אחרי שכבר הודיע שככל הנראה יעודד חיוב בהצגת אישור של שלוש מנות חיסון בכניסה למקומות ציבוריים, הודיע השבוע ראש העיר ביל דה בלאסיו כי החל מ-27 בדצמבר, כל מי שיעבוד או יתארח במסעדות, חדרי כושר ומקומות בילוי בגילאי 12 ומעלה יחוייב להציג הוכחה לשתי מנות חיסון נגד COVID-19.
בנוסף, ילדים בגילאי 5 עד 11 יידרשו להציג הוכחה של מנת חיסון אחת לפחות כדי שיתאפשר להם להיכנס למסעדות, חדרי כושר ומקומות בילוי, החל משבוע הבא, 14 בדצמבר.
הרחבה זו של מבצע "מפתח ל-NYC", אשר הושק ב-16 באוגוסט ונתון לאכיפה החל מ-13 בספטמבר, מגיעה כשהעיר מתמודדת עם האיום החדש של וריאנט האומיקרון, שכאמור כבר התגלה אצל תושבים ברחבי ניו יורק.
"הרעיון הוא שכל מי שקיבל את המנה הראשונה שלו בשלב זה - קיבלת את המנה הראשונה שלך עד עכשיו, אתה תהיה מסוגל לקבל את המנה השנייה שלך עד אז", אמר ראש העיר דה בלאסיו בתדרוך עיתונאים ביום שני. הוא המשיך ואמר: "אנחנו חייבים לעודד אנשים לקבל את המנה השנייה כי זה מה שמספק את ההגנה הנוספת והכל כך חיונית הזו".
ראש העיר דה בלאסיו הודיע ​​גם על הרחבת חיוב החיסון ל"פעילויות מחוץ ללימודים בסיכון גבוה" כמו מפגש להקות, ספורט, תזמורת וריקוד. כל הילדים בניו יורק מגיל 5 ומעלה המשתתפים בפעילויות אלו יידרשו להציג הוכחת חיסון, החל מהשבוע הבא, ב-14 בדצמבר. חיוב זה נדרש עד כה רק לילדים מגיל 12 ומעלה.
ישנם כ-127,000 ילדים בניו יורק בטווח הגילאים 5 עד 11 שחוסנו עד כה, שהם מעט יותר מ-19%, לדברי ראש העיר דה בלאסיו.
"זה טוב וזה יותר טוב מהשיעור הלאומי, אבל זה לא מספיק, ברור", אמר דה בלאסיו. "אנחנו צריכים לראות הרבה יותר. אנחנו צריכים לראות עוד ועוד ילדים מתחסנים בקבוצת הגיל הזו״, אמר. "זו מדיניות השכל הישר״.
"אנחנו רוצים לספק להורים הרבה יותר ביטחון״, הוסיף. המדיניות של חיסוני הילדים, על פי הנתונים, פופולרית במיוחד באפר ווסט סייד, בעיקר במיקוד 10023, שם 92% מהתושבים בכל הגילאים מחוסנים בזריקה אחת לפחות.

1 צפייה בגלריה
fgnfgn
fgnfgn
המגיפה שלא נגמרת
(אומיקרון בעיר)

מדיניות חדשה בבתי החולים

ביום שישי שעבר הכריזה המושלת קתי הוקול על צעד מרחיק לכת לפינוי מיטות אשפוז בבתי החולים בעיר לנוכח הזינוק האחרון של מקרי ההידבקות ב- COVID-19: בתי חולים עם קיבולת של 10% או פחות עלולים להיאלץ כעת, בעקבות ההחלטה החדשה, לבטל ניתוחים אלקטיביים. צו הביצוע יחול ככל הנראה רק על אזורים בצפון ניו יורק, שראו כבר עלייה במספר האשפוזים. בבתי החולים בעיר נרשמה עלייה קטנה יחסית באשפוזים וביקורים.
בהנחיה חדשה שפורסמה על ידי המושלת, משרד הבריאות של המדינה הצהיר שהקביעות נכנסו לתוקף ביום חמישי, 9 בדצמבר.
פקידי בריאות במדינה טענו כי הם בוחנים בכל יום את המצב אזור אחר אזור, וכי לעת עתה, ניו יורק ואזורים אחרים בדרום המדינה אינם באזור הסכנה. "זה מאוד ממוקד", אמרה המושלת הוקול במסיבת עיתונאים ביום שני.
העיר ניו יורק עומדת כעת על 0.98 אשפוזים חדשים ביום לכל 100,000 תושבים, כפי שנמדד בממוצע של שבעה ימים. המספר הזה הוא 5.0 בצפון המדינה, 5.2 במערב ניו יורק.
ובכל זאת, מחלקת הבריאות של המדינה הכינה שורה של בתי חולים מקומיים שעלולים להיות מושפעים, וכבר ביום חמישי הרשימה כללה כמה שהופעלו על ידי Northwell Health. רשת בתי החולים הודיעה כי היא בטוחה שביכולתה לנהל משאבים ולהימנע מכל הגבלה.
בהצהרה אמרה רשת נורת'וול: "הנתונים שפרסמה המדינה מייצגים נקודת זמן של מדדים המשתנים משעה לשעה ככל שהמטופלים מתאשפזים ומשתחררים. נורת'וול עומדת בממוצע על כ-3,600 חולים במערכת שלנו ויש לה את היכולת לעלות כדי לטפל בכ- 5,000 חולים בהתראה קצרה מאוד".
חלק מבתי החולים הציבוריים בעיר קיבלו גם הם התראות מהמדינה, אך פקידי העירייה הביעו השבוע ביטחון שהמערכת יכולה להתמודד עם כל עלייה בתחלואה ובאישפוזים. "אנחנו בעמדה מצוינת לפרוס משאבים בכל בתי החולים שלנו", אמר ד"ר מיטשל כץ, נשיא ומנכ"ל NYC Health + Hospitals בתדרוך לצד ראש העיר דה בלאסיו ביום רביעי.
נציב הבריאות בעירייה ד"ר דוד צ'וקצ'י אמר: "כרגע יש לנו מספיק מרווח כדי שנוכל לספוג אשפוזים נוספים".
אבל, כידוע, הרוב לא ידוע ועם התפשטות וריאנט האומיקרון, העתיד אינו ברור. גורמי בריאות במדינה אומרים שהם יעבדו עם בתי חולים כדי להעביר משאבים ויערכו מחדש את המצב מדי שבוע.