במהלך חודש המודעות, וקבלת השונה, התקיימה תחרות אתגרית בחסות עמותת "עדי". העמותה מסייעת לילדים בעלי קשיים מוטוריים ולילדים עם הפרעות קשב וריכוז. במסגרת התחרות הבינארצית, נדרשים תלמידים בבתי הספר היהודיים לפתור בעיות נגישות באמצעות תכנון, הנדסה ואֶמפַּתִיָה.
מתוך 100 תלמידים שנרשמו לתחרות האתגרית, חמישה מתלמידי כיתת 2025, בבית הספר 'שק הלל', שלקחו חלק בתחרות זכו להכלל בין עשרת המובילים, באתגר "עשה את השינוי".
שלושה מבין הזוכים הינם בני ישראלים, שהביאו גאווה רבה לקהילה הישראלית. סהר אזולאי, שהגיעה לחמישייה הראשונה, ושיינה אגיון ובן גילילוב, בעשירייה הראשונה, יחד עימם זכו גם ריימונד גאני ובנימין הרשמן. החמישה הודרכה על ידי המורה אילנה לזר, יו"ר מחלקת העיצוב, אף היא בוגרת הלל 1998. מנהלת בית הספר, ונסה דונוהר, הביעה גאווה רבה על "ההישג המרשים של התלמידים, שרשמו לזכותם עוד נקודת קרדיט, לקראת עתידם בקולג'"
סהר, בתם של דקלה ואוריאן, מבעלי "שרה טנט", עלתה לחמישייה הראשונה עם חידוש ה MYXABILITY שלה: מכשיר המאפשר לאנשים עם חולשת שרירים ליהנות מאפייה וקישוט עוגות בקלות. בתכנית העיצוב / STEM של שק הלל התלמידים לומדים עקרונות עיצוב ומחברים את עבודתם לאתגרים בחיים האמיתיים. יצירתה של סהר הייתה בהשראת המאבק של בת של חברים הלוקה בניוון שרירים.

3 צפייה בגלריה
sdfsdf
sdfsdf
(סהר אזולאי, שזכתה בתחרות 'עדי')

ביום ראשון האחרון שחלף התקיים מפגש מרגש במוזיאון השואה במיאמי ביץ'. כחמישה עשר נערים ונערות, חברי כיתה ט' של שבט צופי "אלמוג", פגשו במוזיאון את שורדת השואה, ציפי הולנד - נשיאת עמותת "גשר של אהבה", ומי שלקחה על עצמה להיות "הקול של התקווה" ולספר את סיפור חייה, שהחל בצל מלחמת העולם השניה ועלית הנאצים באירופה, במה שידוע כתקופת השואה.
כשעה וחצי גוללה ציפי את סיפורה "מסיביר למיאמי – תחנות בדרך", והעבירה לבני הנוער מספר מסרים חשובים: "והעיקר, לא לפחד כלל. מכל מצב ניתן לצאת אם לא מפחדים. כל דבר ניתן לשינוי, אם לא מרימים ידיים - וכל מה שאינו תלוי בנו, משתנה עם הזמן ומעניק הזדמנויות חדשות".
"אני מבקשת שתבטיחו לי שתהיו העדות הממשיכה את זיכרון אלה שניספו וכל מי שחי באותם ימים ואינו יכול יותר להשמיע את קולו. הזמן מוחק את העדים שיכולים לעמוד כמוני ולדבר מולכם. אתם העתיד והתקווה. הפיצו את סיפור השואה לכל עבר וקיימו את הסיסמא: "לא נשכח – לא נסלח", על מנת שלא יהיה אדם אחד שיעז להכחיש את זיכרון הניספים. - אתם ההוכחה לניצחון שלנו".
הסתכלו לפחד בעיניים ונצחו את עצמכם. העיזו להילחם על קיומכם והזהות שלכם כיהודים וישראלים! - ובעיקר זיכרו שאתם יהודים ישראלים באמריקה, ולא אמריקאים יהודים/ישראלים.
ב-4 באפריל יערכו בוגרי השבט (כיתות ט'), את הטקס לציון יום השואה בעצמם ויעבירו את הפעילות לחניכים ולהורים.
ראש השבט גל גנ-אל. מרכז השבט אביתר, ונציגה מהורי החניכים – טלי עפרוני, עם ניר לרמן מאירגון ה-איי.אי.סי, ליוו את הנערים והנערות הנרגשים, שניכר בהם שהמקום העוצמתי וסיפור החיים "משואה לתקומה", שהתרכז דווקא בצד המנצח של החיים, עורר בהם הזדהות ומחשבה רבה.

