הטכנולוגיה הייחודית של ThetaRay מאפשרת לבנקים ומוסדות פיננסיים להגדיל את רווחיהם על ידי האצה בטוחה של העברות בנקאיות בינלאומיות והוזלת עלות העברות. עד כה גייסה החברה כ-90 מיליון דולר.

תעודת זהות:

מייסדים: פרופסור אמיר אוורבוך ופרופסור רונלד קויפמן
שנת הקמה: 2013
שנות עבודה בניו יורק: חמש שנים
מספר עובדים בניו יורק: שבעה עובדים
איך נולד הרעיון?
״ב-2013 ייסד פרופ' אמיר אורבוך את חברת הפינטק ThetaRay ביחד עם פרופ' רונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. כיום הוא משמש כ-CTO של החברה, המנוהלת על ידי מארק גזית.
בתום כ-20 שנות אדם של מחקר תיאורטי העוסק בבינה מלאכותית ( AI) בתחום הרפואי, החליטו שני הפרופסורים למתמטיקה, אוורבוך מאונ' תל אביב וקויפמן מאונ' ייל , כי הם רוצים לפתור בעיות עסקיות ומצאו כי בתחום הפיננסי יש בעיות אמיתיות הדורשות פתרונות שיוכלו לאפשר למוסדות פיננסים להתמקד בפעילות הליבה שלהם ולא לעסוק בגילוי פשעים פיננסים. היכולת של האלגוריתמים שפיתחו, לגלות את האנומליות בכל סוג של דאטה תרמה, באופן משמעותי, לפיתוח הפתרון שמגלה את unknown unknown במערכות פיננסיות״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״ההתבוננות בצרכים של השוק העסקי וההבנה כי יש בידי החברה טכנולוגיה ייחודית לפתרון בעיות עסקיות גדולות מאוד״.

2 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(פרופ' אמיר אוורבוך)

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״נקודת המפנה הייתה ההחלטה להתמקד במגזר הפיננסי ששיווע לפתרונות טכנולוגים פורצי דרך, שיוכלו לחסוך עבורו כסף, לאפשר לו להתמקד בפעילות הליבה שלו, להגדיל את ההזדמנויות העסקיות שלו וכמובן לעמוד בתנאי רגולציה מחמירים מאוד״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״החלטנו לפתוח פעילות בניו יורק בשל היותה המרכז הפיננסי הגדול בחוף המזרחי שם ממוקמים מרבית לקוחותינו״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״משבר הקורונה ייצר איום גדול מאוד לארגונים פיננסים, בנוסף לאיומים הקיימים שהמגזר חווה. הפשע הכלכלי של ימינו הוא פשע סייבר פיננסי מתוחכם - חמור יותר ובקנה מידה גדול יותר. פושעים אינם צריכים עוד להסתכן ביריות בתוך סניף בנק; הם יכולים לשבת בבית ולהשתמש בטכנולוגיה המתקדמת הזמינה לכל, כדי לגנוב, להלבין כסף, או לממן טרור, סחר בנשים או סמים. אחת הסיבות להחמרה בסיכונים של הבנקים היא האצת תהליכי דיגיטציה בשל הקורונה. הנורמה החדשה היא שתהליכי פתיחת חשבונות מתבצעים באופן דיגיטלי ולא כמו בעבר שהלקוחות היו מגיעים באופן פיזי, כך יכולת הבנקים לאשר את זהות הלקוחות שלהם פוחתת באופן משמעותי. יתר על כן, אם בנק מתבקש להעביר כספים בין סניפים או בין מדינות, הוא חשוף לסיכונים משמעותיים מכיוון שאין לו דרך לאמת ולאבטח את כל שרשרת ההעברה הכוללת סניפי בנק אחרים ומסלקה בינלאומית. וכך האיצה הקורונה , באופן משמעותי, את מכירות החברה והפכה את הפתרונות שלה לכאלו שכל מוסד פיננסי צריך במטרה לספק שירותים מאובטחים ומהימנים, בעלות נוחה ועמידה ברגולציה המחמירה״.


2 צפייה בגלריה
asfasf
asfasf
(מנכ"ל החברה , מארק גזית)

אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״עד שנת 2019, רוב המוסדות הפיננסיים פסעו את הצעדים הראשונים שלהם בלבד לעבר מחשוב ענן, ולא היו פתרונות נגד הלבנת הון (AML) זמינים בענן. עם זאת, לאחר פרוץ מגפת הקורונה, מערכות מבוססות תשתית ענן הפכו לקריטיות עבור העבודה מרחוק. היתרונות של פתרונות כאלה התבררו כמשמעותיים ביותר בכל הקשור למלחמה בהלבנות ההון. כתוצאה מכך, השיקה ThetaRay את השירות הראשון והיחיד הענני המנתח תעבורת SWIFT, מדדי סיכון ונתוני לקוח / משלם / מקבל תשלום כדי לאתר חריגות המצביעות על הלבנת הון, מימון טרור ופעילויות פליליות אחרות בעסקאות מורכבות וחוצות גבולות. השירות מבוסס על טכנולוגיה, מוגנת פטנט , שפתחה ThetaRay המבוסס על למידת מכונה הנקרא 'אינטואיציה מלאכותית' שיכול לחקות את האינטואיציה האנושית ותחושות בטן, והוא זמין לכל סוגי העננים: הציבוריים והפרטיים, ולכל ספקי תשתית הענן כולל Azure, Google, AWS, IBM Cloud ועוד״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״הטיימינג הנכון להגיע לניו יורק הוא כשיש לקוחות אמריקאים ראשונים״.
האם מחפשים עובדים?
״כן אנחנו מחפשים עובדים , בעיקר בתחומי המכירות ,engineers Data ו- Scientists Data״.
להצעות חפשו ב- thetaray.com
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: