הימים שלאחר חג ההודיה מביאים עמם למעלה מחצי מיליון תיירי חורף, המגיעים למיאמי, לדירות החורף, לארט באזל, מטיילי החורף לקראת הכריסמס וראש השנה האזרחית. בין המטיילים נמנו השנה, לאחר הפוגה של שנתיים, אהרל'ה ימין, (גילוי נאות: אחי התאום) אשר עבר תקופה קשה, וחלה קשות 'בקורונה'. בתום שנה קשה ותקופת החלמה, (תודות לתפילות הרבות), הוא הגיע כהרגלו מזה שנים רבות לחופשת חנוכה למיאמי. הפעם התלוו אליו בנו ניר ורעייתו ליטל. השלושה נהנו מאירוח מושלם שכלל לו"וז צפוף: מסיבות, מפגשים חברתיים, טיולים וקניות. השלושה צפו במשחק ה'פנתר'ס', התארחו אצל רענן כץ, בסוויטה שלו ב'מיאמי ארינה', והוזמנו על ידיו לצפות במשחק של "מיאמי היט", כשהם יושבים צמודים לפרקט. חוויה שהפכה את ביקורם להגשמת חלום. בהמשך נהנו מאירוח בכנס של ה-IAC וביום ראשון ב"ה הם ישובו בטיסת 'אל על' לישראל, שמחים, מרוצים ועטורי חוויות.


4 צפייה בגלריה
fgnfgn
fgnfgn
(רענן כץ מארח את אהרל'ה, ניר וליטל)

אחרי שנתיים של הפוגה, בשל נגיף 'הקורונה' שב יריד האומנות העולמי, "ארט באזל", למימדיו הטבעיים. עשרות אלפי תיירים, מבקרי וחובבי אומנות מרחבי העולם, אספני אומנות, סוחרים, אוצרים, אלפי אומנים ומאות גלריות, השתתפו השנה באירוע התרבותי המרכזי של מיאמי. במלון "סגאמור" שבבעלות משפחת בן יוסף, ארגנה רונית ניומן, המנהלת התפעולית של תערוכות האומנות המתחלפות והמוצגות, לטובת המבקרים והאורחים במלון "סגאמור", מספר תצוגות. ביום שבת נערכה ארוחת צהריים לבאי התערוכה, ראש עיריית מיאמי ביץ', דן גלבר, כיבד את האירוע בנוכחותו והרעיף שבחים רבים על רונית ניומן, הפועלת רבות לפיתוח תערוכות האמנות המוצגות במקום דרך קבע. דן גלבר, הוסיף כי הוא "מעריך את בני משפחות בן יוסף וניומן, בעלי מלון סגאמור שפתחו את שעריו לאיחוד בין אנשים ולאומים שונים באמצעות האומנות ותערוכות המגשרות על הפערים ויוצרות שותפויות".

חבורה גדולה של ותיקי הישראלים במיאמי, הגיעה במוצאי שבת לקלאב היוקרתי בבוקה רטון, כאורחיהם של עו"ד שושי ובעלה ד"ר אלי שמש, כדי להדליק נר שביעי של חנוכה. אחרי שיחות מינגלינג וזלילת מתאבנים, הודלקה החנוכיה. האורחים הופתעו לגלות שהסיבה המרכזית להזמנתם היתה מסיבת יום הולדת לד"ר אלי שמש ומסיבת יום הולדת למוזיקאי, ד"ר אברהם יונציק, חברו לספסל הלימודים בבית הספר לרפואה, שאף הוא חגג את יום הולדתו באותו שבוע. אחרי שסעדה את ליבה בארוחת ערב דשנה, התכנסה החבורה למסיבת ריקודים ושירה בציבור, בהנחייתם של הזמרת אורית טחן, שהפליאה בשירתה והאקורדיוניסט ד"ר אברהם יונציק, שעשו שמח. היה זה מפגש פרונטלי ראשון מאז פרצה מגיפת הקורונה. ילדיהם של שושי ואלי שמש, הגיעו במיוחד ממרחקים. המדור שולח ברכת מזל טוב כפולה.
4 צפייה בגלריה
fgnfgn
fgnfgn
(שושי ואלי שמש עם ילדיהם ועוגת יום ההולדת)

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ורחלי וסאלי - המכהנת כיועצת ראש העיר לקשרי חוץ, הגיעו ביום שני למיאמי, אחרי מסע יחסי ציבור וגיוס כספים בניו יורק ובלוס אנג'לס. ראש העיר החרוץ, עבד סביב השעון, לקידום ופיתוח העיר, אותה הוא מנהל קרוב לשלושה עשורים. באין ספור מפגשים ופגישות, במיאמי, הוליוווד, בוקה ראטון ופאלם ביץ', עם אנשי עסקים ותורמים פוטנציאלים, העלה כשריאל את נושא חילופי הסטודנטים. שעות אחרי נחיתתו במיאמי הוא הצפין לבוקה ראטון, נפגש עם ניצולי שואה ודאג לגיוס כספים לשורדי שואה המתגוררים במעלה אדומים. בפגישותיו עם פילנתרופים, סיפר כשריאל על התחלת הבניה בשנת 1979, על העיר, החינוך, הדמוגרפיה, התרבות, בני הנוער, הקשישים וכוחות הביטחון והחירום. כשריאל הדגיש את העומס התקציבי של העיר, בעקבות צרכי הביטחון המיוחדים הנובעים מהמצב הביטחוני. כשריאל: "מידי שנה אנו מגיעים לארה"ב כדי לשמור על קשר רציף עם 'ידידי מעלה אדומים' ולהעמיק את הקשר. השנה אנו עמלים להקים את 'חוג הידידים' גם בלוס אנג'לס". כשריאל ניצל את שהותם של מנהיגים ומובילי דעה, השוהים במיאמי לרגל הכנס השנתי של המועצה הישראלית אמריקאית ה- IAC, כדי לעשות נפשות לעירו.

