אחת השאלות שבעלי עסקים קטנים ויזמים שואלים אותי לעיתים קרובות היא, האם כדאי להפריד בין חשבון האינסטגרם האישי שלי לחשבון של העסק? האם עדיף לתחזק פרופיל אחד שבו תוכן העוסק בחיי האישיים וגם בצד העסקי שלהם?
המפתח להצלחה באינסטגרם
בכדי לענות על השאלה, חשוב להבהיר לפני הכל: המפתח להצלחה באינסטגרם הוא סטורי-טלינג טוב - כלומר, העברת הסיפור הייחודי שלכם לעוקבים.
כשאפליקציית האינסטגרם פותחה לראשונה ויצאה לאוויר ב- 2012, אנשים הצטרפו על מנת שיוכלו לשתף זכרונות ורגעים אישיים עם חברים ומשפחה. גם אני הצטרפתי אי שם בתחילת העשור ומאז פיתחתי ותחזקתי את החשבון האישי שלי. עם הזמן, מצאתי את קהל העוקבים שלי שאוהב ומעריך את התוכן שלי, את ה"קול" והסגנון שלי בסושיאל ואת הערכים שחשוב לי לקדם.
אם גם אתם פעילים באינסטגרם כבר מזה זמן, ודאי ביססתם את ה"קול" שלכם בפלטופורמה ופיתחתם נוכחות דיגיטלית כנה ואותנטית. בנוסף, החשבון שלכם צבר עוקבים לייקים וותק - דבר שחשוב מאוד באינסטגרם כי האלגוריתמים תמיד מעדיפים לקדם חשבונות פעילים וותיקים לעומת חדשים.
ההתלבטות: להפריד או לאחד?
אם פתחתם עסק חדש ואתם מעוניינים לשווק אותו בדיגיטל וכמובן, גם באמצעות האינסטגרם. כעת אתם עומדים בפני השאלה: האם לפתוח עמוד אינסטגרם בנפרד או לקדם את העסק בעמוד האינסטגרם האישי?
ברב המקרים, אני ממליצה באופן חד משמעי לשלב בין הפרופיל האישי לפרופיל העסקי תחת אותו שם המשתמש. לרב, לבעלי העסקים הקטנים ונותני השירותים אני מייעצת לא לפתוח עמוד אינסטגרם בנפרד לעסק, אלא להמשיך עם המומנטום ביצירת תוכן איכותי ואורגינאלי.
שימו לב - אין הכוונה שהחשבון לא צריך להיות מוגדר כ"עסקי" על ידי אינסטגרם. לכל מי שלוקח את הפעילות שלו באינסטגרם ברצינות כדאי לשנות את החשבון לעסקי Business Account וללמוד להבין את הסטטיסטיקות המוצגות בו.

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
(עיסקי או אישי? אינסטגרם)

באילו מקרים מומלץ לשלב בין הפרופיל האישי לעסקי?
אני מאמינה שכאשר בעל העסק הוא גם המוצר, האדם שייצר את המוצר, או נותן השירות – הוא זה שצריך להיות בפרונט. זאת מכיוון שבבסיס העמוק שלהן, הרשתות החברתיות נועדו לתקשורת בין בני אדם. אנשים ישקיעו מזמנם בפלטפורמה לסיפוק צורך חברתי ויצירת קשרים כאלו עם אנשים אחרים בסושיאל.
אם אתה הוא נותן השירות, אנשים יעקבו אחרי החברה שלך כי הם רוצים להכיר את האדם שמאחורי העסק, והם רוצים להתחבר אלייך ברמות עמוקות יותר ממה שמוצג על פני השטח. כדאי לך להפוך את הפרופיל שלך לאישי ככל הניתן ולגרום לאנשים להתחבר אליך, במקום לשים את הפוקוס על המוצר שלך. לכולם יש סיפור! יש לך סיפור אישי ומיוחד לא משנה מי אתה. אנשים יקנו את המוצר/שירות שלך אם הם מרגישים שהם מתחברים אליך.
