שתף קטע נבחר
 

פלורנטין אחרי השיפוץ: ריאה ירוקה, פחות חניה

עיריית ת"א-יפו השלימה את שיפוץ שדרות וושינגטון המוזנחות בשכונת פלורנטין, והצליחה ליצור ריאה ירוקה בשכונה שחסרים בה שטחים פתוחים לטובת הולכי הרגל ורוכבי אופניים. הבעיה: השדרה הפכה למדרחוב - ומקומות החניה נעלמו. בינתיים אין פתרון חלופי אך בעירייה מרגיעים: "מצוקת החניה אינה גדולה"

אחרי שיפוץ רחוב שינקין, נראה שהגיע הזמן גם לשדרג את דרום תל-אביב: במקביל לקידום תוכניות לבניית שכונות חדשות באזור דרום תל-אביב ובפאתי יפו, משדרגת עיריית תל-אביב-יפו גם מתחמים קיימים לטובת אלה שכבר מתגוררים באזור. בימים אלה הושלם פרויקט חידוש שדרות וושינגטון בשכונת פלורנטין בעלות של כ-3.5 מיליון שקל.

 

כתבות נוספות על תל-אביב בערוץ הנדל"ן :

 

בעקבות מצוקת שטחי ציבור ירוקים ברחבי השכונה, ובהתאם לתוכנית האב הממליצה לתגבר שטחי ציבור פתוחים באזור, החליטה העירייה לחדש את מתחם שדרות וושינגטון, התחום בין רחוב פלורנטין הפופולרי לבין רחוב סלמה הנחשב מעט יותר "מפוקפק" - ולהפוך אותו למדרחוב.

 

הרחוב הפך למדרחוב לשימוש הולכי רגל וכמוקד פעילות מסחרית ופנאי, והוא כולל מפלס אחד לאורך הרחוב שבמרכזו רצועת עצים, ריהוט רחוב חדש עם מתקני פנאי, פינות ישיבה, ברזיות, אשפתונים ועמדת "תל אופן". כמו כן, בוצעו בשדרה עבודות מים וביוב, הטמנת רשת חשמל והתקנת מערכת תאורת רחוב חדשה.

 

שדרות וושינגטון לפני השיפוץ. הגיע הזמן לשדרג (צילום: עיריית תל אביב יפו) (צילום: עיריית תל אביב יפו)
שדרות וושינגטון לפני השיפוץ. הגיע הזמן לשדרג(צילום: עיריית תל אביב יפו)

 (צילום: עיריית תל אביב יפו) (צילום: עיריית תל אביב יפו)
(צילום: עיריית תל אביב יפו)

 

לאן נעלמה החניה?

החדשות הרעות לתושבי השכונה הן שכניסת כלי רכב למדרחוב תוגבל לצורך פריקה וטעינה בשעות ייעודיות בלבד, וכן תתאפשר כניסת כלי רכב לבעלי חניה בתחום הבניין בלבד. מאחר ששכונת פלורנטין היא שכונה צפופה למדי, שחלקים אחרים בה נמצאים גם הם במסגרת בנייה ושיפוצים, העובדה שלא ניתן יהיה לחנות בשדרה תשפיע במידת מה על צפיפות כלי הרחוב באזור.

 

עם זאת, לדברי אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל-אביב-יפו ומיוזמי התוכנית לשיפוץ הרחוב, מצוקת החניה בפלורנטין אינה רבה גם כך ולכן הפיכת המתחם למדרחוב לא תשפיע על המצב במקום.

 

"בלב העיר, בעיקר באזור פלורנטין, יש מצוקה תכנונית אמיתית של שטחים ירוקים. כל האזור תוכנן כך שיהיו בו פחות שטחים ירוקים - ולכן יש מגמה כללית לנסות ולקדם פתרונות להגדיל את הריאות הירוקות במרחב הציבורי, שיתאימו גם להולכי רגל ולאופניים", אומר זמיר.

 

לדבריו, "מלכתחילה כינו את המתחם שדרה, כלומר אופיה היה אמור להיות ירוק, אך ברבות השנים היא הוזנחה והפכה לחניה. ידענו שאם הפיכת השדרה למדרחוב תוביל ליצירת פקקים בין רחוב פלורנטין לסלמה - לא ניישם את התוכנית, אך כשלמדנו כי לא כך הדבר - הוצאנו את התוכנית לפועל". זמיר מודה כי אין פתרון לחניות שנעלמו מהשדרה, אך לדבריו - "שכונה זו אינה סובלת מחניה כמו באזורים אחרים ומצוקת החניה מצומצמת יותר".

 

ובאמת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאחרי תקופה ארוכה שבה ניכרה תחושת הזנחה בשכונה, אחת השדרות המרכזיות שבה זכתה למתיחת פנים משמעותית. "נעים לי לשבת שם בבית קפה מאז השיפוצים", מספרת נטע (26) תושבת השכונה. "המקום היה פחות נעים לפני השיפוצים - אני זוכרת שהלכתי לשם לראות דירה לפני כמה שנים והעדפתי דירה אחרת בשכונה".

 

שדרות וושינגטון אחרי השיפוץ. "יותר נעים" (צילום: עיריית תל אביב יפו) (צילום: עיריית תל אביב יפו)
שדרות וושינגטון אחרי השיפוץ. "יותר נעים"(צילום: עיריית תל אביב יפו)

 (צילום: עיריית תל אביב יפו) (צילום: עיריית תל אביב יפו)
(צילום: עיריית תל אביב יפו)

 

תזכורת: המרחב העירוני בשינקין חוזר

רק בסוף החודש שעבר הסתיים פרויקט שיפוץ רחוב שינקין. רחוב שינקין הוא חלק מרשת "הצירים הירוקים", במסגרת המדיניות העירונית המחזירה את המרחב העירוני, תוך מתן עדיפות להולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

העירייה שיפצה את הרחוב בהשקעה של כ-30 מיליון שקל באמצעות חברת אחוזות החוף ויצרה בו מערכת ביוב ותשתיות חדשה, הטמנת רשת החשמל, חידוש מדרכות הולכי הרגל והסדרת חניות.

 

כחלק ממערכת הצירים הירוקים בעיר, הוקם בו שביל אופניים מופרד אשר מחבר בין נחלת בנימין ושוק הכרמל לבין שדרות רוטשילד ורחוב יהודה הלוי. עוד הותקנו ברחוב עמדת השכרה של תל-אופן, שילוט מואר ועמודי תאורה דקורטיביים, ריהוט רחוב, נשתלו עצים משני צדי המדרכה ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית תל אביב יפו
שדרות וושינגטון בפלורנטין. שודרגו
צילום: עיריית תל אביב יפו
מומלצים