ערב הגאלה השני של חוג ידידי "איחוד הצלה" שנערך השבוע במיאמי, ידע טלטלות אין ספור. תילה (פאליק) לוי, הפועלת רבות למען ארגונים ציוניים, שאירגנה את הערב, כבר הייתה מרוצה מרישום 750 משתתפים. אך וואריאנט 'אומיקרון', החל לתעתע בתכניות. 400 ביטולים לא הפילו את רוחה של תילה והיא המשיכה בתכניות כרגיל עם השינויים הנדרשים. 350 האורחים שהגיעו, הרימו תרומות שהסתכמו לסכום של 18 מיליון דולר, ונהנו מקוקטייל עשיר, במקום ארוחת הערב המתוכננת. האורחים נבדקו תוך הקפדה על אמצעי זהירות. בין האורחים בלטו בנוכחותם שגריר ארה"ב לשעבר דיוויד פרידמן ורעייתו תמי. סגן הקונכ"ל מייק דריקס, הביא את ברכת הקונסוליה. אלי ביר, היוזם ומייסד הארגון, חלה לפני כשנה וחצי בנגיף 'הקורונה' בעת שהותו במיאמי, ונשקפה סכנה לחייו. עכשיו הוא חזר לקהילת מיאמי, כדי לכבד את הרופאים המדהימים, ד"ר ארי צימנט - רופא ריאות, שהציל חיים וממשיך להציל חיים של חולים שחלו בנגיף 'הקורונה', כמו גם את אדל וד"ר ג'ואל סנדברג, הרופאים שעזרו להציל את חייו של אלי. הדוברת המרכזית היתה שריל סנדברג - מנהלת התפעול של "פייסבוק", אשר הרעיפה שבחים על האירגון, התפעלה מהטכנולוגיה בה משתמש האירגון ותרמה חמישה מיליון דולר לכבוד הוריה. המתנדבים בארגון עוסקים במתן מענה רפואי מקצועי, מהיר בחינם, ללא הבדלי דת וגזע. הם פועלים 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. "איחוד הצלה אינו רק שירות אמבולנס, ששת אלפים מתנדבים מאומנים מגיבים תוך 90 שניות בעיר ושלוש דקות במרחק, כשהם רכובים על אופנוע רפואי. מדי שנה הם מטפלים במאות אלפי איש ומעניקים טיפול מציל חיים".



אורלי אזולאי, עיתונאית וסופרת פוליטית ישראלית, שוהה בימים אלה בארה"ב, לקראת צאתו לאור של ספרה החדש, "הקרב על אמריקה", בהוצאת ידיעות ספרים. הספר מודפס בארצות הברית ונמכר במכירה מוקדמת, בסידור מיוחד עם 'אמזון'. ישראלים בחו'ל שירכשו את הספר יוכלו לקבל עותק מודפס, בעברית, תוך יום. לרכישת הספר: https://www.amazon.com/.../ref=cm_sw_r_wa_api_glt_fabc...

5 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(ספרה החדש, "הקרב על אמריקה", של העיתונאית והסופרת אורלי אזולאי )


אייל מלמד, ברוקר נדל"ן בפלורידה, המתמחה בהשקעות נדל"ן ונדל"ן יוקרה מעלה את השאלה שרבים מתלבטים בה: האם זה זמן טוב, לרכוש נדל"ן או שמא פספסתם את הרכבת? יש לו גם תשובות. "זאת שאלה שכל יום משקיעים מתקשרים ושואלים אותי על השוק הרותח שלנו בדרום פלורידה. האם אנחנו בפיק והאם מפה זה רק יכול לרדת?". "אין סיכוי שהשוק עוד יעלה". קודם כל אני עונה שמה יקרה בעתיד אני לא יכול לדעת וכמוני אף אחד אחר, גם מי שמתיימר לדעת לא באמת יודע. מה שכן, אפשר להסתכל ביחד על השוק ולנסות להעריך ביחד. לי חשוב מאד שהמשקיעים יצללו ביחד איתי לסטטיסטיקות, למחקר השוק ולהבנה על כל נכס ונכס שאנחנו רוכשים. אני לא מאמין ב"תביאו את הכסף ותהיו רגועים". ממש לא. אז אם בכל זאת אתם שואלים את דעתי (וזאת כמובן רק דיעה) אני רואה את השוק ממשיך לעלות מכיוון שאני רואה בעיניים, ובכמות שיחות הטלפון שמגיעות אלינו למשרד כל יום מאנשים שחולמים לעבור לפלורידה. אז מאיפה הרוב מתקשרים? ניו יורק, קליפורניה, טורונטו, שיקאגו ובוסטון לרוב, כמובן מעוד מקומות נוספים. המכנה המשותף זה שלכולם נמאס מהסגרים, מהמיסים הגבוהים, מהמחירים המטורפים בערים האחרות, ומהחוקים שבד"כ אינם פרו (לטובת) בעל הבית כמו אצלנו בפלורידה. תוסיפו על כך את המזג האוויר שלנו, והקהילות המדהימות ותבינו למה פלורידה נמצאת כרגע בטופ של ההגירה החיובית. נוסף על כך האיזורים האיכותיים בדרום פלורידה בהם אנו עובדים כבר צפופים ומלאים בבנייה, ככה שכל הקרקעות כבר תפוסות ואין מקום לבנות נוסף אלא על חשבון נכסים קיימים ותבינו שהמחירים לדעתי ימשיכו לעלות באופן טבעי. "האם היה עדיף לקנות לפני שנה או לפני שנתיים?" כמובן שכן! מי שקנה הרוויח כ30% רק בשנה האחרונה ואם קניתם לפני שנתיים נכסי קרקע (פחות דגש על דירות) אז עשיתם קרוב ל45-50% רווח מעליית הערך שלא לדבר על הרווחים שבינתיים הרווחתם מהשוכרים. אז שורה תחתונה, מה אני מייעץ היום לעשות? הרי מכונות זמן עדיין אין לנו ולכן, תחפשו לקנות נכס שהיום הוא במחיר טוב יחסית לשוק. מזה מחיר טוב? אין 20-30% מתחת ממה שאני מכיר אבל אם תוכלו למצוא נכס בכ5-10% מתחת לנכסים דומים שנמכרים היום, אפילו כזה שצריך קצת להשביח אותו אבל יש מקום פוטנציאלי לעליית המחירים אז עשיתם טוב. המדד שלי לקניה טובה הוא: אם למחרת ניתן למכור את אותו הנכס ללא הפסד (לאחר כל ה closing costs) ולקבל חזרה את כל הכסף לחשבון בלי לעשות כלום - קניתם טוב.
לדוגמא מהיום- לקוח שחיפש איתי מולטיפמילי, לאחר עשרות הצעות שלא תפסנו, סוף סוף נכנסנו לחוזה לפני כשבועיים והיום האפרייזל (השמאות) הגיע גבוה יותר ממחיר הקנייה וזאת למרות שאפרייזלים נוטים להיות קונסרבטיביים, נמוכים מהערך האמיתי כדי להגן על הבנק, עדיין יצא שקנינו במחיר נמוך יותר מההערכה הנמוכה של הבנק. אין קיצורי דרך, חייבים לעבוד קשה, לחפש המון ולהגיש הצעות על מנת למצוא את אותו מוכר, שחייב למכור את הנכס שלו ואף מוכן קצת להתפשר במחיר". ואייל מסכם: "אני מקווה שהטיפים שלי נתנו קצת כיוון למשקיעים שמתלבטים מה לעשות".

הקורונה לא הרתיעה את הזוג הטרי והצעיר, סופיה רוב ויונתן מסיקה, לקיים חתונה רבת משתתפים, שהתקיימה ביום חמישי. כ-300 אורחים הגיעו לווילה וודביין שבקוקונט גרוב. המקום לבש תפאורה מיוחדת על רקע העצים העבותים ומתחת כיפת השמיים. את החופה ערכו הרב אבישי לוי והחזן/הרב רמי עובדיה. הזמר מייקל פאר, הפליא בקולו והוביל את הזוג אל החופה. בתום סעודה חגיגית, נערך טקס חינה מסורתי לפי כל הכללים. במוצאי שבת הגיעו חברי בני הזוג הטרי, בני המשפחה וחברים קרובים של ההורים, למלון 'הילטון' החדש שבאוונטורה, להמשך החגיגה במסיבת ריקודים בלבן. המדור שולח ברכת מזל טוב להורי החתן דבי ומנחם מסיקה, ולהורי הכלה מריו רוב וסנדרה רוב.

כמידי שנה עורכת אשת העסקים, לאה מרקוביץ, מפגש עם חבריה במיאמי. לאה, החולקת את זמנה בין ניו-יורק לדירת החורף שלה במיאמי, אירחה כמנהגה, קבוצה גדולה של חברים במסעדת 'האמפטון'. הפעם הסיבה למפגש הייתה קבלת פנים לאתי ומואיז הלל, לשעבר מנהל בנק דיסקונט במיאמי, שיצא לגמלאות ומאז הם חולקים את זמנם בין בני משפחתם בישראל לבין ביקורים תכופים במיאמי. באותה הזדמנות חגגה החבורה הצוהלת את יום הולדתה של סימה טל. המדור שולח ברכת מזל טוב.


