שתף קטע נבחר
 

נהגים שיכורים למעצר אוטומטי

גם זו הצעה שעלתה היום בישיבה מיוחדת שכינס שר התחבורה, במהלך דיון מיוחד בקטל בכבישים. הצעות נוספות: אזהרה על בקבוקי אלכוהול וביטול כבישים חדשים, לטובת שיפור הקיימים

כך נצליח להלחם בתאונות דרכים? שר התחבורה שאול מופז קיים היום ישיבת הערכת מצב מיוחדת, בעקבות גל תאונות הדרכים הקטלניות שפקד אותנו בסוף השבוע. בישיבה השתתפו צמרת התחבורה הישראלית, בהם ראשי חברות נתיבי איילון ודרך ארץ, מפקד אגף תנועה במשטרה ניצב שחר איילון וראשי משרד התחבורה.


שאול מופז (שני מימין), גידעון סיטרמן (מימין), שחר איילון וליאור כרמל (צילום: ששון תירם)

 

בישיבה אמר השר מופז כי בכוונתו לטפל בנגע התאונות במספר דרכים חדשות. הראשונה והחשובה בהן, כך אמר השר, היא העברת תקציבי פיתוח והרחבת כבישים קיימים וחדשים, לטובת פיתוח תשתיות בטיחותיות. המשמעות המיידית עשויה להיות ביטול מספר תכניות לכבישים חדשים, בהם כאלה האמורים לטפל בעומס תנועה בעייתי, לטובת שיפור רמת הבטיחות בכבישים קיימים.

 

בפני השר הוצגו גם שורה של צעדים שמטרתם להילחם בתופעת נהיגה בשיכרות. בין ההצעות: סימון כמות המשקה האלכוהולי שניתן לצרוך על בקבוק השתייה לפני הנהיגה, הנהגת עונש מעצר מיידי של נהגים שיכורים ל-24 שעות ועוד. לדברי מופז, על כל הגופים והאזרחים בישראל להבין ש"אנו נמצאים במצב חירום לאומי, ויש לעשות הכל על מנת למנוע את התאונה הבאה".

 

הצעות שנויות במחלוקת

זו אינה הצעת החוק השנויה במחלוקת הראשונה אותה מעלה - או בה תומך - שר התחבורה שאול מופז, מאז נכנס לתפקידו החדש. קדמה לכך גם תמיכתו בהצעת החוק שיזם ח"כ גלעד ארדן, ואשר קראה למאסר מינימום של חודש, לכל נהג שיתפס חוצה מסילת ברזל באור אדום. מדוע בחר מופז לעסוק בכך? ההנחה היא כי מדובר היה בנושא שבכותרות, ותו לא. מספר התאונות הקטלניות או התאונות בכלל שאירעו עקב עבירה מעין זו, זניח לכל היותר.

 

מופז גם ביקש בעבר מוועדת הכלכלה לאשר תקנות נתיבים מהירים לחלק מהכביש בין תל-אביב לירושלים. במילים אחרות, הוא מבקש להפוך את חלק מהכביש ל"כביש אגרה". האם הוא לא פוגע כך ברמת הבטיחות בכביש, על-ידי צפיפות גבוהה יותר של מכוניות? נראה כי זה פחות חשוב היה, מההכנסה הצפויה מנהגים שישתמשו במסלול מהיר יחסית.

 

וזה לא הכל. מופז הורה בעבר להקים עד החודש (דצמבר) יחידת אכיפה משטרתית עבור נתיבי איילון, שמטרתה "ריכוז מאמץ אכיפתי והרתעתי, כדי למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים". כנגד הצעה זו נטען כי היא נועדה לשרת בעיקר את האינטרסים של חברות התחבורה הציבורית, ללא שום משמעות על הבטיחות בדרכים.

 

כדאי גם להזכיר כי שר התחבורה היה מעורב כבר עם כניסתו לתפקיד באירוע חמור, בו נהגו סירב לדרישת ניידת משטרה להאט ולעצור בצד, לאחר שזוהה נוהג במהירות של 160 קמ"ש (במקום 90). שר התחבורה היה באותה שעה ברכב, וטען כי הוא "רואה בחומרה כל עבירת תנועה, ומוקיע התנהגות פרועה על הכביש. מקרה זה יילמד בקפידה והמסקנות יוסקו". לפני חצי שנה הזהיר כבר מופז כי הוא עומד להלחם בנגע תאונות הדרכים, וכי בעיקר הוא עומד להחמיר את האכיפה והענישה, להחרים כלי רכב וגם להוריד את המהירות בכבישים מסוכנים.

 

הכביש בו נתפס נהגו של מופז על 160, הוא כביש מסוכן.

 

כזכור, לאחרונה התפרסם הסרטון האחרון במסגרת "קמפיין סרטי ההפחדה", אשר עסק בנושא האלכוהול והנהיגה, כשהוא מזהיר מהתוצאות הקטלניות של השילוב בין השניים. רוצים לראות? לחצו כאן

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה שאול מופז עם ניצב שחר איילון בדיונים
צילום: ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים