בימים אלה מבקר במיאמי למפגש התאקלמות, מייק דריקס, סגן שגריר ישראל בקוסטה ריקה, בשלוש השנים האחרונות. דריקס עשוי לסיים את תפקידו שם בחודש יוני, וישוב לישראל לחודש רענון. כבר בחודש יולי, הוא יגיע למיאמי עם רעייתו ושלושת ילדיהם, כדי להחליף בתפקיד את סגנית הקונכ"ל, קסה ביינאסי הרבור, שתשוב לישראל בתום תקופת כהונתה.

בתדהמה ובכאב גדול, קיבלה הקהילה הישראלית במיאמי את דבר מותו הטראגי של יעקב נחום ז"ל. ביום שני אחר הצהריים הוא המריא עם אחד ממטוסיו הפרטיים לטיסת ניסוי יחד עם טכנאי המטוסים שלו, לאחר שביצעו מספר תיקונים בעקבות ליקויים שנמצאו. דקות ספורות לאחר ההמראה משדה התעופה שבפמברוק, איבד המטוס גובה וצלל, כשהוא פוגע בחוט חשמל ונוחת על מכונית ובה אם שנפצעה קשה ובנה שנהרג. המטוס התלקח וגופותיהם של יעקב ז"ל והטכנאי נמצאו לא הרחק ממקום ההתרסקות. יעקב היה איש עסקים כל ימי חייו בתחום מכונאות הרכב, היה סוחר מכוניות, אשר נודע כאיש ישר ונעים לבריות. בתקופה האחרונה הוא נתן ידו גם בתחום התעופה וברשותו היו שישה מטוסים קלים. יעקב היה מעורה בקהילה הישראלית, נחבא אל הכלים ואיש משפחה למופת. הוא הותיר אחריו אישה - טובה, שלוש בנות: קרן, רותם ושרון, ושתי נכדות קטנות. ביום רביעי אחר הצהריים הגיעו מאות ללוותו בדרכו האחרונה. הוא הובא למנוחות בבית העלמין טמפל בית-אל שבגריפין. המדור שולח תנחומים.

4 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(יעקב נחום ז"ל. ת.נ.צ.ב.ה)

נציגי ישראל ברחבי העולם הצביעו ביום חמישי שחלף לבחירות לכנסת ה-24 בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם. בקלפיות ובנציגויות זכאים להצביע דיפלומטים, עובדי המדינה, נציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל, שליחים ובני משפחותיהם. ישראלים השוהים בחו"ל, אך אינם חלק ממערך הנציגים בשירות המדינה - לא זכאים להצביע בחו"ל. ‏בתום ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל, עם סגירתן של הקלפיות בנציגויות בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס, עמד אחוז ההצבעה על 77%, ב- 103 נציגויות. סה"כ בעלי זכות הצבעה היו 3976, והצביעו בפועל 3056. זו הפעם הרביעית שאלי גיל, הקונסול לעניינים קונסולרים, "פותח קלפי", ונשאר כמעט ללא תעסוקה, רק 35 נציגים טרחו ובאו לממש את זכותם לבחירה.

4 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(אלי גיל הקונסול לעניינים קונסולרים בתפקידו כיו"ר ועדת הקלפי )
זמן קצר לפני סיום שליחותה במיאמי, עשתה ממלאת מקום הקונכ"ל, גלית פלג, את מה שהיא אוהבת הכי הרבה לעשות. היא הוציאה לפועל שוב פעולת התנדבות הומניטרית. ביום חמישי האחרון תרמה הקונסוליה הישראלית במיאמי 5,000 דולר לארגון (PAL)- Police Athletics League של צפון מיאמי ביץ' - ארגון של המשטרה המפעיל מועדוניות לילדים בשכבות נחשלות, בשכונה הספציפית הזו בעיקר יש ילדים רבים הנמנים על הקהילה האפרו-אמריקנית. במועדנית, הילדים מקבלים סיוע בלימודים, פעילות ספורטיבית וארוחות צהרים. בימי קורונה אלה מגיעים ילדים שאינם יכולים ללמוד מהבית או שאין בביתם מחשבים. הקונסולית הכללית גלית פלג, שסיימה את תפקידה השבוע וחזרה לישראל, אמרה למדור: "אנחנו שמחים להיות חלק מהקהילה ולתרום להידוק היחסים של ישראל עם ארגונים וקבוצות אתניות נוספות בפלורידה. הסכום שנתרם ע"י הקונסוליה, בשם מדינת ישראל, ישמש להקמת חדר "חושים", שיאפשר לילדים הזקוקים לשקט וריכוז ללמוד ללא הפרעות. ישראל תורמת את המחשבים, את המכשירים, את הריהוט והעיצוב לטובת הילדים הזקוקים לכך. החדר יקרא "חדר ישראל" כך שכל הילדים יכירו בקשר הזה. כל ישראלי במיאמי יכול להרגיש גאה, כי התרומה היא חלק ממנו כישראלי".
מפקד תחנת המשטרה המקומית שהשתתף בטקס הודה לקונכ"ל ולסגניתה על התרומה הנדיבה למען הילדים.

4 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(צוות הקונסוליה, מעניקים את הצ'ק לשוטרים )

שיתוף פעולה פורה נוצר לאחרונה במיאמי, בין שתי עמותות מובילות ופעילות חברתית בקהילה. עמותת "גשר של אהבה" וארגון "ידידים" המופלא, יוצאים יחד אתכם, "מעבדות לחרות". אנו ממשיכים לעשות כל שביכולתנו, לגייס כמה שיותר מוצרים וכסף עבור חלוקת מצרכים לפסח. חברי הארגון מתרוצצים בקהילה, בין אנשים ועסקים ועושים ככל יכולתם להצליח במשימה.
מבצע "נתינה" נמצא בעיצומו. משלוחי חג לפסח, ל-200 משפחות בקהילה. עירן חזן, יו"ר ומנכ"ל עמותת "ידידים", פונה בקריאה נרגשת "בואו להיות בצד הנותן ולקחת חלק במצוות "ואהבת לרעך כמוך". בבחינת כל ישראל ערבים זה לזה. יש עדיין משפחות רבות הנזקקות לעזרה, רובן עם ילדים, חלקן מרובות ילדים. בימים אלה נמצאים שני הארגונים בעיצומו של פרויקט "נתינה" נוסף, הפעם, האתגר הוא לעזור בחלוקת סלי מזון לפסח לכ-200 משפחות בקהילה.
שני הארגונים עובדים לילות כימים במירוץ עם הזמן, על מנת לעמוד במשימה ולאפשר למשפחות ליהנות מארוחת חג עשירה ומאושרת, סביב שולחן חג חגיגי מכובד!
אנו זקוקים לכם! הרתמו ותרמו ככל שידכם משגת ולבכם בוחר.
פסח מסמן את היציאה מעבדות לחירות וזאת הזדמנות לפתוח כיס ולב בערבות הדדית.
לתרומות: https://yedidimusa.org/pesach2021
תודה רבה לכל התורמים הנדיבים ולאלו שכבר תרמו ביד רחבה. כל אחד לפי יכולתו, כולנו שווים".
עירן חזן, יו״ר ארגון - YEDIDIM USA לפרטים: 954.822.6157

4 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(ראשי "ידידים" ו"גשר של אהבה", משתפים פעולה)