שתף קטע נבחר

מדריך קניה בווידאו: למשש את המדפסת

מלבד שיקולים שקשורים לביצועים ואיכות הפלט, ישנם דברים שיהיה לכם קל יותר לראות ולהעריך בחנות - הנדסת האנוש, איכות הגימור, או סתם אם אתם "מתחברים" למדפסת שאתם שוקלים לקנות

מדפסת היא פריט הציוד ההיקפי הכי פופולרי, וגם זה שעולה לרובנו - בסופו של דבר - הכי הרבה כסף. מחיר המדפסת הוא בדרך-כלל המרכיב השולי בכל הסיפור; ההוצאה המשמעותית יותר היא על מחסניות דיו (או על הטונרים, במקרה של מדפסות לייזר קטנות, בהן העלות להדפסת דף גבוהה יחסית).

 

הוסיפו לכך את העובדה שתיקון מדפסת לעיתים קרובות עולה כמעט כמו קנייה של מדפסת חדשה, ותבינו מדוע כדאי להתייחס לקניית מדפסת ברצינות ולראות בה השקעה לכל דבר.

 

את סקר השוק כדאי להתחיל בבית, ליד המחשב, בהשוואות מחירים וקריאה של סקירות מוצרים. אבל לפני הקנייה, לא יזיק לבקר בחנות שבה ניתן לראות את המדפסות ביניהן אתם מתלבטים, ולמשש אותן קצת. בזה עוסק הסרטון שלנו. אל תחמיצו את הטיפים שאחריו.

 

 

טיפים שיכולים לעזור

הגיעו מוכנים. לפני שאתם מגיעים לחנות כדאי לבדוק לא רק מה הדגמים שמעניינים אתכם, אלא מהי העלות והקיבולת של מחסניות הדיו עבורן (את הנתון האחרון אפשר בדרך-כלל למצוא באתר היצרן). כמו כן, כדאי למדוד את החלל הפנוי בחדר שבו אתם מתכוונים להציב את המדפסת - במיוחד אם מדובר בלייזר צבעונית או משולבת.

 

אל תתרגשו ממבצעים. מאחורי עיצוב מרשים או "מבצע מיוחד" עלולה להסתתר מדפסת מאיכות בינונית או כזו שמאד לא תשתלם לכם. זיכרו: מחיר המדפסת עצמה משני לעלות החומרים המתכלים. ואם אתם כבר בחנות - למה שלא תלכו לבדוק כמה הם עולים? שימו לב שהנתון המקובל ("5% כיסוי") מתייחס לעמודי טקסט דלילים, כמו במכתב למשל. בהדפסת תמונות העלות ל"דף" תהיה גבוהה החל מפי 5 (עבור תמונה בגודל 15x10 ס"מ).

 

בדקו את הנדסת האנוש. כמו בסרטון - אם מגש הנייר קשה לגישה או מעוצב בצורה שמקשה להוציא ולהכניס אותו, זהו בהחלט שיקול בהחלטת הקנייה שלכם. כדאי גם לשים לב לממשק הכפתורים, למיקומי השקעים וכפתור ההפעלה ולתפסים שמאפשרים להתאים את הזנת הנייר לסוגי נייר שונים. אלו החלקים שעושים הכי הרבה בעיות ומבזבזים הכי הרבה זמן.

 

שימו לב לאיכות העיצוב והגימור. חפשו נקודות תורפה במוצר: חלקים רופפים שהילד או החתול יעלים ברגע שהמדפסת תגיע; צירים נוקשים (בדלת של בית המחסניות/הטונר, למשל), וכדומה. דגם שנוטה "להתפרק" בתצוגה כתוצאה מהתעסקות של לקוחות, צפוי להתפרק גם אצלכם אחרי תקופת מה של שימוש.

 

בקשו הסברים. הביקור בחנות הוא הזדמנות טובה לבקש הסברים והדגמות כדי לחסוך לעצמכם את בלבולי המוח בשלב מאוחר יותר. למשל: איך מחליפים דיו/טונר, איך מוסיפים נייר למגש, איך משחררים דף שנתקע וכדומה.

 

מה אי אפשר לבדוק בחנות

יש דברים שלא כדאי או אי אפשר לבדוק בחנות. בראש ובראשונה: הביצועים ואיכויות ההדפסה. לרוב לא יאפשרו לכם להפעיל את המדפסת בחנות, כך שלא תוכלו לראות את הפלט, ועליכם גם להניח שנתוני המהירות של היצרן קשורים באופן רופף מאד לביצועים האמיתיים. לעומת זאת, אלו נתונים שאנו מקפידים לבדוק ולהתייחס אליהם בסקירות המדפסות שאנחנו מפרסמים.

 

נתון חשוב נוסף שאפשר למצוא רק באינטרנט - במפרט הטכני של המוצר באתר היצרן - הוא הנתון בדציבל (dB) על עוצמת הרעש שהמדפסת מפיקה במהלך השימוש. נתון של 30 דציבל או פחות הוא סביר.

 

ברשתות המשרדיות תוכלו בדרך-כלל למצוא טונר ודיו חלופיים או ממוחזרים, אבל לא תמיד הם יהיו הזולים מסוגם וגם זה מהדברים שאפשר לבדוק לפני.

 

מדריכי קנייה למדפסות

יוצאים לדרך? כדאי לעבור קודם במדריך הקנייה המתאים כדי לרענן את הזיכרון בפרמטרים השונים שעליכם להשוות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים