"ארט באזל" הינו יריד אומנויות בינלאומי המתקיים מזה 50 שנים בעיר באזל שבשוויץ, ומאז 2002, גם במיאמי ביץ', פלורידה ובהונג קונג. עשרות אלפי אנשים נוהרים אליו בתקווה לחזות ביצירות אמנות בסגנונות שונים בגלריות וחללי תצוגה יוקרתיים הפזורים ברחבי העיר. זוהי הזדמנות יוצאת דופן לצלול אל עולם האמנות, לפגוש אמנים, אספנים ואוצרים מתחומים שונים ולהיחשף לעשייה שלהם.
בשבועות האחרונים התקיים האירוע, אחרי שבשנה שעברה בוטל בשל החשש מנגיף הקורונה. התמורות שחלו בעולמנו בשנתיים האחרונות הפכו את היריד למפגש חד פעמי של כל מי שמתעניינים במפגש בין יצירה לעולם הוירטואלי.
2 צפייה בגלריה
dfbdfbdfb
dfbdfbdfb
(טל נברו בארט באזל)


לראשונה, השתתפתי בארט באזל גם כאמנית עם יצירה משלי והשקתי את יצירת ה-NFT הראשונה שלי.
אני מתעניינת באמנות ומעורבת בעולם האמנות מאז שאני זוכרת את עצמי. לכן, השתדלתי להגיע גם בשנים קודמות ל׳ארט באזל׳ כדי לחוות ולבחון את אוצרות האמנות המוצגים שם. זהו באמת אירוע ייחודי שבו ניתן לראות הכל, מציור ופיסול מסורתיים ועד אמנות מופשטת וקונספטואלית על כל גווניה.
היריד גם מקבץ סביבו אינספור אירועים, מסיבות, יוזמות קולינריות, תצוגות אופנה ומפגשים חד פעמיים. מתרחשים לאורך השבוע היצירתי הזה במקביל אינסוף אירועי יום, עם תצוגות פופ-אפ בגלריות ואינספור אירועי לילה של עולם האמנות. כל זה מתרחש על חוף ימה של מיאמי שטופת השמש, מה הופך את החוויה למהנה וצבעונית עוד יותר.

יריד האמנות שהפך למכה של קהילת ה-NFT

השנה, היה היריד שונה מקודמיו הודות למקום המרכזי שתפסו יצירות ה-NFT – אמנות וירטואלית שנמכרת כאסימון חסר תחליף – קוד דיגיטלי המעיד על בעלות של היצירה. היות ותחום ה-NFT תפס תאוצה בתקופת הקורונה, היו עד כה רק אירועים מעטים שאפשרו ליוצרים ומתעניינים להיפגש, להכיר ולהחליף ידע.
אירוע ארט באזל, כמו NFT.NYT, שסיקרנו כאן בחודש שעבר, הפך לכנס יוצרי NFT ואספנים מתעניינים בתחום מכל העולם. הודות לכך, היריד כולו השנה היה שונה באופיו ושילב אמנויות במדיות המסורתיות עם שטף של יצירות וירטואליות ואירועים אשר עסקו בשילוב העולמות הללו.
התחזקות ה-NFT בלטה מכל עבר ובכל אלמנט של היריד. בתי מכירות מוכרים כמו כריסטיס וסות'ביס, מותגי אופנה, זמרים, מוזיקאים, סלבריטאים ויוצרים מכל התחומים, נכנסו לתחום והציגו שילוב של NFT ביצירותיהם. אחד מן הביתנים הפופולריים יותר, למעשה, היה זה של פלטפורמת ה-NFT טזוס Tezos בו התאפשר למבקרים להטביע קבצים כ-NFT במקום. פעילים מרכזיים של קהילות ה-NFT במרחבים דיגיטליים כמו קלאבהאוס, דיסקורד וטוויטר הגיעו למקום וזכו להחליף דיעות בעולם האמיתי לשם שינוי. בכל מקום היתה תחושה של קהילה מבעבעת שיצאה מתוך המסך והתגשמה לזמן קצר במציאות האמיתית.
ואם כבר דיברנו על מציאות, אי אפשר לדבר על NFT מבלי לדבר על ה-Metaverse – חזון העולם הוירטואלי התלת מימדי שכולם כבר מדברים עליו בתור הגרסה הבאה של האינטרנט. המושג הזה היה נוכח מאוד גם באירועי Art Basel ובכמה אירועים היו מוקדשים לו. בין השאר, הוצע למבקרי היריד לערוך סריקה של עצמם בארבעה מימדים בכדי ליצור את האווטאר שלהם עבור המטברס.

