ראשי הקונסוליה הישראלית במיאמי, השתתפו בטקס הדלקת נר שני של חנוכה בבירה טלהסי. הנציגים הישראלים הביאו למושל רון דסנטיס ולסגנו ג'נט נונז, מסר מישראל ובו הם מודים על תמיכתכם החזקה במדינת ישראל ועל ההזמנה החמה לחגוג את ההדלקת הנר השני של חנוכה, במיוחד בתאריך הכל כך סמלי של 29 בנובמבר (כ"ט בנובמבר).
אחרי שהדליק את החנוכיה עם הרב שלום ליפסקר, בירך המושל: "חג חנוכה שמח לכולם, שהאור תמיד יאיר את דרככם".
תמונה: גיל

3 צפייה בגלריה
sfnsfn
sfnsfn
(דור של אלופים' – ישראלים במשחקי המכביה)

המכביה ה -40 הכילה שמונה ארצות שיוצגו בתחרות (ישראל, ונצואלה, פרו, מכסיקו, ברזיל, קולומביה, ארה״ב, וארגנטינה) הנבחרת הישראל יוצגה ע״י מספר שיא של 190 משתתפים שהתחרו ב 10 קבוצות שונות. סה״כ זכו הנבחרות הישראליות ב -15 מדליות זהב ו -7 מדליות כסף בענפים השונים. הנבחרת הבוגרת זכתה בזהב בכדורסל ובכדורעף ובמדליית כסף בכדורגל. נבחרת הגברים הצעירה, זכתה בזהב ובגביע בכדורגל אחרי משחק מותח נגד ונצואלה שהוכרע בניצחון בפנדלים. נבחרת הנשים הבוגרת, זכתה במדליית הכסף בכדורגל. נבחרת הבנות של כיתות ז ו ח הייתה המצטיינת וזכתה ב 4- מתוך 5- מדליות הזהב האפשריות! הן זכו במדליית הזהב בדוג׳בול, בכדורעף, בכדורגל, בקיקבול ובמדליית הכסף בכדורסל. זאת השנה ה -5 ברציפות שנבחרת ישראל מיוצגת בתחרויות בראשותו של הקפטן יורם בן-עמרם. סה״כ האווירה לאורך המשחקים הייתה מדהימה ותזכורת לקהילה הנפלאה שיש לנו בדרום פלורידה. 10 המאמנים של הקבוצות עשו עבודה מדהימה בניהול הקבוצה, אימון השחקנים ובהדגשת הרוח הספורטיבית של התחרויות. ביום ראשון בערב ננעלה המכביה בטקס הסיום של התחרויות, הודלק הנר הראשון של חנוכה. תזכורת לכולנו שכל אחד הוא אור קטן וכולנו אנו אור איתן!. משחקי המכביה, אורגנו על ידי ועדה של מתנדבים של ה JCC ואנשי צוות מסורים מ -chairs. המכביה מתנהלת בחסות המרכז הקהילתי המקומי ע"ש Michael-Ann Russell.

 
השבוע נפתח במיאמי יריד האומנות העולמי, "ארט באזל". המוזיאונים הרבים ברחבי העיר מקיימים תערוכות, גלריות בעיר פותחות שעריהן למבקרים, הבאים ליהנות מאומנות וממופעי רחוב והתחככות עם סלבריטאים. במלון "סאגאמור" שבסאות ביץ', המוכר כמלון אומנות, לאורך כל ימות השנה, רונית ניומן, המנהלת התפעולית של תערוכות האומנות המתחלפות והמוצגות לטובת המבקרים והמתארחים הוסיפה השנה נופך ישראלי. בערב הפתיחה הגיעו כ-300 מוזמני הקונסוליה הישראלית נהנו משפע תצוגות, אווירה ישראלית, אוכל ישראלי, ממוזיקה חיה, כיבוד ושתייה. הקונכ"ל מאור אלבז- סטרינסקי, ערך קבלת פנים בירך את משפחת בן יוסף, בעלי המלון, שהגיעו בהרכב מלא כמחווה לאבי המשפחה אדיד בן יוסף ז"ל. בתום טקס הנאומים הדליק הקונכ"ל נר שלישי של חנוכה והאורחים קינחו בסופגניות.


3 צפייה בגלריה
sfnsfn
sfnsfn
(הקונכ"ל מאור אלבז - סטרינסקי, עם בני משפחת בן יוסף)


הקונכ"ל מאור אלבז- סטרינסקי ורעייתו סיגל, ארחו בדירת השרד שאליה עברו לא מכבר, ראשי ארגונים, ראשי הפדרציה, אמנים ישראלים המשתתפים ביריד "ארט באזל", נציגים בכירים של הקהילה הישראלית/יהודית, להרמת כוסית והדלקת נר ראשון של חנוכה. היה זה מיפגש בכורה לזוג הראשון של התערות והכרה. האווירה היתה חגיגית, שרו שירי חנוכה, סעדו את ליבם מקייטרינג עשיר, וממבחר סופגניות שארגנה יפעת אורן, העומדת בראש הבית הישראלי.


