי האחיות חגגו לאחרונה את חגיגת בת המצווה שלהן באולם הנשפים היפה של ג'אפקו. המנכ"לית המייסדת שלJAFCO, שרה פרנקו, שיתפה את האורחים, "ארוחת הצהריים הזו תמיד הייתה ברוח ניסים. בכל פעם שילד מגיע לתשומת לבנו, ואתה מאפשר לנו להציל את חייהם... אתה יוצר נס נוסף. בשנה שעברה בזכות כל אחד ואחת מכם, הצלחנו לגעת בחייהם של 3,080 ילדים ולחולל ניסים בכל חייהם. אבל מה זה באמת אומר כשאנחנו אומרים שעזרת לנו להציל חיים של ילד? האם זה רק ביטוי? הלוואי שזה היה, אבל אנחנו מתכוונים לזה פשוטו כמשמעו". לסיכום, אמרה אלכסנדרה ברגמן, "אנחנו פשוט לא יכולים אפילו להתחיל לדמיין את הקהילה שלנו בלי JAFCO בתוכה, כדי לעזור בכל צורך אפשרי לילד או למשפחה. ולחשוב שאנחנו הקהילה היחידה בארצות הברית עם סוכנות יהודית כזו, זה לא ייאמן. המשימה של JAFCO כל כך פשוטה להבנה - JAFCO מצילה את חיי הילדים של הילדים". אם אתה מעוניין בסיור אינפורמטיבי של JAFCO או מידע נוסף, אנא צור קשר עם מנהלת תפעול הפיתוח של JAFCO שלי גולד בטלפון 954-315-8671 או דוא"ל shelli@jafco.org .


2 צפייה בגלריה
dxg
dxg
(ברברה אמוילס, לורן פיית' ואלכסנדרה ברגמן עם פעילות ג'אפקו)

לאחר הפסקה בשנת 2020 עקב מגיפת הקורונה, הכנס הלאומי של המועצה הישראלית-אמריקאית יחזור השנה לאירוע פרונטלי דינמי המאחד מספר דורות של ישראלים-אמריקאים, יהודים אמריקאים וישראלים בסביבה אחת מאוחדת.
הכנס הלאומי של המועצה הישראלית-אמריקאית (IAC) 2021 יתקיים בדצמבר הקרוב בדרום פלורידה, ויהפוך להיות לאירוע מרכזי ראשון עם חוויה אישית ראשונה ויחידה של הקהילה היהודית/ישראלית ברחבי ארה"ב מאז תחילת המגיפה.
הכנס השנתי של IAC 2021 ייתקיים במלון דיפלומט ביץ' בהוליווד, פלורידה, מיום חמישי בערב, 9 בדצמבר ועד יום שבת, 11 בדצמבר. הכנס צפוי לרכז יותר מ-3,000 פעילים עולמיים, יזמים, משפיענים ומובילי מחשבה בדיאלוג מעורר השראה, פאנלים מעוררי מחשבה וחיי לילה תוססים, המטפחים את הרוח התוססת והאווירה של ישראל. מנהיגים מתחומי העסקים, החינוך, הפילנתרופיה, הטכנולוגיה, החדשנות והפוליטיקה יהיו בין המשתתפים.
האירוע הדינמי של השנה ייצור גם חוויות חדשניות וינקוט אמצעי זהירות מיוחדים כדי להפחית את הסיכונים שהמגיפה מציבה. התוכנית קוראת לכל הנרשמים לעבור בדיקות קוביד-19 מהירות באתר ויסופקו מסכות. מעבר לכך, כל ההפעלות המרכזיות ישודרו גם על מסכי LED חיצוניים גדולים כדי לאפשר חוויה בחוץ. אם מזג האוויר יאפשר, ארוחת שבת ישראלית שישי תחת הכוכבים תפגיש בין יהודים אמריקאים וישראלים-אמריקאים במסורת משותפת ונצחית.

בבתי כנסת וארגונים רבים, נערכים לפעילויות שונות לקראת חג החנוכה. בבית הכנסת "בית דייויד", יתקיים ערב צחוקים ולביבות ביום שלישי 30 בנובמבר, בשעה שמונה בערב יהנו הנוכחים מארוחת ערב קלה; בר פתוח; הדלקת חנוכייה ומחגיגה ובידור, עם הקומיקאי אבי ליברמן. באם מזג האוויר יאפשר, זה יהיה בחוץ.
לפרטים: https://www.bdhls.org/event/latkeslaughs

הצטרפו למסיבת חנוכה ובואו להדליק חנוכייה משלכם ביום שלישי, 30 בנובמבר בטמפל מוזס, עם מאות אנשים, השתתפו במבחר החגיגות המהנות. אם תרצו ואם אתם בני +21. תוכלו להצטרף לאפטר פארטי1200 Normandy Dr Miami Beach, FL . הדלתות נפתחות בשעה שש בערב, 15 דולר לאדם / 36 דולר למשפחה. כל האוכל והפעילויות כלולים, משחקים ומאות פרסים לילדים. בשעה שמונה חאפלה ואפטר פארטי עם בר פתוח, ומוזיקה עם ידידה חייט.

בבית הכנסת דה' שול בהנהגת הרב שלום ליפסקר יתקיים קונצרט הכלייזמרים הגדול של חנוכה. יהיה זה אירוע מרגש לכולם במיוחד לגמלאים ולבני גיל הזהב. בקומה העליונה תהיה פינת ישיבה למי שרוצה לחבוש מסכות ולשמור מרחק חברתי. בקומה התחתונה לא יהיו הגבלות. החזן בעל השם העולמי צבי שטייגר יופיע יחד עם 3 מוזיקאים כליזמרים מדהימים עם כמה שירי יידיש פופולריים, שירי חנוכה ועוד מנגינות כליזמרים. האירוע מתקיים ביום חמישי, 2 בדצמבר בשעה 14:00 בבית הכנסת "דה שול" ב- Bal Harbor 9540 Collins Ave בסורפסייד. הכניסה בעלות 18 דולר ורק 10 דולר לאזרחים ותיקים. הנוכחים יהנו מתצוגת טעימות גבינות ויין ושאר מעדני חנוכה.

משחקי המכביה השנתית ה-40 יצאו לדרך במוצאי שבת, במרכז הקהילתי ע"ש מייקל אן ראסל, עם נאומי ברכה, ריקודים ומבחר פעילויות לכל המשפחה. במשך 39 השנים האחרונות, נתנו משחקי המכביה הזדמנות לקרב קהילה כדי להשתתף בחוויה בין-דורית. אירוע אתלטי זה בן שבוע כולל למעלה מ-700 משחקים תחרותיים ב-13 ענפי ספורט שונים, כולל כדורסל, שחייה, מסלול ושטח, טניס, כדורגל, כדורעף, דגל-כדורגל ועוד. המשחקים מושכים כ-2000 ספורטאים רשומים ועד 3000 צופים מדי יום. כל המשתתפים - ילדים, סטודנטים ומבוגרים מחולקים ל-8 צוותים (על שם מדינות המוצא המשתתפות. במהלך השנים נוספו למשחקים תכניות ופעילויות המקדמות סוציאליזציה "מחוץ למגרש" כולל תחרות ריקודים, משחקי בינגו, שחמט, טורניר באולינג וערב דומינו. בתקופה זו נוצרות חברויות וקשרים. משחקי מכבי, שאורגנו על ידי ועדה של מתנדבים ואנשי צוות מסורים. המכביה תמשך עד ה-28 בנובמבר ותנעל בטקס סיום מרשים.