הגאלה השנתית של סניף "ארגון ידידי צה"ל" במיאמי, נדחתה בעקבות הקורונה. אבל חברי הוועד של הסניף בראשותה של עורכת הדין דינה בן-ארי, אינם שוקטים על השמרים. במסגרת הידוק הקשרים עם הקהילה הם אירחו השבוע, משלחת של חיילי צה"ל בפלורידה, חיילים מיחידת החילוץ והצלה וכיפת ברזל. החיילים השתתפו בארועים שונים במיאמי, בוקה ראטון ופאלם ביץ'. הם נפגשו עם תורמים, תלמידי בתי ספר ובתי כנסת.
בין חברי המשלחת בלט אל"מ אלעד אדרי, סגן מפקד המשלחת הישראלית של פיקוד העורף, שהגיעה למיאמי לסייע באסון קריסת בניין "הצ'מפליין", על קו החוף בסירפסייד.
במהלך ביקורו השתתף אל"מ אדרי, באין אינספור מפגשים עם תורמים של הארגון, עם תלמידי תיכון בבתי הספר הילל והיברו אקדמי, בית הכנסת יאנג יזראל, הפרלמנט הישראלי, וארגונים נוספים כמו כן נפגש עם משפחות ששכלו את יקיריהם באסון.
אל"מ אדרי נתן סקירה מאלפת על הדרך בה עבדה המשלחת ועל המודל לפיו עבדו וגילו את מיקום הניספים וכן על הקשר ההדוק עם המשפחות ועם הקהילה המקומית.
אדרי סיפר לנוכחים על ההכנות והגעת משלחת החילוץ הישראלית. מהמצגת שהוא הציג, עולה תמונה שמהרגע שהם קבלו בקשה להתארגן ולהגיע לשדה התעופה, חלפו שעות בודדות ועם קבלת האור הירוק יצאו לדרך. עם נחיתתם במיאמי הם התקבלו על ידי צוות הקונסוליה הישראלית, אשר דאג לכל מחסורם, דאג למקום לינה, דאג לקשרים עם כוחות החילוץ המקומיים ואנשי העירייה. אל"מ אדרי סקר את פעילות המשלחת מרגע הגעתם לזירת האסון. הוא הסביר אודות מורכבות וייחודיות של סוג הקריסה של הבניין.
"עם נחיתת המשלחת, החלפנו בגדים ויצאנו למקום האסון, מצויידים בתוכנית עבודה סדורה. קיבלנו את תוכניות הבניין שהוכנסו לתוכנת מחשב מיוחדת ועל פיה פעלנו". ראיינו את משפחות הנספים, קיבלנו מהם פרטים חיוניים ועל פי זאת בנינו את תוכנית העבודה, שהניבה תוצאות מדוייקות תוך חיסכון בזמן. אל"מ אדרי העלה על נס את התגייסות הקהילה הישראלית (אירגון "ידידים") והקהילה היהודית אשר דאגה לכל מחסורם, עטפה אותם בהרבה חום ואהבה. תשומת לב מיוחדת ניתנה על ידי חברי המשלחת שהקפידה על כבוד המת ודברי הקדושה שנמצאו והם פעלו בהתאם, כאשר מצאו גופות, תפילין, טליתות, כוסות קידוש, קופת צדקה ועוד. מרגש היה לצפות במפגן של הצדעת הכבוד של אנשי כוחות חילוץ והצלה של מחוז דאד, שנפרדו מהמשלחת הצבאית של כוחות החילוץ והצלה של פיקוד העורף, במהלכו החליפו מפקד כבאות ממיאמי ואל"מ אדרי את דרגותיהם. בכל מפגש אליו הגיע, קיבלו המשתתפים את דבריו בשקיקה רבה, התעניינו ושאלו שאלות, ובסיום הביעו את הערכתם הרבה.
במהלך הביקור ליווי את אל"מ אדרי, עוזי זוהר ורעייתו טובה, מעמודי התווך של סניף ארגון ידידי צה"ל במיאמי. יישר כוח. אשרי העם שאלה הם בניו.

4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(האורח אל"מ אלעד אדרי עם מארחיו. צילום: ארז קאשי)

הפילנתרופית ציפי (פיי) הולנד, שהתה בחודשים האחרונים בישראל, שם התקבלה בסבר פנים יפות בארגונים להם היא תורמת ביד נדיבה וברוחב לב. עם שובה למיאמי, היא אינה שוקטת על שמריה וכבר בשבוע הראשון היא השתתפה בתצוגת אופנה מיוחדת אותה ערכה חנות האופנה Chico's בקניון באוונטורה.
הדוגמנית החובבת דיגמנה, תמורת 20% מסכום הקניות שיקוזז לטובת עמותת "גשר של אהבה", העמותה אותה היא יסדה.


4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(ציפי הולנד על מסלול הדוגמנות. צילום: ארז קאשי.)

עונת המשחקים של ליגת האן. בי. איי. נפתחה, וקבוצת ה"מיאמי היט" הפגינה את הצהרת כוונותיה לקראת הבאות. במשחק הפתיחה הקבוצה המקומית דרסה את "מילווקי" בתוצאה 137:95, במשחק השני היא כפתה הארכה על המארחת מ"אינדיאנה" אולם הפסידה בתום ההארכה. במשחק השלישי, שבו השחקנים ל"ארינה אף. טי. אקס. כדי לנצח את הקבוצה מ"אורלנדו" 107: 90. אייל הנדל"ן, רענן כץ, אחד מבעלי ה"מיאמי היט", שב למיאמי ממקום מושבו שבבוסטון, היישר למשחק הראשון. בסוויטת האחמ"ים שלו בארינה, הוא נשמע אופטימי מתמיד כשהוא הכריז: ה"קבוצה שלנו דינמית, מפתיעה, שחקנים צעירים, מלאי מרץ, ויש סיכוי סביר שנתמודד בפליי-אוף. אני רוצה לענוד עוד טבעת אליפות כבר השנה", הוא אומר כשהוא מראה בגאווה את טבעת האליפות, שהוא עונד על ידו.

4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(רענן כץ עם טבעת האליפות ועם ניר דבורי. ארכיון.)

השבוע הסתיים בקול ענות חלושה "יריד המכוניות" במרכז הירידים שבמיאמי ביץ'. בשנים של טרום קורונה, משך היריד מאות אלפי מבקרים. השנה היו פחות מכוניות ופחות מבקרים. בין מאות המכוניות של מיטב החברות מתעשיית הרכב, היה מקום של כבוד לביתן של מכוניות אספנים, ביניהם בלטה המכונית מהסרט של "ג׳יימס בונד", מהאוסף הפרטי של הפילנתרופ, מייקל דזר, הבעלים של מוזיאון המכוניות מהגדולים בעולם.

4 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
( מכונית "ג׳יימס בונד" מאוסף המכוניות של מייקל דזר)