4 צפייה בגלריה
fgnfgn
fgnfgn
(בני כשריאל עם הרב קופר במוזיאון הסבלנות בלוס אנג'לס)

האמרגנית שני לאובר מביאה את אסי עזר, אחד הכוכבים המצליחים בישראל, לסבב הופעות ברחבי היבשת. עזר יגיע ב- 16 בדצמבר למיאמי וירצה במרכז הקהילתי המקומי ע"ש Michael-Ann Russell. במפגש הקרוב, יספר לכם עזר הכל ואתם תוכלו לשאול הכל: מהילד שגדל בחולון ועבד במאפיה של אבא בבת ים, ועד להצלחה הגדולה בתעשיית הבידור הישראלית. תקבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של תוכניות הטלוויזיה הגדולות בישראל, חוויות מהאירוויזיון וכמובן על סדרת הלהיט שיצר עזר- להיות איתה. אסי גם ישתף באומץ על ההתמודדות שלו עם חרדה, אבל הכל בדרכו הייחודית, מלאת ההומור והאופטימיות, בתוספת תובנות: הצלחה היא דבר נפלא, אבל היא תמיד מגיעה עם מחיר. במקרה שלו המחיר הוא התמודדות עם חרדה. המופע בשיתוף 'הבית הישראלי' במיאמי, בראשותה של יפעת אורן אלי.

ד"ר קרול ליבוביץ'-מנקס כתבה לאחרונה את הספר "בדרך להצלחה בכתב יד". הספר מבוסס על עבודתה עם ילדים מזה כעשרים שנה. "On The Road To Handwriting Success" (בדרך להצלחה בכתב יד) – עוסק בפתרונות אולטימטיביים עבור הורים, מורים ומטפלים. בספר ניתן למצוא שלל של עצות, טיפים, אסטרטגיות, הצעות ומידע שיעזרו למזער התנהגויות לא מסתגלות, שיפור כתב היד והתפתחות הלמידה האקדמית אצל ילדים. את הספר ניתן להזמין באמזון או בחנות 'בארנס אנד נובל'. למידע נוסף או לשיחה עם ד"ר קרול ליבוביץ'-מנקס, ניתן לבקר ישירות בכתובת: www.thehandwritingdoctor.com או בדוא"ל: drcarolmankes@gmail.com או להתקשר למספר 754-273-5830.  דוברת אנגלית, ספרדית ועברית.

4 צפייה בגלריה
fgnfgn
fgnfgn
(ד"ר קרול ליבוביץ')

ערב הגאלה השני של חוג ידידי "איחוד הצלה" יערך ב-19בדצמבר במיאמי. את הערב מארגנת תהילה (פאליק), הפועלת רבות למען ארגונים ציוניים. אלי ביר, היוזם ומייסד הארגון, חלה לפני שנה וחצי בנגיף 'הקורונה' בעת שהותו במיאמי, ונשקפה סכנה לחייו. עכשיו הוא חוזר לקהילת מיאמי, כדי לכבד את הרופאים המדהימים, ד"ר ארי צימנט - רופא ריאות, שהציל חיים וממשיך להציל חיים של חולים שחלו בנגיף 'הקורונה', כמו גם את אדל וד"ר ג'ואל סנדברג, הרופאים שעזרו להציל את חייו של אלי. דוברת אורחת מיוחדת תהיה שריל סנדברג - מחברת 'פייסבוק'. המתנדבים בארגון עוסקים במתן מענה רפואי מקצועי, מהיר בחינם, ללא הבדלי דת וגזע. הם פועלים 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. "איחוד הצלה אינו רק שירות אמבולנס, ששת אלפים מתנדבים מאומנים מגיבים תוך 90 שניות בעיר ושלוש דקות למרחק, כשהם רכובים על אופנוע רפואי. מדי שנה הם מטפלים במאות אלפי איש ומעניקים טיפול מציל חיים". לרכישת כרטיסים: www.uhmiamigala.com

לרגל 'יום זכויות האדם הבינלאומי' מקיימת הקונסליה דיון על מצבם של הפליטים היהודים מארצות ערב. המפגש יתקיים בזום ביום שני, ה-13 בדצמבר בשעה 12:00. בפאנל ישתתפו סגן הקונכ"ל מייק דריקס, ד"ר הנרי גרין, לינדה מנוחין, מנהלת המדיה בקונסוליה וג'ימי בן-אודיס, ממרוקו.
במסגרת פסטיבל הסרטים היהודי במיאמי, יוקרן ביום ראשון ה-12 בדצמבר הסרטים "על המפה" והסרט "אולסי", סרט עטור השבחים על חייו המרתקים של כוכב הכדורסל אולסי פרי, הסרט יוקרן בבית הקולנוע "סבור סינימה" לאה שני – מנהלת התרבות של מרכז הקהילתי על שם פוזנק. תנחה בתום ההקרנה שיחה עם אולסי פרי, טל ברודי והבמאי דני מנקין. כניסה חופשית - תרומות יתקבלו בברכה.