בארצות־הברית נרשמה עלייה משמעותית של 75% באירועי אנטישמיות ובגילויי שנאה כלפי יהודים וישראלים מאז שהסתיים מבצע ״שומר החומות״ בהפסקת אש, והטרנד הפרו-פלסטיני מסרב לרדת מהכותרות. בשבועות האחרונים אנו עדים להתגברות מטרידה של האנטישמיות ברחבי האוניברסיטאות בארצות הברית הכוללת יותר ויותר מקרים של חשיפה לתכנים מונעי שנאה ואפליה, אותם חווים תלמידים ישראלים-אמריקאים ואמריקאים-יהודים בבתי ספר ברחבי היבשת. בתגובה לגל האנטישמיות ברחבי ארה"ב, והצורך לעמוד לצד ישראל במאבקה המתמשך נגד הטרור והדמוניזציה, מתארגנות מידי שבוע הפגנות של אירגונים יהודיים ברחבי פלורידה. מאות נענו לקריאתם של כמעט 70 ארגונים מקומיים, שהתגייסו ונתנו את חסותם למפגן הזדהות שנערך ברחבת אנדרטת השואה במיאמי ביץ'. בהפגנה היתה שורה ארוכה של נואמים שכללה: ראשי ערים, נציגי חברי קונגרס וסנאטורים, מנהיגים מהקהילה הנוצרית, ההיספאנית והאפרו-אמריקאית שנשאו דברים ברוח של אחדות ונגד האנטישמיות. הקונכ"ל החדש – מאור אלבז, דיבר באנגלית רהוטה ואמר "אני נרגש להיות פה היום ולשאת בפניכם את נאום הבכורה". הוא הודה לאנשי הממשל העומדים לצידה של ישראל וסיים באמירת "עם ישראל חי".

3 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(מפגינים הזדהות ברחבת אנדרטת השואה במיאמי ביץ')

אשת העסקים, רונית ניומן הצטרפה לאחרונה לחבר המנהלים הארצי של "AFMDA" (מד"א). בשבוע שחלף התכנסו בכירי חוג הידידים במלון "ריץ-קרלטון" בבל הארבור, והעניקו אות כבוד לרונית ודוקטור דייוויד ניומן, הנמנים על ותיקי ובכירי התורמים למד"א בפלורידה. בדבריה היא הזכירה את הוריה, שתרמו ובנו לאחרונה את המחלקה הנוירולוגית החדשה בבית החולים "ברזילי" באשקלון, ואת תרומתם – אמבולנס המשרת את תושבי עוטף עזה. היא הודתה לשותפיה במלון "ריץ-קרלטון", ג'יזלה ודייגו לווינשטיין, ופול ודייסי קנאוואס, אשר נתנו את חסותם לאירוע. בין האורחים היו אנשי עסקים, ראשי ארגונים ופילנתרופים, אשר הרימו תרומה יפה שבסוף הערב הסתכמה ב- 80.000 דולר.

3 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(רונית ואביה אדיד בן יוסף והאמבולנס שתרמו )

בימים אלה החל את כהונתו, מאור אלבז, אשר מונה בתחילת השנה, לכהן כקונכ"ל הקבע במיאמי. המינוי מתעכב עד לאישור ממשלתי, יחד עם עוד 35 ראשי נציגויות נוספים. מאור, דיפלומט מוערך בקרב עובדי משרד החוץ, כיהן עד לבואו כמנהל מחלקת ההדרכה במשרד החוץ. רעייתו סיגל סטרינסקי-אלבז, ד"ר לגנטיקה ולנוירוביוכימיה נלווית אליו. כבר ביומו הראשון הוא השתתף בהפגנת התמיכה וההזדהות שארגנה הפדרציה היהודית במיאמי. המדור מברך אותו בברכת הצלחה.

3 צפייה בגלריה
sdgsdgsd
sdgsdgsd
(קונכ"ל הקבע במיאמי, מאור אלבז, בנאום הבכורה )