כאשר מספר ההדבקות בעיר בעלייה, בחלק ממרכזי הבדיקות נרשמים תורים ארוכים שמזכירים קמעה את ההתפרצות של החורף שעבר.
הביקוש לבדיקות פחת יותר ויותר במהלך השנה האחרונה ככל שיותר אנשים התחסנו, אך נראה שהמגמה השתנתה באופן ניכר לאחר שגרסת הדלתא הפכה במהירות לדומיננטית. כיום, 83% מהמקרים שנבדקו, על פי משרד הבריאות בעיר הם מזן הדלתא.
"הייתה לנו ירידה משמעותית לאורך רוב השנה", אמר חבר המועצה מארק לוין, יו"ר ועדת הבריאות של המועצה, והמועמד הדמוקרטי לנשיא רובע מנהטן בראיון. "בחודש האחרון ראינו לפתע עלייה של כ -50% במספר הבדיקות שנעשו, וזה באמת חשוב, כי הבדיקה היא עדיין בעלת חשיבות מכרעת״.
על פי נתונים מהשבוע האחרון, מספר המקרים החדשים עומד כיום על ממוצע של כ -1,500 ביום בניו יורק. הבדל משמעותי לעומת המספרים הנמוכים מהם נהנינו בתחילת הקיץ, אז מספר המקרים החדשים נע סביב 200 מקרי הדבקה ביום.
בשל האופי המדבק כל כך של גרסת הדלתא, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן המליץ לאמריקאיים שחוסנו לחזור ולעטות מסכות ולהיבדק תוך שלושה עד חמישה ימים לאחר מגע הדוק עם מי שנמצא כנשא או חולה בקורונה. "אני גם מודאג מכך שיכולת הבדיקה שלנו אכן הצטמצמה מאז גל החורף הגדול ואנחנו רואים את זה בתורים ארוכים וזמני המתנה במקומות כמו CityMD", אמר לוין. "עכשיו קשה לקבוע תור במרכזי בדיקות מהירים ואנחנו שומעים אנשים שעומדים בתורים ארוכים מדי עד שמוותרים. רביפ פשוט הולכים הביתה״.
נראה שבעיר ובסטייט מנסים כעת לאתר דרכים שיקלו על התושבים להגיע ולהיבדק. "יש אוכלוסיות שאולי לא מתגוררות ליד מרכזי בדיקות", אמרה ד"ר אנה ברשטיין, פרופסור במחלקה לבריאות האוכלוסין בניו יורק לאנגון. "יכול להיות שאין להם גישה נוחה לתחבורה. הם יהיו קצרים מאוד בזמן, אולי עובדים במספר עבודות ודואגים לילדים. בדיור הציבורי, אנו באמת רואים שיעורי בדיקה נמוכים יותר, כנראה מכיוון שישנם חסמים ולכן עלינו לעשות הכל כדי להוריד את החסמים הללו״.
העיר מפעילה 75 אתרי בדיקה המופעלים על ידי HHC, הכוללים מרכזים רפואיים, משאיות ניידות וצוותים שונים. עם ההתפרצות הנוכחית של הנגיף המאיים על פתיחת העיר, עדיין יש פער משמעותי כדי להבטיח את מניעת ההתפרצות הגדולה. "הנגיף מסתובב בעיר ואנחנו צריכים עוד ועוד בדיקות כדי לעצור אותו", אמר לוין.

1 צפייה בגלריה
fgjfgj
fgjfgj
מאבק על כל כתף
(מתחסנים בניו יורק)

בשבוע שעבר הודיע ראש העיר שיחייב את תושבי ותיירי ניו יורק בהוכחת חיסון החל מ-16 באוגוסט. האכיפה תונהג החל מסוף השבוע הקרוב -13 בספטמבר. "זוהי גישה חדשה, שאנו מכנים אותה 'המפתח ל- NYC Pass'", אמר דה בלסיו. "המפתח לניו יורק, כשאתם שומעים את המילים האלו, אני רוצה שתדמיינו את הרעיון שבגלל שמישהו מחוסן, הוא יכול לעשות את כל הדברים המדהימים שיש בניו יורק. זהו מקום מופלא וממש מלא פלאים. אם אתם התחסנתם אז כל העיר עומדת להיפתח בפניכם, יש לכם את המפתח, אתם יכולים לפתוח את הדלת. אם אתם לא מחוסנים, לצערי, לא תוכלו לקחת חלק בהרבה דברים. זו הנקודה שאנו מנסים להעביר״. הדרישה תחול הן על העובדים והן על הלקוחות, ולא תהיה אפשרות להציג מבחן קורונה שלילי כאשר העיר מנסה לקדם חיסונים כדרך היחידה "לפתוח את העיר ניו יורק". החוק לא יחול על אוכל בחוץ.
בחברת יילפ כבר הודיעו שיסייעו וידעו ליידע על הגעת סועדים מחוסנים. "לא כולם יסכימו עם זה, אני מבין את זה," אמר דה בלסיו. "אבל עבור חלק מהאנשים, זה המעשה המציל חיים. זה מבטיח רמה גבוהה של חיסונים בעיר הזאת. זה המפתח להגנה על אנשים והמפתח שלנו התאוששות. לכן זה המפתח לניו יורק סיטי. המפתח ל- NYC Pass פותח הרבה דלתות ואנחנו צריכים את זה״.
חשוב לציין שילדים מתחת לגיל 12 שעדיין אינם זכאים לחיסון עדיין יורשו ללכת עם בני משפחותיהם למקומות מקורים. "אנשים שאלו, אם הם מתחת לגיל החיסון, האם הם יכולים ללכת למסעדות ולסרטים", אמר דה בלסיו. "כמובן״, ענה, ״אנחנו רוצים שמשפחות יהיו ביחד". בעוד שבישראל כבר אוכפים את חוק התו הירוק כאשר רק מחוסנים רשאים להיכנס למקומות סגורים, דה בלסיו עדיין מנסה לשכלל את השיטה המקומית. "אנחנו מדברים עם הקהילה העסקית באופן קבוע, ואנחנו רוצים להיות ברורים לגבי כל פרט, להקשיב לכולם, כל הזמן לשפר את המדיניות, אבל אנחנו יודעים שזה יעשה את ההבדל". דה בלסיו טען כי בעודו מקווה שאנשים יבחרו בעצמם לעשות את הדבר הנכון ולהתחסן עבור עצמם ועבור הסביבה, הוא מבין שיש צורך גם לפעול ביד קשה כדי שכולם יתחסנו ולהגן על מי שכן בחר לעשות את הדבר האחראי ולהתחסן.
עוד נמסר השבוע כי בעוד המאבק לחסן כמה שיותר אנשים בניו יורק נמשך, ישנם ארבעה אזורים במנהטן שבהם ישנם 100 אחוזי התחסנות, מה שאומר כי כל תושב באזורים הללו מחוסן. בין האזורים המדוברים האזור הפיננסי ו-הלס קיטשן במרכז העיר.
אחרי חודשים של מאבקי כוחות עם המושל קואומו ישנם לא מעט בכירים בעירייה שמספרים שעם עזיבתו, הם מאמינים שהמושלת החדשה תאפשר הרבה מאוד הנחיות שהמושל קואומו מנע ונמנע מהן. נחכה ונראה