לאחר ימי הקרה, הקיץ האסטרונומי הקדים את הקיץ המטאורולוגי שייפתח רשמית ב-20 ביוני והטמפרטורות הרקיעו שחקים בשיקגו.
לאור מספר המתחסנים הגדול, העיר שיקגו ומדינת אילינוי הרפו מחוקי עטיית המסכות הנוקשים וכללי הריחוק החברתי בתקופת המגפה עבור אלו השוהים במקומות סגורים כמסעדות, בתי-כנסת, ותיאטראות ומעודדים את שובם של שווקי איכרים, פסטיבלים, מופעי רחוב בחיק הטבע. חלק מתיאטרוני האיכות כתיאטרון סטפווולף ותיאטרון הסופרים עדיין מעלים מחזות נפלאים באמצעות זום. אציג בפניכם רשימה מעודכנת של פסטיבלים, ושני תיאטראות נוספים שייפתחו לקהל כבר בקיץ.

פסטיבל הרוק "לולופלוזה" Lollapalooza Festival

לאחר שנת הפוגה, פסטיבל הרוק האייקוני "לולופלוזה" חוזר לשיקגו שופע פעילות בגרנט פרק ההיסטורי. סיסמת הפסטיבל "המוסיקה היא חלק מהDNA שלנו." בניגוד לאירועים נוספים הפסטיבל שב למתכונתו המלאה -שמונה במות ומעל ל-170 להקות מכל רחבי העולם. כל במה גורמת לידיים להתנועע, לרגליים לפזז ולראשים להנהן. הפסטיבל שופע פעילויות ודוכני אוכל שונים ויתקיים ארבעה ימים מ-29 ביולי עד -1 באוגוסט. יהיה שמח!
לפרטים: lollapalooza.com



פסטיבל המוסיקה “רביניה” Ravinia Festival

פסטיבל המוסיקה "רביניה" ייפתח מחדש ביולי 2021, תחת הנהלתו של המנכ"ל החדש ג'פרי היידן. התזמורת הסימפונית של שיקגו הידועה כאחת התזמורות המובילות בעולם מעבירה את משכנה בפעם ה-85 כבכל קיץ לפסטיבל המוסיקה "רביניה" בהיילנד פארק. אטרקציה מיוחדת היא שהמנצחת מרין אלסופ מכהנת בתפקיד המנצחת והאוצרת הראשית בפעם הראשונה.
המרכז מעלה סדרות של קונצרטים שיתקיימו השנה בביתן הנמצא באוויר הפתוח ובישיבה על הדשא במקומות שמורים ומרוחקים זה מזה תחת כיפת השמיים. מספר המבקרים יוגבל לכל הופעה וכמו כן יוגבל מספר האומנים על הבמה מטעמי בטיחות לאחר שנת הקורונה. 60 קונצרטים קלאסיים, פופ, רוק וג'אז יועלו בהשתתפות זמרים ונגנים מחוננים מה-1 ביולי עד ה-26 בספטמבר. בחמישה עשר קונצרטים שיתקיימו מה-9 ביולי עד ה-15 באוגוסט התזמורת תארח אורחים מפורסמים כג'יימס קונלון ופנחס צוקרמן, ג'ושוע בל, לריסה מרטינז, אנטוני מקגיל, ג'וליה באלוק ושחקני ברודווי בטסי וולף ומט דוייל. בין אומני הרוק והפופ יופיעו אנדרו בירד, The Beach Boys , רכבת, אינדיגו גירלס ועוד. בפסטיבל זה גם נוצרו שיתופי פעולה אומנותיים בעיר שיקגו בנוסף לתזמורת הסימפונית יופיעו בפסטיבל בלט ג'פרי, סקסט תזמורת הג'ז של שיקגו ולהקת המוסיקה הקאמרית נקסוס. כל אחד יוכל לשמוע את הקרוב לליבו.
לפרטים: וravinia.org/calendar

תיאטרון דרורי ליין Drury Lane Theatre

תיאטרון דרורי ליין Drury Lane יעלה מספר קונצרטים הקיץ. בסנונית הראשונה שתפתח את העונה יופיע האומן המפורסם מועמד הגראמי Ron Hawking בתוכניתו "מוסיקה של גברים" הוא ישיר מגוון שירים של זמרים אייקונים כפרנק סינטרה, בילי ג'ואל, פרנקי וואלי, ריי צ'רלס, בובי דרין ועוד. קונצרט חי ראשון יתקיים במוצ"ש ב-10 ביולי בשעה 7:00 בערב וביום ראשון ה-11 ביולי בשעה 2:00 בצהריים. ניתן יהיה להזמין ארוחות לפני ההופעה במסעדת המלון. ארוחת הערב תוגש בשבת בשעה 5:00 אחה"צ ובשעה 12:00 בצהריים ביום ראשון. מחיר כרטיס 55$ ומחיר ארוחה מ-55$ לאדם. יהיה מרגש לשמוע הופעה מעולה ולהיות בין אנשים.
בשבועות הבאים יפורסמו הקונצרטים הנוספים שיועלו הקיץ. עונת התיאטרון 2020/2021 תכלול את המחזמר "משובץ לנצח" Forever Plaid מחזהו של אירווינג ברלין Holiday Inn המחזמר "אוויטה", "המלך ואני" מחזמר של צמד כותבי השירים ריצ'רד רוג'רס ואוסקר המרשטיין ו Steel Mgnolia מחירי המנויים בין 170$ ל-.200$
תיאטרון דרורי ליין נוסד בידי אנטוני דסנטיס לפני מעל ל-60 שנה ועדיין נמצא בבעלות משפחתית בהנהגת הנשיא קייל דסנטיס וממוקם בפרבר Oakbrook Terrace.
התיאטרון העלה מעל 2000 הפקות למספר שיא של 9 מיליון צופים והיה מועמד ל-360 פרסי ג'וסף ג'פרסון. זהו תיאטרון מיוחד במינו המפיק מחזות ומחזמרים ברמה עולמית בשיתוף פעולה עם שחקנים ובמאים מובילים ויצירתיים במדינה.
כל צפייה במחזמר בתיאטרון זו היא חוויה קסומה, איכותית וייחודית. זהו תיאטרון יוצא דופן בעוצמתו. מומלץ מאוד.
www.drurylanetheatre.com

תיאטרון וויט Theatre Wit

לאחר 529 ימים של הפוגה, תיאטרון וויט חוזר עם המחזה הנפלא משנת 2015Mr. Burns . מחזה כל כך רלוונטי לתקופתנו. מה נשאר לנו כשהכול נלקח מאיתנו? אחרי שהחיים כידוע הסתיימו, קבוצות של ניצולים מתאגדות בכדי לשמור על גחלת הציליביזציה שלא תכבה. סיפור עמידתו של מר ברנס הוא סיפורם של קהילות שחורות, יהודיות, יאזידיות וקהילות נרדפות ומופלות לרעה לאורך ההיסטוריה. תרבות פופולרית בתקופה אחת עשויה להתפתח למיתולוגיה בתקופה אחרת. צפיה במחזה זה הייתה חוויה ייחודית ונחשבת. מחזה שמשאיר נושאי שיחה רבים. המחזה ייפתח ב-27 באוגוסט
שני מחזות נוספים שיועלו השנה הם Who’s Holiday קומדיה למבוגרים שכתב מתיו לומברדו על סיפורה של סינדי לו שפגשה בליל חג המולד שידון שעקבות פגישתם הוטה מסלול חייה לכיוון בלתי צפוי. מחזה זה יעלה בחורף 2021. בקיץ 2022 יועלה המחזה "הוריקאן דיאנה" שכתבה המחזאית חביבת הקהל, מדלן ג'ורג' על ההתחממות הגלובלית. זהו סיפורן של שבע ממוטות חסרות בית המשוטטות בניו אינגלנד. הן משוטטות ומצביעות על כך שכולנו עוורים ומתעלמים מתוצאות האקלים המשתנה אפילו בחצר האחורית של ביתנו. תיאטרון וויט הוא תיאטרון יצירתי, נפלא המעלה הצגות מעניינות על נושאים מעניינים. מומלץ לכל אחד לבקר אותו.
לפרטים: www.theaterwit.org