יום ישראל בנאסד״ק שנערך על ידי הליגה לידידות ארצות הברית ישראל Israeli Mapped in NY חגג השנה את הדרך שחברות הטכנולוגיה עושות מתל אביב לניו יורק תוך דגש על מהלכי המימון של החברות, זה שבסופו של דבר מהווה גורם מכריע בהתפתחותן וזה שמוביל אותן לשווקים הבינלאומיים.
דני גילרמן, יו"ר הליגה לידידות אמריקה ישראל, ציין את ההישג של מספר חברות ישראליות הנסחרות בנאסד״ק והכריז על ה-17 בנובמבר כיום ישראל בבורסה.
"ישראל היא דמוקרטיה חזקה״, אמר מעל בימת המסחר נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, ״אבל אנחנו דמוקרטיים גם בכל הנוגע לרעיונות שלנו. חלום הסטארטאפ פתוח לכולם. גם אם לא מצליחים בהתחלה, בישראל אנחנו אומרים: תנסה שוב".
גיא פרנקלין, מייסד ושותף מנהל Israeli Mapped in NY Ventures תאר את ההתקדמות והנסיקה של חברות ישראליות בניו יורק מאז פרוץ הפנדמיה: ״בחודשים האחרונים אנו עדים לתנועה מחודשת וחזקה מתמיד של השקעות בחברות בשוויי גבוה במיוחד בהשוואה לעבר וכמו כן הנפקות רבות בבורסה".
לאורך היום המיוחד הזה בנסד״ק פקדו ישראלים רבים את המתחם והמשתתפים דנו במימון נכון בשלבי החברה השונים אשר תרם להתפתחות החברות לשווקים בינלאומיים". ארבעה מנכ"לים מובילים של סטארטאפים ישראליים בניו יורק תיארו את הדרך הארוכה שעברו, ביניהם אנשי השנה של ׳ידיעות אמריקה׳, דין זיסמן מ״אקסוניוס״, וחני גולדשטיין מ״סנאפי״. איתם השתתפו גם מיכאל ריטבלט מ״פורטר״ וערן בן שושן מ״ביזאבו".

1 צפייה בגלריה
dxg
dxg
(יום ישראל בנאסד"ק. צילום: ניר אריאלי)

"ישראל תמיד הייתה ארץ של השראה והפכה גם לארץ החדשנות", אמר הנשיא ריבלין. "חברות ישראליות רבות עובדות כדי למצוא תשובות לשאלות החשובות של היום. הן לא רק מחפשות למצוא מענה לשאלה אחת גדולה, אלא לשאלות גדולות רבות. בישראל אנחנו תמיד שואלים שאלות: כיצד מרפאים מחלות? איך אנחנו יכולים לדאוג לסביבה. אנחנו מקווים להפוך למודל לחיקוי עבור שאר העולם בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיות של אקלים וסביבה", הוסיף הנשיא לשעבר. ריבלין המשיך ואמר כי גם ארה"ב וגם ישראל עובדות על יצירת עולם טוב יותר והתייחס גם לשאלה ׳כיצד ישראל מצליחה לייצר כל כך הרבה סטארט־אפים׳. "הסוד״, אמר, ״הוא בכך שאנחנו ניגשים לכל אתגר כאל הזדמנות למצוא פתרון לבעיה. לכן ישראל היא מנוע החדשנות".
במסגרת יום ישראל בנאסד״ק נערכה על הבמה שיחה בין פרנקלין לרנדי צוקרברג, אחות של, שהייתה מהעובדים הראשונים של פייסבוק, יוצרת של פייסבוק לייב, סופרת, מפיקה שזכתה בפרסים ומשקיעה בקרן Surround Ventures המשקיעה בחברות ישראליות. צוקרברג שיתפה את הקהל בדעתה כי שוק ההשקעות יחווה תיקון, אך יחד עם זאת, ישנן אפשרויות מימון נרחבות וחדשות לחברות דרך מכשירים שונים. צוקרברג התייחסה גם ליזמות נשית במסגרת יום היזמות הנשית הבינלאומי וחשפה כי בקרוב לשליש מהחברות בהן הקרן שלה השקיעה עומדות בראש יזמיות נשים, בעוד הממוצע בקרנות עומד על כ-5 אחוזים בלבד.
רנדי צוקרברג, שהנושא קרוב לליבה, סיפרה לקהל שהגיל המשמעותי ביותר בו נקבע מהו המסלול אליו יפנו ילדים בעתידם הוא גיל 8 ולכן יש להשקיע מאמצים כבר בגיל זה כדי להפנות יותר נשים, בנות, למקצועות טכנולוגיים.
״הבורסה לניירות ערך בתל אביב התפתחה והתחזקה מאוד בזכות היכולות והמשאבים של הנאסד"ק. אני סמוך ובטוח שמאמצי שיתוף הפעולה רק ימשיכו להתעצם ולשגשג״, ציין הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אסף זמיר. ״במסגרת תפקידי, אני מצפה לעבוד עם גורמי ממשל, קהילה ועסקים כדי לחזק את הברית בין ארה"ב לישראל גם באמצעות קידום הזדמנויות כלכליות״. קונסול ישראל בניו יורק אף ציין את החשיבות של היום הזה שמוביל להידוק היחסים בין ישראל לארצות הברית.
באותו ערב, נערכה הגאלה השנתית של הליגה לידידות ישראל ארצות הברית ובו הוענקו פרסי הוקרה לנשיא לשעבר ראובן ריבלין ולנשיא ארצות הברית ג'ורג בוש.


פורסם לראשונה: 04:12, 26.11.21