שתף קטע נבחר

חשיפת ynet: רכבת הנוסעים לא עצרה באדום

שוב אירוע בטיחות חמור ברכבת, שלא דווח כנדרש למשרד התחבורה. רכבת נוסעים שיצאה מבאר שבע לא עצרה כנדרש ברמזור אדום, ורק התערבות אוטומטית של מערכת הבטיחות עצרה את דהירתה

שוב אירוע בטיחות חמור ברכבת ישראל, שוב ללא דיווח למשרד התחבורה. רכבת נוסעים שיצאה ביום שישי האחרון (10.5) מתחנת באר-שבע מרכז לא צייתה לרמזור אדום ("סימנור"), והמשיכה בנסיעה עד שנעצרה על-ידי מערכת בטיחות אוטומטית, שנועדה להתערב במקרי חירום בלבד. במשרד התחבורה אמרו היום (ב') ל-ynet כי הרכבת לא דיווחה על האירוע, למרות חובתה לעשות כן.

 

יש לציין כי בעקבות התנגשות במוסך החברה בלוד בדצמבר האחרון, שגרמה נזק חמור ל-11 קרונות דו-קומתיים, קיים משרד התחבורה בדיקה ומצא כי "לא נמסר דיווח על האירוע, למרות שקיים נוהל שמחייב דיווח מיידי".

 

התנגשות הרכבות בנתניה, באפריל 2011 (צילום: ג'ורג' גינסברג ) (צילום: ג'ורג' גינסברג )
התנגשות הרכבות בנתניה, באפריל 2011(צילום: ג'ורג' גינסברג )

 

ראוי להזכיר כי באפריל 2011 התנגשו שתי רכבות נוסעים ליד נתניה, לאחר שאחת מהן לא צייתה ל"רמזור אדום" ופגעה בעוצמה ברכבת שנסעה בכיוון הנגדי. בתאונה נפגעו כ-60 נוסעים, ונגרם נזק כבד לשתי הרכבות המעורבות.

 

מרכבת ישראל נמסר ל-ynet בתגובה כי "על-פי בדיקות ראשוניות, רכבת שיצאה מתחנת באר שבע במהירות איטית נבלמה על ידי מערכות הבטיחות האוטומטיות, מיד לאחר שעברה על פני הסימנור". לאחר סיום בדיקת האירוע, כך מבהירים שם, יוחלט אם לנקוט צעדים משמעתיים נגד הנהג.

 

"זה רק עניין של מזל" 

בשיחה עם ynet, אומר היום מקור ברכבת כי ריבוי האירועים לאחרונה עלול להעיד על הידרדרות ברמת הבטיחות בחברה. "אם רכבת עוברת סימנור אדום, מה שקורה אחר-כך הוא רק עניין של מזל", הוא מסביר. "הפעם היה מזל, כי לא הייתה רכבת אחרת. אבל זה אירוע בטיחות חמור ביותר".

 

יש לציין כי ברשת המסילות מותקנת מערכת הנקראת "אינדוזי". תפקידה - לבלום אוטומטית רכבות החוצות רמזור ("סימנור") אדום. על-פי הרכבת, המערכת "נועדה לגבות ולפקח על מהירות נסיעת הרכבת, ולגרום לעצירתה המוחלטת בצורה אוטומטית, במקרה של אי-ציות לתקנות או למצב החיישנים בשטח".

 

אלא שהמערכת אינה יכולה למנוע תאונות לחלוטין. כך למשל קרה בהתנגשות בנתניה - המערכת האוטומטית היא שבלמה את הרכבת שלא צייתה לסימנור, אך לא מנעה ממנה מלפגוע ברכבת הנוסעים שנסעה בכיוון הנגדי.

 

"מביאים לחברה אנשי צבא וטייסים, ואין ספק שהם אנשים ראויים, אבל הם לא מבינים ברכבת", אומר ל-ynet מקור. "רכבת היא מקצוע בפני עצמו, והתפעול שלה הוא דבר שדורש התמחות. אם מוסיפים לזה את הלחץ שבו עובדים הנהגים, אני חושש שאנחנו חוזרים לימים הרעים של הרכבת".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריק כרמי
התנגשות רכבות ליד נתניה ב-2011
צילום: אריק כרמי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים