שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    67 ק"ג פחות: השינוי הענק של גלעד
    גלעד סושרד שקל 152 ק"ג כשהוא קיבל את ההחלטה ששינתה את חייו. "אני רוצה לרוץ אחרי הילדים, ליהנות מהם, להיות אבא כמו שצריך"

    גלעד סושרד, כלכלן ומנהל קשרי לקוחות בחטיבה עסקית בבנק, בן 43 מקרית מוצקין, נשוי באושר ואב ל-4 ילדים. הוא מספר על הירידה במשקל שלו: "ירדתי ממשקל של 152 ק"ג למשקל של 85 ק"ג (ירידה של 67 קילו) וכל זה בשנה אחת.

     

    "בגלל שאני בגובה 1.85 מ' מדובר על חזרה למשקל תקין (BMI קטן מ 25). רק עכשיו חזרתי למשקל בו הייתי לאחרונה לפני קרוב ל-20 שנה".

     

    החלטתי שנמאס לי להיות שמן

    "כמעט תמיד הייתי שמן", מספר סושרד, (בן הדוד של ליאור סושרד, הקוסם המפורסם), "אבל עד לפני 3 או 4 שנים שקלתי 110 ו-120 ק"ג". בעקבות אירוע טראומתי שעבר, עלה סושרד כ-40 ק"ג בתקופה של קצת יותר משנה והגיע למשקל שיא של 152 ק"ג.

     

    "לפני שנה בדיוק החלטתי שנמאס לי להיות שמן", הוא אומר, "החלטתי לשנות את אורח החיים שלי ולנהל אורח חיים בריא הוליסטי שכולל תזונה נכונה, ספורט ותמיכה חברתית. הפכתי מבטטת כורסא לספורטאי שעוסק בסוגי ספורט שונים - הליכות מהירות, ריקוד, עיצוב וחיטוב, חדר כושר, שחייה, כדורגל וספינינג, וגם ספורט מאומץ יותר כמו ריצה של 10 ק"מ. האתגר הגדול ביותר שלי עד היום היה מסע אופניים של 35 ק"מ במשך 3 שעות שעשיתי בחודש שעבר בעליות והירידות של אזור בית גוברין".

     

    מה היה הדבר שגרם לך להחליט לעשות את השינוי? "החלטתי להציל לעצמי את החיים. גם בשבילי, אבל בעיקר בשביל המשפחה והילדים. שקלתי 152 קילו, זה משקל שמסכן את החיים. יש לי ארבעה ילדים קטנים, אני רוצה לרוץ אחריהם, ליהנות מהם, אני רוצה שהם ייהנו ממני, להיות אבא כמו שצריך", מסביר סושרד.

     

    גלעד סושרד, לפני ואחרי השינוי. הגיע למשקל שסיכן את חייו
    גלעד סושרד, לפני ואחרי השינוי. הגיע למשקל שסיכן את חייו

     

    התהליך: 67 ק"ג בשנה

    "בהתחלה הורדתי 16 קילו בשלושה חודשים בשיטה של גריישיט, כשאכלתי בעיקר חלבונים וירקות", מספר סושרד, "אחרי כן הצטרפתי לקבוצת תמיכה של 'להגשים את החלום' של המנטור שלומי הרט, שם שכנעו אותי לעבור ניתוח שרוול, כדי שאוכל להוריד משקל משמעותי ולשמור עליו לאורך זמן".

     

    3 חודשים לאחר מכן קבע סושרד תור לניתוח. "במהלך החודשים שלפני הניתוח וגם לאחריו, גיליתי שקודם כל מדובר בבן אדם שעזר ותמך בי לאורך כל הדרך", אומר סושרד.

     

    היום, 9 חודשים אחרי הניתוח ו-51 ק"ג נוספים פחות, הגיע סושרד למשקל היעד והיום הוא שוקל 85 ק"ג.