ניהול של חשבונות ברשת החברתית הוא עבודה במשרה מלאה שמצריכה משאבים רבים וניהול זמן אפקטיבי. על כן, לרב בעלי העסקים יהיה קל הרבה יותר לנהל חשבון אחד במקום שניים.
באילו מקרים לא מומלץ לשלב בין פרופיל העסק לפרופיל האישי?
ישנם כמובן גם מקרים שבהם בכל זאת כדאי לפצל בין החשבונות. כאשר העסק שלך התרחב מעבר לגבולות הפרסונה האישית שלך. למשל, כשצברת סטטוס מכובד כמותג בשם עצמך – מומלץ לפתוח חשבון אינסטגרם בנפרד. לדוגמא, החשבון הפרטי שלי – טל נברו והחשבון של העסק שלי – Social Lady – בנפרד. בתחילת הדרך, הייתי לבדי ועשיתי הכל בעצמי. לאט לאט החברה שלי התפתחה והתרחבה עד שהגעתי לנקודה בה היה צורך בבניה של המותג העסקי לצד המותג האישי.
סיבה חשובה לא פחות להפריד בין החשבון העסקי לחשבון האישי היא כאשר המסר של החשבון העסקי סותר או מייצג ניגודיות. למשל, פיתוח עמותה לתרומות לצד ניהול חשבון אישי של חיי יוקרה ונופש.
רק אתה יכול לספר את הסיפור שלך בצורה האותנטית והאמיתית שעושה לך חסד. אם תחשוף את עצמך תוכל לעזור לאחרים להתחבר אלייך ולסיפור שלך.
איך לנצל את הפרופיל האישי בלינקדאין לשיווק העסק שלכם?
אם אתם בעלי עסק, אתם בודאי כבר יודעים כמה חשוב שיהיה לכם אתר ממותג עם אפשרות לרכוש אונליין ואפילו פרופילים עסקיים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. ובכל זאת, ייתכן ואתם מפספסים את אחת הדרכים המשתלמות והיעילות להגיע לקהל היעד שלכם ברשתות החברתיות, פעילות ברשת לינקדאין. בעבר לינקדאין הייתה בעיקר רשת למחפשי עבודה והייטקיסטים, אך היום אני ממליצה לכל הלקוחות שלי - בעלי עסקים ומותגים מתחומים שונים להשקיע בפרופיל הלינקדאין שלהם.
מדוע כל בעל עסק צריך פרופיל לינקדאין?
*מגיפת הקורונה העבירה את הנטוורקינג המקצועי לזירות הדיגיטליות ובאופן טבעי, לינקדאין הפכה לפלטפורמה המרכזית לחיבור בין אנשים על רקע מקצועי.
*כיום, יותר מתמיד, אנשים רוצים לקנות מאנשים. להכיר את הפנים והאישיות מאחורי המותג שהם רוכשים. לקבל הוכחה שלא מדובר במוצר של תאגיד חסר פנים, אלא תוצאה של השקעה ומחשבה של בני אדם כמוהם. לקבל הוכחה שהכסף שהם מוציאים מגיע לידיים טובות.
*בעוד שפייסבוק ואינסטגרם ידועות באלגוריתם המסתורי שלהן, אשר מקשה מאוד על עסקים להגיע לתפוצה רחבה ללא השקעה כספית בפרסום, בלינקדאין תוכלו להגיע ליותר אנשים בפחות כסף, אם תדעו לעשות את זה נכון.

2 צפייה בגלריה
sdbsdbsd
sdbsdbsd
(מתחברים ללינקדאין)

איך להגדיל את מעגל העוקבים שלכם בלינקדאין?
