השבוע הגיע למיאמי כמינוי מקצועי של משרד החוץ, הקונסול אלון דוד, לכהן כשגריר מטעם משרד החוץ, ביבשת דרום אמריקה, בתפקיד קצין מנהלה אזורי (קמ"א אמל"ט).
אלון דוד, בן 50 גרוש פלוס שלוש בנות, התגורר עד לבואו למיאמי במודיעין. את שרותו במשרד החוץ החל לפני 26 שנה. בין התפקידים אשר מילא: קונסול בקהיר במשך 7 שנים, קונסול בסינגפור במשך 4 שנים, בתפקידו האחרון היה ראש מטה מנכ"ל משרד החוץ, בתקופתו של שר החוץ אשכנזי. את ניסיונו במנהל הוא רכש עוד בימי שירותו הצבאי במנהל האזרחי. את טבילת האש הראשונה שלו בקרב הקהילה הישראלית, הוא ערך במפגש במסעדת "אצל איציק" - מרכז הקולינריה הישראלית במיאמי, שם קבלו את פניו, לאחר מכן הוא הוזמן לצפות במשחק של ה"מיאמי היט", כאורחיו של רענן כץ. המדור שולח ברכת הצלחה בתפקידו החדש


2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(הקונסול - אלון דוד, במסעדת "אצל איציק")

במלאות שנה לחתימת "הסכמי אברהם" עם איחוד האמירויות ובחריין,
הושקה במשכן הכנסת השדולה לקידום הסכמי אברהם, בראשות חברי הכנסת אופיר אקוניס ורות וסרמן לנדה. באירוע השתתפו ג'ארד קושנר, אחד מאדריכלי ההסכם. ורעייתו איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא לשעבר, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, יו"ר הכנסת מיקי לוי, דיוויד פרידמן, שגריר אמריקה לשעבר בישראל, וכן שרים וחברי כנסת. ואורחים נכבדים ביניהם בלט ראש עיריית בל הארבור – גבריאל גרוייסמן. בכינוס השדולה עסקו בהעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי, העמקת הקשרים עם מדינות המפרץ וגיבוש הסכמים עתידיים עם מדינות נוספות.


בשבוע שחלף חנך דיוויד פרידמן, ששימש כשגריר ממשל טראמפ בישראל, את העמותה החדשה שלו, "מרכז פרידמן לשלום". מטרת העמותה: להעמיד את ירושלים בחזית הסכמי הנורמליזציה שחתמה ישראל עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו על ידי העלאת התיירות המוסלמית לירושלים.
מביתו בירושלים אמר פרידמן "שמטרתו היא לעודד מבקרים מוסלמים - מנהיגי מחשבה, מנהיגים עסקיים ומנהיגים פוליטיים - לבוא ולראות את ירושלים במו עיניהם, ולדבריו, להיות עדים להיפך ממה שנאמר להם עד כה, "כי ישראל עושה עבודה טובה מאוד בקידום סובלנות דתית וכבוד האמונות הדתיות של אחרים", הרעיון שלי הוא להפוך את ירושלים, שמשמעותה 'עיר השלום', ראויה לשמה ושירושלים תהיה חלק מהפתרון, לא מהבעיה".


בשבוע שחלף ביקר בישראל מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו.
את הביקור בבנימין פתח מייק פומפאו באתר המורשת שילה הקדומה יחד עם רעייתו ובנו. שם הם התפללו במקום המשכן והתרגשו לגעת בממצאים הארכיאולוגיים במקום מתקופת המשכן והשופטים.
פומפאו הזכיר גם את מה שהגדיר כ'הצהרה החשובה ביותר' שהצהיר במהלך כהונתי. "אמרתי כי ישראל אינה כוח כובש ביהודה ושומרון. זוהי המולדת החוקית של עם ישראל והיא כוללת את יהודה ושומרון".
לאחר מכן נערך ביקב פסגות טקס ההוקרה לפומפאו בהשתתפות כל ראשי ההתיישבות ובהם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. יקב פסגות – (בבעלות משפחת פאליק) חנך בשנת 2019 יין מיוחד על שם פומפאו לכבוד הצהרתו על ההכרה האמריקנית בחוקיות היישובים ביהודה ושומרון.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(גבריאל גרוייסמן בחברת הזוג נתניהו, בחבל נפת בנימין.)


פומפאו סיפר בנאום שנשא ביקב על המהלכים שביצע יחד עם השגריר דיוויד פרידמן למענה של ישראל. "היה לנו קשר אמיץ סביב הרצון לומר לעולם את האמת. והאמת הראשונה שהדהדנו היתה שבירתה של ישראל היא ירושלים ועל כן השגרירות שלנו צריכה לעבור אליה", הוסיף.
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר באירוע, "כל אחד צריך בעל ברית. אין בעלת ברית טובה יותר מארצות הברית ואין בעל ברית יותר טוב ממייק. כשהולכים כאן בגבעות וברחבי יהודה ושומרון, מוצאים את ההיסטוריה היהודית בכל צעד ושעל. מדינת ישראל היא תקווה לאומות ובעזרת ארה"ב ובעזרת האל נמשיך להראות את החוזקה של ישראל בעולם".


בוגרי יחידת העלית המיוחדת של חיל האוויר - יחידת 669 יגיעו השבוע לשורת מפגשים והרצאות מיוחדת לקהילה הישראלית בבל-הארבור ובמיאמי. במסגרת ביקורם תתואם פגישה עם כוחות חילוץ ומכבי אש אמריקאיים מקומיים ללמידה והפעלה הדדית. המפגש נועד לחזק קשרי העמותה עם יהדות התפוצות, תוך ביצוע פעילות הסברה והעמקת הקשר עם הקהילה הישראלית בארה"ב.
בשנת 2018 הוקמה עמותת AFU 669אשר מטרתה לקשור בין פעילות החברים בישראל ובין תומכיה בארה"ב וכמו כן ליצור מודעות ולגייס משאבים וכסף לטובת פעילות העמותה בארץ".