תקופה ארוכה של סחבת, דאגה, וחוסר ודאות שהיתה נחלת הקהילה הישראלית בתפוצות, הגיעה השבוע לסיומה, עם הודעה רשמית של רשות האוכלוסין וההגירה, המאפשרת מעתה הקלה משמעותית בכניסה ארצה של ילדי ישראלים, בעלי דרכון אמריקאי ושאינם בעלי דרכון ישראלי.
ההודעה הגיעה לאחר לחצים רבים מקרב המוני הורים, שתכננו לבקר הקיץ בישראל, אך בעקבות העומס הרב, נקבעו תאריכי הפגישות בקונסוליות, הרחק מעבר למועד הטיסה המתוכנן.
להחלטה היה משקל רב בשל לחצים ועבודה קשה של האגף לעניינים קונסולריים, ובקונסוליה הישראלית במיאמי - בראשותו של הקונסול אלי גיל, שהעביר את המסרים מהשטח, ישירות לרשויות בישראל. תוך שיתוף פעולה של משרד הפנים, משרד החוץ ומשרד התפוצות, ראו כמה קשה לאכוף את ההנחיות הקיימות (הבלתי סבירות) מהיום למחר, כשאנשים נמצאים בפתחם של ביקורי הקיץ. ההנחיות החדשות עוזרות מעט לדחות את הליך הרישום, אבל חשוב לזכור כי הן אינן מונעות אותו לגמרי.
על פי לשון ההודעה, הליך הבקשה לביקור הילדים בישראל עם הדרכונים האמריקאיים, יכול להתבצע באמצעות הגשת בקשה באתרי הקונסוליות בארה"ב. עם פרסום ההודעה הגיעו מאות רבות של בקשות בעקבותיהם קרסה מערכת המחשב. שרית גיל, הממונה על הוצאת הדרכונים מבקשת לחדד את ההוראות החדשות מהן עולה: יש לשלוח את כל הטפסים הנדרשים, מאוגדים יחדיו במסמך pdf אחד, כולל כרטיסי הטיסה אך ורק שבועיים לפני מועד הטיסה (פניות מוקדמות לא יטופלו). משמעות המהלך היא שהילדים יוכלו להיכנס לישראל ללא הצגת דרכון ישראלי (לאחר קבלת האישור מהקונסוליות), אולם חשוב להדגיש כי בניגוד לעבר, בסופו של דבר הם יחוייבו בהמשך ברישום הילדים כאזרחים ישראלים ובהוצאת דרכון ישראלי. כמו כן, ניתן יהיה להשלים את הליך רישום הילד כאזרח אף במהלך שהות המשפחה בישראל בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה.
יצויין כי על פי עדכון המדיניות החדש, הכניסה לישראל עבור ילדים שטרם השלימו את הליך האזרחות, תותר עד ל-30 בספטמבר השנה, ולאחר מועד זה הם לא יוכלו להיכנס ארצה ללא השלמתו.
הבקשות לביקור הילדים בישראל תעשינה באמצעות אתר הקונסוליה: https://miami.mfa.gov.il
הרישום יתבצע דרך האתר או באימייל יעודי.

2 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(פועלים להיטיב עם הפונים לקונסוליה.)
לפני למעלה מעשור הגיעו למיאמי בני הזוג הרב יהודה קורנפלד ורעיתו שרה, כבר בימיהם הראשונים נתגלו השניים בכושר האירגון שלהם, כשהם חדורים אמונה לקדם את החינוך היהודי לפעוטות. הם התערו בקהילה הישראלית והיהודית והם נמצאים בצמתים מרכזיים בתחומי החינוך, הרווחה והתרבות. הרב יהודה קורנפלד מכהן כרב של "פרלמנט הריביירה", ומנהל סדנת חשיבה עם ד"ר נטע פלג-אורן. בשנת 2010 הם ייסדו את בית הספר "The Jewish academy" תחת השם “מסורת יהודית,” בהלנדייל ביץ'. בשנתו הראשונה של בית הספר הוא מנה 35 ילדים, היום מונה בית הספר 250 ילדים, מגיל שנתיים עד כיתה ח׳. עם האוכל בא התיאבון וכבר בשנה הבאה מתכננים לפתוח בבית הספר כיתת תיכון. מטרת בית הספר היא לתת אפשרות לכל ילד יהודי בדרום פלורידה ללמוד בבית ספר יהודי ציוני ברמה אקדמאית גבוהה במחיר סביר, בית הספר עובד עם ארגונים יהודיים ברחבי ארצות הברית, אשר נותנים מלגות משתלמות המסייעות בשכר הלימוד, כך שכסף לא יהווה מכשול בפני ילד הרוצה ללמוד בבית הספר.

2 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(תלמידי בית הספר "מסורת יהודית")

בית הספר שם דגש על מסורת וערכים יהודיים, אהבת עם ישראל וארץ ישראל. כיתות המנוהלות ע"י מורות מוסמכות, המלמדות עברית ברמת שפת אם, בתוכנית דו-לשונית וכוללות לימודי קודש, חגים, מורשת ישראל, ציונות ולימודי ליבה. בשלוש השנים האחרונות, מנהל את בית הספר, הרב חיים אלפרט. במהלך שלוש השנים האלה שודרג בית הספר ועבר למבנה מרווח בהוליווד. על החלק הפדגוגי ממונה סגן המנהל, הרב משה היכט - בוגר אוניברסיטת הרווארד לחינוך. תחת הנהגתו של הרב היכט, בית הספר הגיע להישגים מרשימים ולמצוינות מבחינה אקדמאית, ומיקם את עצמו בצמרת, בין בתי הספר היהודים הטובים בפלורידה. בימים אלה החלה ההרשמה לשנת הלימודים הבאה.