בלינקדאין אין משמעות רבה לעמודים עסקיים, ודאי לא כאלה של עסקים קטנים. אלה משמשים בעיקר ככרטיסי ביקור דיגיטליים. להבדיל מאינסגטרם, עמוד עסקי אינו זהה לפרופיל וניתן רק לעקוב אחריו. לפיכך, כאן נתמקד בפרופילים האישיים של בעל העסק. באמצעותו תוכלו להגיע יחסית בקלות לאלפי עוקבים שיגלו אתכם ואת העסק שלכם.
איך תוכלו לדעת מי מבין 750 מיליון המשתמשים של לינקדאין הוא איש קשר רלוונטי עבורכם?
התחילו בלהגדיר למי אתם רוצים להגיע. כמו בכל פעילות שיווקית, הגדרה מדויקת של קהל היעד היא שלב קריטי להצלחה. הגדירו את אנשי הקשר שאתם מחפשים לפי הפרמטרים שבהם לינקדאין מתייקת את המשתמשים שלה: היכן הם חיים? האם אתם מכוונים לכל העולם או רק למדינה מסוימת? במה הם עוסקים?
היות ולינקדאין היא רשת מקצועית בעיקרה, זוהי למעשה שאלת המפתח כשמחפשים בה אנשי קשר.
מה הן מילות המפתח המעניינות אותם? היעזרו בחיפוש של לינקדאין כדי לגלות זאת. התחילו במילת מפתח שמעניינת אתכם וגלו את המילים הקשורות אליה באמצעות ההצעות האוטומטיות של המערכת.
איך להפוך את העוקבים שלכם בלינקדאין ללקוחות פוטנציאליים?
הרבה אנשי קשר בלינקדאין זה נחמד, אבל לא מספיק. כבעלי עסק, מטרת העל שלכם היא לחשוף את העוקבים לעסק שלכם ואף להפוך אותם ללקוחות.
ישנן כמה דרכים לעשות זאת:
*פנו ישירות לאנשי הקשר שלכם: אחד היתרונות בלינקדאין היא האפשרות של כל פרופיל לשלוח הודעה ישירה לפרופיל אחר. כלומר, אם אתם יודעים לזהות אנשי מפתח שיתעניינו במוצר ובשירות שלכם תוכלו פשוט לשלוח להם הודעה ואף לכלול בה לינק אם תרצו. ככל שתוכלו לנסח הודעה שיותר מותאמת לקהל היעד שלכם וכוללת הצעה מידע מעניין או הצעה שיווקית ייחודית כך עולה הסיכוי שההודעה תמשוך את תשומת לבו של הנמען.
*פרסמו תוכן מעניין ורלוונטי על העסק שלכם. עדכנו את אנשי הקשר שלכם באופן קבוע בהתקדמות המיזם שלכם, במוצרים חדשים, בדרכים לקנות מכם. שתפו לקחים מקצועיים ושאלו שאלות הקשורות לתחום שלכם.
*צרו רצף ואחידות בין פרופיל הלינקדאין האישי לבין הערוצים הדיגיטליים האחרים שלכם. בלינקדאין ספרו לעולם על העסק מנקודת המבט של יזם, בעלים, או שותף. אבל גם באתר או באינסטגרם שלכם אל תוותרו על הבלטת בני האדם שמאחורי המותג.
עבור בעלי עסקים, יזמים, בעלי תפקידים בכירים ואף עבור עצמאיים נותני שירותים ישנם יתרונות רבים בהשקעה בפרופיל אישי בלינקדאין. לא רק שתוכלו להתבסס בנישה שלכם ולעשות נטוורקינג יעיל ומועיל, אלא שגם תרחיבו את מעגל האנשים שמכירים את האנשים שעומדים מאחורי העסק שלכם ויהפכו בעתיד ללקוחות נאמנים.
טל נברו, יזמית ומרצה בנ״ל מעל 15 שנים, מומחית בבניית נוכחות והצלחה ברשת, בעלים ומנכ״לית של סוכנות הדיגיטל ״סושיאל ליידי״ www.talnavarro.co.il
פורסם לראשונה: 04:34, 09.07.21