3 צפייה בגלריה
sfnsfn
sfnsfn
(חוגגים הדלקת נר ראשון בביתם של סיגל ומאור אלבז - סטרינסקי )

הכנס השנתי של IAC 2021 ייתקיים במלון דיפלומט ביץ' בהוליווד, פלורידה, מיום חמישי בערב, 9 בדצמבר ועד יום שבת, 11 בדצמבר. הכנס צפוי לרכז יותר מ-3,000 פעילים עולמיים, יזמים, משפיענים ומובילי מחשבה בדיאלוג מעורר השראה, פאנלים מעוררי מחשבה וחיי לילה תוססים, המטפחים את הרוח התוססת והאווירה של ישראל. מנהיגים מתחומי העסקים, החינוך, הפילנתרופיה, הטכנולוגיה, החדשנות והפוליטיקה יהיו בין המשתתפים. האירוע הדינמי של השנה ייצור גם חוויות חדשניות וינקוט אמצעי זהירות מיוחדים כדי להפחית את הסיכונים שהמגיפה מציבה. התוכנית קוראת לכל הנרשמים לעבור בדיקות קוביד-19 מהירות באתר ויסופקו מסכות. מעבר לכך, כל ההפעלות המרכזיות ישודרו גם על מסכי LED חיצוניים גדולים כדי לאפשר חוויה בחוץ. אם מזג האוויר יאפשר, ארוחת שבת ישראלית שישי תחת הכוכבים תפגיש בין יהודים אמריקאים וישראלים-אמריקאים במסורת משותפת ונצחית.
לפרטים: www.iacsummit.org

בבתי כנסת וארגונים רבים, ערכו פעילויות שונות לקראת חג החנוכה. ראש עיריית הוליווד, הישראלי ג'וש לוי, קיפץ השבוע בין אירוע למשנהו. מסיבה על חוף הים, מסיבה בהצנחת חנוכיה מהליקופטרים, מסיבה עם תהלוכת אופנועוניי "הרעם המתגלגל" חנוכיות דולקות בשיירה גדולה שהאירה את העיר. בתכנית: היו הפתעות לרוב וחולקו, חולצות, צעצועים, סופגניות ומתוקים לילדים. מוזיקה מטורפת ע"י D.J Shaq Fx. מיד אחרי הדלקת הנרות בפארק יחד עם הרב חיים פרנקל מ"קשר". ראש העיר הזדרז לקחת חלק בערב שאירגנה הקונסוליה במלון "סאגמור".


ארגון "Holocaust Heroes Worldwide", ערך ביום שלישי האחרון, מסיבת חנוכה מרגשת לגיבורי השואה שלהם, בבית חב"ד הישראלי של מיאמי. באירוע לקחו חלק מתנדבים מקהילת הארגון שמלווים אותם לאורך מספר שנים ונהנו לחגוג יחדיו הדלקת נר חנוכה , ארוחת הערב, ושירים משמחים ששרה אורית טוחן.
בשל אתגרי הקורנה, הארגון שם דגש על בטיחות החוגגים ודאג לשכור את שירותיה של חברת בדיקות קוביד פרטית, שערכה בדיקות קורנה לכלל המשתתפים מורן אלפסי, ראש ארגון HHW, ״התקופה הזו היא מאתגרת במיוחד בשביל השורדים ומלווה בבבדידות רבה. לכן אנחנו בוחרים להשקיע רבות גם באירועים קטנים ובטוחים בשל ההבנה שכל ערב שכזה הוא עולם ומלואו לשורדים שמשתתפים". בסיום הודתה מורן לכל התורמים והמתנדבים שבזכותם האירוע יצא אל הפועח כשהיא מעלה על נס את תרומתו של הרב מנדי חרותי שאירח את האירוע בשמחה גדולה. שרק נזכה לאירועים משמחים רבים עם השורדים״ אמרה.


הכוכב היהודי הבינלאומי, גד אלבז, משחרר את הלהיט "גאולה" יחד עם המפיק SHINER. במוצאי שבת הוא יופיע ב"מלון נשיונל" שבמיאמי ביץ', במסיבת חנוכה ענקית, במסגרת תערוכת "ארט באזל". https://youtu.be/r5sizfSDl_U
לפרטים נוספים: getlitmiami.eventbrite.com
האמרגנית שני לאובר מביאה את אסי עזר, אחד הכוכבים המצליחים בישראל לסבב הופעות ברחבי היבשת. עזר יגיע ב- 16 בדצמבר למיאמי וירצה במרכז הקהילתי המקומי ע"ש Michael-Ann Russell. במפגש הקרוב עזר, יספר לכם הכל ואתם תוכלו לשאול הכל: מהילד שגדל בחולון ועבד במאפיה של אבא בבת ים, ועד להצלחה בתעשיית הבידור הישראלית. תקבלו הצצה למאחורי הקלעים של תוכניות הטלוויזיה הגדולות בישראל, חוויות מהאירוויזיון וכמובן על סדרת הלהיט שיצר עזר- להיות איתה.אסי גם ישתף באומץ על ההתמודדות שלו עם חרדה אבל הכל בדרכו הייחודית מלאת ההומור והאופטימיות. בתוספת תובנות: הצלחה היא דבר נפלא, אבל היא תמיד מגיעה עם מחיר. במקרה של המחיר הוא התמודדות עם חרדה. המופע בשיתוף הבית הישראלי במיאמי בראשותה של יפעת אורן.