5 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(לאה מרקוביץ עם אתי ומואיז הלל)

ביום שלישי, 14 בדצמבר, בטקס שבו השתתפו כמה מאות אנשים בפלורידה, חתמו MDA, וארגון 'EMS' מתנדב, המשרת את מחוזות מיאמי-דייד וברוורד, על הסכם להמשיך ולחלוק ידע והכשרה, מה שהופך את שנות שיתוף הפעולה שלהם לרשמיות. "בהתחשב ביחסים ההדוקים שלנו [עם מד"א], היה הגיוני לחלוטין לאמץ את הטכנולוגיה של מגן דוד אדום ולהביא את החידושים הללו לכאן", אמר יוסף דהן, מנהל הצלה דרום פלורידה ו-EMT בארגון.
"עתה משהבאנו תחילה את הטכנולוגיה שלנו לדרום פלורידה, אנו מסוגלים לחלוק אותה עם כל ארגון EMS אמריקאי או PSAP (נקודת מענה לבטיחות הציבור)", אמר עידו רוזנבלט, קצין ההסברה הראשי של מד"א. "אנחנו בעסקי הצלת חיים, אז אם יש דרך כלשהי שנוכל לעזור למישהו אחר להשיג את המטרה הזו - בין אם זה באמצעות שיתוף הניסיון שלנו או הטכנולוגיה שלנו - אנחנו נשמח לסייע".
הטכנולוגיה פורצת הדרך של מגן דוד אדום, המניעה את מערכות שיגור החירום בישראל למקרי חירום רפואיים ושירות ההצלה הלאומי לכיבוי אש וכן עבור מערכת EMS בפיליפינים, נמצאת כעת בשימוש גם בארצות הברית.
מערכת השיגור הממוחשב CAD) ) שפותחה על ידי מגן דוד אדום, החובש הלאומי והצלב האדום בישראל, משתמשת בבינה מלאכותית כדי לאתר ולשגר באופן מיידי את המגיבים הראשונים והאמבולנסים הקרובים ביותר למצב חירום רפואי. זוהי הפעם הראשונה שטכנולוגיית השיגור של MDA אומצה על ידי ארגון EMS בארצות הברית.

5 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(ברוך סנדהאוס, ועידו רוזנבלט, וההסכם להמשך שיתוף ידע והדרכה.)


בסוף השבוע האחרון יצאו 170 מחניכי שבט אלמוג למחנה חורף. המחנה עמד השנה בסימן ״המירוץ למיליון״. החניכים הנלהבים, ששמחו להמשיך בפעילות, על אף האתגרים, השתתפו בפעילות צופית, שכללה כתובות אש, בישול צופי, קומזיץ וכמובן בריכה, מגלשת הקצף המפורסמת ועוד המון הפתעות ופעילויות. בנוסף, הגדודים השונים השתתפו באתגרים מיוחדים לאורך ימי המחנה, שבסופם נבחרו המנצחים של המירוץ. צוות ההורים המלווים והמסור סייע בכל הפרטים הלוגיסטים וכמו תמיד, טלי עפרוני וצוות המטבח פינקו את החניכים בארוחות גורמה. המחנה היה חוויה בלתי נשכחת לילדים והעלה את האנרגיה של החניכים והמדריכים לגבהים חדשים!
כל המעוניינים להצטרף לפעילות הצופים מוזמנים לצור קשר עם אביתר שלו, המרכז הבוגר בטלפון: (646) 581-0141

5 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(חניכי שבט "אלמוג" במחנה החורף )


בימים אלה נמצא ג'ארד פיירסטון באיבם של תחרויות מזחלת ושלד – סקלטון, כנציג מדינת ישראל. "לקראת שלושת מרוצי גביע צפון אמריקה האחרונים בלייק פלאסיד, ידעתי שאני צריך נקודות פודיום כדי לשים את עצמי במקום שבו אני רוצה להגיע לחלק האירופי של העונה שלי. לאחר סיום מקום שלישי במרוץ 1, חזרתי ביומיים שאחרי וזכיתי בכסף במירוץ 2 ו-3. (רק 0.09 שניות חסרו לזהב ביום 2!). אלו היו מדליות הכסף הראשונות של ישראל במזחלות ושלד (Skeleton), ויותר מכך, העניקו לי מספיק נקודות כדי לקפוץ ממקום המוקדמות ה-30 ל-27 (25 יעפילו בסופו של דבר למשחקים). כעת, אני באלטנברג, גרמניה, עיירה קטנה כ-30 ק"מ דרומית לדרזדן. יהיו לי שני מירוצי גביע בין יבשתי כאן ב-5 ו-6 בינואר, לפני שאסיים את העונה שלי בגביע העולם בסנט מוריץ, שוויץ, ב-14 בינואר. המירוץ הזה ישודר בטלוויזיה בערוץ האולימפי ושידור חי ביו טיוב". ג'ארד, בוגר בית ספר הלל ויליד מיאמי, פונה לקהילה ולתורמים פוטנציאליים לסייע לו להצליח לממן נסיעות נוספות, פיזיו ורצון לקבל אימון הכרחי עבור המסלולים האירופיים החדשים האלה, כדי ליצג את ישראל ולהגיע לאולימיפיאדת החורף שתתקיים בבייג'ין, בחודש פברואר. תרומות בניכוי מס: Paypal Giving Fund - הפדרציה הישראלית למזחלות ושלד חבילות חסותJewishJet.com/collections .
ניתן גם לעקוב, להתעדכן ולהצטרף לקבוצת וואטסאפ בה אשלח קישורים לצפייה במירוצים.