3 צפייה בגלריה
sdfsdf
sdfsdf
(ציפי הולנד וחניכי שבט "אלמוג" באנדרטת השואה. (צילום: - ארז קאשי).)
בשבוע שעבר הם עשו זאת שוב, בפעם השניה ברציפות. האחים טל ואורן אלכסנדר, הבעלים של חברת הנדל"ן "אלכסנדר'ז", ילדיהם של אנשי העסקים, אורלי ושלומי אלכסנדר, הגיעו לעוד הישג מרשים, המתווסף לרשימת הישגיהם הארוכה בתחום הנדל"ן. הם זכו להוקרה של סוכנות הנדל"ן השנייה בגודלה בארצות הברית, דאגלס אלימן, על פעילותם העניפה. בשנה שחלפה הם קיבלו את פרס ההוקרה הבינארצי והגיעו למקום הראשון ברווחים ממכירות כסוכני נדל"ן, על פי מדד סוכנות הנדל"ן דאגלס אלימן. את הפרס מקבלים הסוכנים או קבוצת הסוכנים, שהביאה את הרווח הנקי הגבוה ביותר מהמכירות במהלך השנה. טל ואורן זכו במקום הראשון בתואר הנכסף, ובתואר נוסף, סכום המכירות הגבוה ביותר בניו יורק ובפלורידה. האחים עשו היסטוריה בשל היותם הצעירים ביותר, שזכו אי פעם בפרס הנכבד. השנה על אף ההאטה בתחום, בשל נגיף הקורונה, הם שיחזרו את הישגם ומיצבו את חברת הנדל"ן שלהם, בצמרת. לאחרונה רכשו השניים שטח אדמה באי סאנסט, עם 150 מטר חזית מים, בשווי של עשרה מיליון דולר. על המגרש הם מתעתדים לבנות אחוזה של 11,500 SF. האדריכל סיזר מולינה יעצב את ביתם החדש, אותו יבנה אביהם, שלומי אלכסנדר. בתום הבניה הם ימכרו את אחוזתם הנוכחית שבפלמינגו דרייב, שבמיאמי ביץ'. המדור שולח ברכת המשך הצלחה.

3 צפייה בגלריה
sdfsdf
sdfsdf
כרישיי הנדל"ן אורן וטל אלכסנדר
(בי.פי.איי)

בשנה האחרונה התהדק שיתוף הפעולה בין הפדרציה היהודית של מיאמי רבתי, לבין הקהילה הישראלית. המחלקה הישראלית בפדרציה, הייתה שותפה מלאה בפעילות הברוכה לאורך השנה פעילות אשר כללה: עזרה לנזקקים, תמיכה בפרויקטים מיוחדים, חלוקת מזון, הלוואות ללא ריבית, מימון וסיוע חירום לעסקים, ותמיכה במובטלים:
 https://jewishmiami.org/news/federation/drive-thru-feb24/,
 https://jewishmiami.org/news/federation/hfla_dec20/index.html
עורכת הדין הישראלית דניס תמיר, הנמנית על מועצת המנהלים של הפדרציה, סיפרה ל'מדור', כי "על אף הקשיים הפיננסים אותם חווינו בשנת הקורונה, המשיכה הפדרציה בפעילות יתר, למען הקהילה". בכל שנה, הגאלה השנתית של הפדרציה, הינה גולת הכותרת של האירועים היוקרתיים. השנה תיערך הגאלה במתכונת זום, בסימן "בואו להתאחד כקהילה". האירוע יתקיים ביום שלישי ה-23 במרץ בשעה 7:00 בערב. אורחי הכבוד של הגאלה (בזום) יהיו טוני בלייר, לשעבר, ראש ממשלת בריטניה, הנשיא ריבלין, והעיתונאית, אליסון ליבוביץ'. על החלק האמנותי אמון הזמר הבינלאומי, מתיסיהו. רבים מחברי הקהילה כורעים תחת עול הקורונה, ותרומתכם בעיקר בימים אלו, תאפשר לפדרציה להמשיך לעזור להם.