השקת יצירת ה-NFT הראשונה שלי

עבורי באופן אישי, היה הביקור בארט באזל נקודת ציון מרגשת וסיום תהליך החניכה שלי בעולם ה-NFT. לאחר חודשים רבים בהם למדתי את התחום, התנסתי בניהול ארנק דיגיטלי ובמסחר בקבצים, עליתי מדרגה נוספת. לראשונה השתתפתי ביריד לא רק כחובבת אמנות ואספנית, אלא כיוצרת: השקתי ביריד את ה-NFT הראשון שלי, לו קראתי – "בראשית". הקדשתי את היצירה הזאת, שמשלבת בתוכה רבדים רבים העוסקים בראשוניות, לכוח הבריאה הנשי והיכולות המדהימות של נשים, באשר הן.

2 צפייה בגלריה
dfbdfbdfb
dfbdfbdfb
(NFT בארט באזל)

התמונה שבחרתי בה, היא רגע מרגש בחיי, המייצג בעיני נשים מכל העולם. רגע בו הייתי כאחד עם היקום. הרגע הזה התרחש במסע שלי באירוע הברנינג מן ב-2019, בזמן שהייתי בהריון. באותו הרגע המונצח, הייתי האדמה, האש, המים, הרוח, התחברתי עם התינוקת שלי ועם אמי ז״ל שהייתה ברוחה איתי, והיינו כולנו כאחד. מבחינתי, הרגע הזה מייצג כל אישה באשר היא. רגע שמייצג את העוצמות המטורפות שיש לאשה, אשר יוצרת חיים.
הפרויקט הזה מרגש אותי במיוחד, לא רק משום שהוא מהווה נקודת ציון במסע היצירתי שלי בתוך התחום המטורף ומרעיד העולמות של ה-NFT, אלא גם כי הוא נוגע בנשיות ובהעצמה. אני פועלת כבר שנים מתוך הבנת חשיבותה של העצמה נשית ועובדת עם נשים בכל הגילאים, מתלמידות תיכון ועד יזמיות ומנכ"ליות.
זו זכות עצומה עבורי להציג לעולם יצירה שהיא כל כך אישית ועם זאת כל כך רלוונטית לכל העשייה שלי כקובץ NFT שעתה זמין לקנייה בפלטפורמות ה-NFT השונות.
‏בכל פעם שאני מגיעה לאירוע כמו זה שבארט באזל יש איזושהי תחושת פספוס, כי יש כל כך הרבה מה לראות ומה לחוות וקשה באמת להספיק. באופן טבעי, לא ניתן להכיל את הכל ויש לתכנן את הזמן כמו שצריך וגם לקבל את העובדה שאי אפשר להספיק ולראות את הכל. אקח עמי מהאירוע הזה את התחושה שהעולם שלנו משתנה לנגד עיננו.
האינטרנט בגרסתו הנוכחית הוא ממש לא התחנה האחרונה בהתפתחות הטכנולוגיות ואנחנו ניצבים בתחילתה של עליית מדרגה נוספת. אני מרותקת מהמחזות החדשים האלה ומזמינה גם אתכם לעקוב יחד איתי אחרי המסע לאופקים החדשים האלה.
טל נברו, יזמית ומרצה בנ״ל מעל 15 שנים, מומחית בבניית נוכחות והצלחה ברשת, בעלים ומנכ״לית של סוכנות הדיגיטל ״סושיאל ליידי״ www.talnavarro.co.il