     

    תזונה, ספורט והרבה חברים

    סושרד ממשיך להקפיד על תזונה נכונה שמבוססת בעיקר על חלבונים וירקות ודלה בפחמימות וסוכרים. כמו כן, הוא מקפיד לאכול 5 ארוחות קטנות ביום כל 3 שעות, מפריד בין אכילה ושתייה ומשתדל לאכול מזונות בריאים ומזינים. בנוסף, הוא מתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע (6 שעות שבועיות), ומשתתף בקבוצות תמיכה.

     

    עוד סיפורי הרזיה מעוררי השראה:

    רזתה 48 ק"ג בשנה: הניצחון של סבטלנה

    בלי דיאטה: איך סופי רזתה 43 ק"ג בשנה? 

    יגאל הגשים חלום: רזה 27 ק"ג בחצי שנה

     

    דוגמא לתפריט יומי ממוצע של גלעד:

     

    ארוחת 7:00: קופסת קוטג' או ביצה + פרוסת לחם מלא + ירק (בד"כ עגבנייה או מלפפון).

     

    ארוחת 10:00: לבן (200 מ"ל) + חופן אגוזי מלך או שקדים + 2 תמרים.

     

    ארוחת 13:00: קופסת טונה + ירק (בד"כ עגבניה או מלפפון).

     

    ארוחת 16:00: סויה עם אורז/כוסמת/ספגטי או מג'דרה.

     

    ארוחת 19:00: בשר עוף (200 גרם) + אורז/כוסמת/ספגטי + ירק מבושל.

     

     

    3,000 חברים בפייסבוק: גלעד השמן והעצלן הלך לישון

    "כשאני מספר על ההישגים שלי בפייסבוק", אומר גלעד, "על ההצלחות ועל הניצחונות, אני זוכה לתמיכה רבה. זה משמח אותי לדעת שאני נותן תמיכה והשראה לרבים אחרים. אני מקבל המון מחמאות מהסביבה והרוב הגדול מפרגן ובענק.

     

    "מספר החברים שלי בפייסבוק עלה מ-30 לכמעט 3,000", מספר סושרד, "הרדמתי את גלעד הישן, השמן והעצלן והתעוררתי ערני, נמרץ, פעיל וספורטיבי. מי שנהנה מזה הוא קודם כל אני, וגם האישה והילדים וכל שאר המשפחה והחברים".

     

    גלעד הגיע ל-25% מהמרזים שהצליחו להגיע למשקל היעד שלהם, והוא מאמין ומקווה להיות גם בין ה-25% שמצליחים לשמור על ההישג לטווח של 5 שנים ויותר. "אני מקווה ומאמין שזה לא ייגמר לעולם", הוא אומר בהתרגשות, ומספר כיצד השינוי הביא אותו להיות פעיל חברתי ולהתנדב בעמותות שונות.

      

    עצות הדיאטה של גלעד

    1. אני מאמין בגישה הוליסטית שמשלבת תזונה נכונה (בפיקוח דיאטן) + אימוני ספורט (בהדרגה) לפחות 3 פעמים בשבוע + תמיכה קבוצתית (רצוי קבוצת תמיכה ואם אפשר אז גם מאמן אישי). רק כך אפשר להצליח לאורך זמן.

     

    2. להשתדל להימנע מאכילה רגשית. ברגע שמזהים את זה, לנסות לעצור ולעשות משהו אחר: לשתות כמה כוסות מים, ללכת לטייל, לעשות פעילות, לחשוב על דברים אחרים.

     

    3. לא להתבייש לבקש עזרה ולקבל עזרה. אם צריך ניתוח בריאטרי, לא לפחד לעשות אותו. הוא עשוי להציל לכם את החיים!

     

    4. להתחייב ליעדים. רצוי בכתב ורצוי בפני מאמן. להתחייב לתפריט אכילה ולדווח.

     

    5. להתמיד. גם אם מצליחים וגם אם נכשלים, להתמיד עוד ועוד. מה שחשוב זה התהליך, ולא הצלחות או כשלונות זמניים.

     

    6. לאהוב את עצמכם. זה הכי חשוב. הרזו בשבילכם, בשביל המשפחה, בשביל הילדים שלכם. כוונו לירח, מקסימום תגעו בכוכבים.

       




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "67 ק"ג פחות: השינוי הענק של גלעד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים