סיטי הייב מספקת אקו-סיסטם מתקדם לקמעונאים, סיטונאים, ויצרנים לעבודה משותפת בסביבה טכנולוגית תחרותית. החברה משגשגת בתחום המשקאות האלכוהוליים, שוק של כ-300 מיליארד דולר בארצות הברית ומתרחבת לתחומים נוספים. מאז הקמתה גייסה שלושה וחצי מיליון דולר (״אבל לא ממש השתמשנו בזה״)

תעודת זהות:

מייסדים: רועי קליפר ויוסי דדיאשוילי
שנת הקמה: 2014
שנות עבודה בניו יורק: ״הקמנו את החברה בניו יורק ומאוחר יותר הקמנו מרכז פיתוח בארץ״.
מספר עובדים בניו יורק: כ-15 עובדים בניו יורק ו-15 עובדים נוספים בישראל
איך נולד הרעיון?
״זיהינו שיש פער גדול מאוד בין הזמינות של טכנולוגיה מאוד מתקדמת בשוק לבין היכולות של עסקים עצמאיים - קטנים כגדולים - להשתמש בטכנולוגיה הזו לטובתם. החלטנו להקים עסק של טכנולוגיה כשירות. זה אתגר לא פשוט כי בסופו של דבר טכנולוגיה מדברת עם תשתית קיימת וצריכה יוז-קייס ספציפי כך שהרבה מהאתגר בראשית הדרך היה מלאכת הפשטה של טכנולוגיות קיימות כך שנוכל לבנות עסק שיודע לתת ערך משמעותי למגוון רחב של עסקים בלי להפוך בטעות לחברת ייעוץ או לחברת שירותים טכנולוגיים״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״הרבה קפה וקוד. אנחנו עסק שמובל על ידי אנשי טכנולוגיה ואנשי מוצר. זו לא הדרך היחידה לבנות עסק אבל זה מי שאנחנו. הגענו למכירות של של חצי מיליארד דולר בלי אנשי שיווק, בלי PR, כמעט בלי אנשי מכירות. היום אנחנו בשלב של התרחבות משמעותית גם במספר האנשים וגם בעולם הכשרונות שאנחנו מצרפים לחברה״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״צמחנו באופן עקבי מאז השקת המוצר ב-2016 ועד 2019, בעוד שאנחנו מאוד נאמנים לחזון המוצרי ולא ממצמצים מכל מיני אפשרויות נוצצות שצצו בדרך (והיו הרבה כאלו). ב-2020 על רקע משבר הקורונה, החברה התפוצצה בתוך שבועות ספורים לגבהים מטורפים של פי 30 ו-40 ומכירות בעשרות מיליוני דולרים. באפריל 2020 החזקנו עסק ששירת מיליוני לקוחות עם 11 אנשים בצוות. זה היה קשה וכיף בצורה בלתי רגילה. החברה סיימה את 2020 עם פי 12 הכנסות ורווחית מאוד ואנחנו ממשיכים בצמיחה משמעותית גם ב-2021. החברה נהנית מביקוש אדיר לשירות שלנו בשלל תחומים שלפעמים נראים ממש כמעט לא קשורים אבל אחרי שבוע עבודה מרגישים לגמרי בבית״.

1 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(מייסדי החברה: רועי קליפר ויוסי דדיאשוילי)

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״אנחנו ישראלים ונשאר ישראלים, וגם החברה היא עם DNA ישראלי מאוד עמוק. אבל השוק שלנו, וההזדמנות שלנו הוא אמריקאי וגלובלי, אז המהלך הטבעי שלנו היה להתיישב בניו יורק, קרוב לשוק וקרוב ללקוחות: אנחנו משרתים היום אלפי לקוחות עסקיים בארצות הברית ומיליוני משתמשים״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״האתוס של החברה הוא שאנחנו בונים יכולות חזקות והשוק בוחר להשתמש בהן. מבחינתנו, אם משהו הוא technically sweet זו סיבה מספיק טובה ללכת ולעשות אותו. כך, כשהחלו ימי הקורונה היינו מאוד מוכנים ובשלבים מסוימים היינו the only man standing, ממשיכים לספק פתרון יעיל ויציב. הרווחנו הרבה קרדיט והרבה לקוחות חדשים בתקופת הקורונה״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״עברנו מעולם של 80% פיתוח 20% אופרציה לעולם הרבה יותר מאוזן. לא היתה ממש ברירה. המוצר של החברה הפך להיות ממוצר נישה מצויין למוצר שהוגדר הכרחי בכל המובנים של המילה. עסקים שעבדו אתנו ממש לא יכלו לקבל תשלומים או לעשות מכירות ללא הפלטפורמה. זה גרר שינוי עמוק בחברה כי פתאום החברה לא היתה אחראית ל-10% מהמכירות אלא ממש להכל וממקום של שותף טכנולוגי הפכנו למעורבים בכל מה שהתרחש בעסקים של הלקוחות שלנו. המשמעות של זה היתה ועדיין, שהעובדים בחברה, מהמנכ״ל ועד כולם, נאלצו להמציא את עצמם מחדש ולעמוד בסטנדרטים חדשים לגמרי שהתעשיה, השוק והמציאות חדשה הגדירו. המשמעות של זה היא שדברים טובים או פחות טובים שעשינו פתאום השפיעו המון וגררו תגובות מאוד מהירות מהשוק״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״אנחנו מאוד גמישים במחשבה שלנו ולא חושבים שיש זמן נכון או לא נכון, החיים הם לא מאורעות בדידים אלא רצף וכך גם המעבר לארצות הברית, באים לשבוע, לשבועיים, חודש, מרגישים את השטח דרך הרגלים, בונים יחסים ומתחילים להרגיש בנוח ואם זה נכון אז זה נכון״.
האם מחפשים עובדים?
״יש לנו מספר משרות פתוחות ואנחנו מאוד סלקטיבים במי שמצטרף לצוות: אנשים זה הנכס הכי חשוב בסיטי הייב ובפער גדול מכל השאר. אנחנו בונים סוג של סיירת מאוד ייחודית ורסטילית של אנשים שחושבים בצורה רחבה ולטווח רחוק. לא מעניין אותנו תואר אקדמי או שירות ביחידה מסוימת אלא גישה חיובית לחיים, לטכנולוגיה ולפיתוח, חשיבה מחוץ לקופסא, יצירתיות במובן הטכנולוגי העמוק שלה וחוזק מנטלי. אנשים בסיטי הייב צריכים לרצות להוביל משהו משמעותי בכשרון שלהם כי כל אחד מהעובדים בחברה יכול להפוך לדמות מובילה של מוצר קריטי של החברה בכל נקודת זמן וזו אחריות רבה״.
להצעות חפשו ב- cityhive.net
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
פורסם לראשונה: 03:23, 30.07.21