תכלה שנה ותחל שנה

מאת: שחר עזאני
בכל ראש שנה, אנו רגילים לאחל האחד לשני את הברכה האלמותית ״תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה״, ובעולם רווי אתגרים כמו שלנו, זהו ללא ספק אחד האיחולים המשמעותיים ביותר שאדם אחד יכול לאחל לאחר.
שנת 2021 מגיעה לסיומה באקורד צורם. לאחר פרוץ מגפת הקורונה שפגעה בכה רבים, פיזית, כלכלית ורגשית, ועד אשר כה רבים מאיתנו התחילו לחוש כי אנו נמצאים בדרכנו חזרה לשפיות, שבו קולות הסגרים, הבדיקות והחיסונים למחוזותינו עם הגיעו של זן האומיקרון של המחלה.
יחד עם זאת, כל משבר הוא הזדמנות. אחד העקרונות המשמעותיים ביותר של חיינו כקהילה, יהודית כישראלית, הוא עיקרון ״הערבות ההדדית״. אחד לשני, אחד כשני. בזמנים כגון אלו זה הזמן להביט סביבנו ולשאול מה ביכולתנו לעשות בכדי להקל על האחר. אני נזכר בחברה בדרום ישראל, אשר בשיא מגיפת הקורונה בשנה שעברה סבלה ממכה קשה של חוסר בעובדים לאחר שכל עובדי היצור שלה נדבקו במחלה או שהו בבידוד. במקום להודיע ללקוחות על חוסר יכולתם למלא אחר ההזמנות ולגרום נזק כלכלי לחברה, אשר בוודאות היה מחלחל הלאה לעובדים, יצאו עובדי המשרדים של החברה מכל סניפיה בישראל והגיעו לאייש את פס הייצור עד להשלמת המשימה.
אני נזכר בבחורים ובבחורות הצעירים אשר יצאו לספק מזון לקשישים בכל רחבי ישראל אשר הסתגרו בבתיהם בשל המגיפה, וסיפקו בכך צינור חמצן, חיים ממש, לאותם מבוגרים נזקקים. זוהי העת להיזכר ביופי של הקהילה המיוחדת שלנו, ולהימלא השראה, לא למרות אלא בזכות הימים המאתגרים שעוברים עלינו.
בד בבד כדאי לזכור ולהזכיר גם את נקודות האור המהבהבות אל מול עינינו. אכן, ישראל ממשיכה להיאבק על מקומה בדעת הקהל הבינ״ל ובתנועת הדה-לגיטימציה כנגדה בקרב חוגי ימין ושמאל קיצוניים ובקמפוסים רבים ברחבי היבשת. באותו זמן ממש, ישראל בונה גשרים מדי יום ביומו אל העולם הערבי, על רקע חתימת ״הסכמי אברהם״ והתקדמות הנורמליזציה בין העמים.
בשיחה שקיימתי לאחרונה עם העיתונאי והפובליציסט בן-דרור ימיני, הוא הדגיש חזור והדגש את הרצון העז של רוב ערביי המזה״ת בשלום עם ישראל, רצון העומד בסתירה למטרותיו של קמפיין החרם כנגד ישראל. ״כשאתה מבקש לדעת היכן אתה עומד בדיון סביב ישראל, דבר ראשון הבט סביבך״, מציע ימיני, ״וראה אם אתה יושב בחברה הנכבדה של תנועת החרם, הג׳האד ואיראן – קואליצית השנאה, או אם אתה חבר בקואליצית הנורמליזציה והשלום, בה חברים רוב הערבים וישראל״. אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. עמידה לצד ישראל היא בסופו של דבר עמידה לצד השלום והשינויים החיוביים באזורנו צריכים למלא אותנו אופטימיות, למרות הקשיים שבדרך. לנו, כקהילה ישראלית-אמריקאית, יש הזדמנות אדירה למלא חלק במאבק זה למען ישראל והעם היהודי דווקא כאן בארה״ב. הבנתנו את החברה בישראל והיכרותנו המעמיקה עם הסביבה המקומית מאפשרת לנו לשמש גשר אנושי ולחבר את מדינת ישראל לעולם בצורה בלתי-אמצעית תוך שימוש במנופים עסקיים, תרבותיים, אקדמיים, תיירותיים ואישיים. עם פרוס השנה האזרחית החדשה, ובהתאם למנהג של קבלת החלטות לקראתה, בואו נקבל החלטה להיות שם עבור המדינה שלנו, עבור המשפחות שלנו, עבור הקהילה שלנו. להיות אנשים טובים ולעשות טוב למען הכלל, למען האחר, ובסופו של יום למעננו אנו.
1 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(מצטרפים למאבק)

מדורת השבט הישראלית-אמריקאית

עם הגיעה של 2021 לסיומה, אנו מתבשרים בבשורה קודרת נוספת: אתם אוחזים בגיליון המודפס האחרון של עיתון ״ידיעות אמריקה״. כך, לאחר שנים רבות של פעילות, התקבלה ההחלטה – אשר לפעמים נדמה כי היא בלתי נמנעת בעולם המדיה של ימינו – לסיים פרק זה בחיי העיתון.
אומרים שכל סוף הוא התחלה חדשה, וכך תמיד יש להסתכל על השינויים סביבנו. לדעת להעריך את העבר ולקבל בזרועות פתוחות את ההווה ואת בשורתו לעתיד. על רקע המדיה החברתית, מטבעות הקריפטו, מהפכת הבלוקצ׳יין, שיגעון ה-nft והמציאות המדומה, עושה רושם שכל חיינו עוברים למימד המקוון – וכך גם המדיה הסובבת אותנו. לכל אורך שנות פעילותי בארה״ב, מחוף אל חוף, ידיעות אמריקה תמיד ליווה אותי במסעותי. הוא תמיד היה שם בשבילי, מחכה בבית על שולחן השבת, ממתין לי בכניסה למשרד. תמיד מזכיר לי את ישראל הרחוקה, וגם את זו הקרובה. ידיעות אמריקה היה עבור כולנו מדורת השבט הישראלית-אמריקאית, המחבר בין ריכוזי הקהילה הישראלית בכל רחבי היבשת, מספר את סיפורה של כל קהילה, חולק בשמחות ובצרות ומזכיר לכולנו שאנחנו עם אחד, לא משנה היכן אנחנו. אתגעגע.
בינתיים, תשמרו על קשר ולקראת השנה האזרחית החדשה נמשיך ונאחל – דווקא עכשיו - תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה. שנה אזרחית טובה לכולם, ורק בריאות.
תהיו טובים, אנשים.

שחר עזאני, יועץ אסטרטגי וסגן נשיא בכיר ברשת JBS, לשעבר דובר הקונסוליה בניו יורק, אוהב ישראל