שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    החשמליות מגיעות - אלה שכבר כאן, ואלה שעוד לא
    היצע הרכב החשמלי בעולם אינו גדול עדיין, ובישראל הוא מצומצם עוד יותר. אך הכיוון ברור - תוספת גרסאות וחדירה עתידית לכל קטגוריה. קבלו סקירה על החשמליות שכבר כאן ואלה שצפויות להגיע בקרוב

    מנועים חשמליים יחליפו בעתיד הקרוב את מנועי הבנזין והדיזל המשמשים אותנו מאז שחר ההיסטוריה הממונעת, במטרה מוצהרת להקטין את זיהום האוויר. בהתאם, יצרניות הרכב חושפות בשנים האחרונות אין ספור דגמי תצוגה מונעי אנרגיה חשמלית, וגם דגמים (מעטים בינתיים) בייצור סדרתי. מאלה, רק מעטים עשו עלייה ארצה. רנו פלואנס (ZE) של בטר פלייס הכושלת הייתה ראשונה, בהמשך הגיעה ניסאן ליף (ששיווקה הופסק באופן זמני), ב.מ.וו i3 ו רנו זואי שהושקה השבוע. וגם אם עוד רחוק היום בו הנעה חשמלית תשמש במרבית המכוניות על הכביש, במהלך השנים הקרובות צפוי היצע המכוניות החשמליות בישראל להכפיל עצמו לפחות. קבלו את הרשימה המלאה:

     

    ב.מ.וו i3

     

    החשמלית של ב.מ.וו נמכרת בישראל כחלק מהרחבת היצע הדגמים של המותג באמצעות משפחת i, הצפויה לגדול עוד יותר בשנים הקרובות. היא עשויה מרכב מסיבי פחם ומציעה ביצועים מרשימים למכונית חשמלית, עם טווח נסיעה מוצהר נדיב ותג-מחיר מאד גבוה. בעולם קיימת גם גרסה עם מנוע בנזין מאריך טווח, אך זו אינה מיועדת להגיע ארצה בקרוב.

    שנת השקה: 2013
    יחידת הנעה: 170 כ"ס, מצברי ליתיום-יון 27.2 kWh, הנעה אחורית
    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות, 150 קמ"ש מרביים
    טווח מוצהר: 300 ק"מ
    מחיר: 249 אלף שקל

     

    רנו זואי

     

    החשמלית של רנו מבוססת על הסופר-מיני קליאו של היצרנית, ומיועדת בעיקר כאמצעי תחבורה עירונית. בישראל צופה היבואנית למכור כ-400 יחידות בשנה, חלק מהם לפרויקטים של תחבורה שיתופית.

    שנת השקה: 2012
    יחידת הנעה: 88 כ"ס מצברי ליתיום-יון 27.2 kWh, הנעה קדמית
    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-13.5 שניות, 135 קמ"ש מרביים
    טווח מוצהר: 240 ק"מ
    מחיר: 132 אלף שקל

     

    ניסאן ליף


    החשמלית הראשונה של ניסאן היא גם הנמכרת ביותר מסוגה בעולם, עם יותר מ-250 אלף יחידות מאז הושקה. מתוכם נמכרו בישראל יחידות בודדות, עד שהופסק השיווק בסוף 2015. ביבואנית, חברת קרסו, אומרים כי הליף תנחת שוב בארץ באמצע השנה הנוכחית.

    שנת השקה: 2009
    יחידת הנעה: 109 כ"ס מצברי ליתיום-יון 30 kWh, הנעה קדמית
    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות, 143 קמ"ש מרביים
    טווח מוצהר: 250 ק"מ
    מחיר לצרכן באנגליה: 124 אלף שקל
    סיכוי הגעה ארצה: גבוהים

     

    סמארט E

     

    סמארט בגרסה החשמלית משווקת - כמו הגרסה הרגילה - בשלוש תצורות מרכב (שתי דלתות, גג נפתח וארבע דלתות). בהתאם לייעוד העירוני-טהור, יחידות הכוח קטנה ובעלת טווח נסיעה מצומצם. לדברי היבואנית, גרסה חשמלית תגיע לישראל לקראת סוף השנה.

     

    שנת השקה: 2016

    יחידת הנעה: 81 כ"ס, מצברי ליתיום-יון 17.6 kWh, הנעה אחורית

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות, 130 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 160 ק"מ

    מחיר לצרכן בגרמניה: 89 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: גבוהים

     

    יונדאי איוניק

     

    יונדאי איוניק משווקת בישראל בגרסה היברידית, אך מוצעת באירופה גם עם יחידת הנעה חשמלית מלאה. מכונית אחת תנחת בארץ בחודשים הקרובים לצרכי תקינה, וולדברי היבואנית, חברת כלמוביל, עשוי השיווק הסדיר להתחיל לקראת סוף השנה.

     

    שנת השקה: 2016

    יחידת הנעה: 120 כ"ס, מצברי ליתיום יון 28 kWh, הנעה קדמית

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, 165 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 280 ק"מ

    מחיר לצרכן באנגליה: 117 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: גבוהים

     

    שברולט בולט

     

    שברולט בולט, מכונית הסופר-מיני החשמלית, מציעה ביצועים מרשימים ובעיקר טווח נסיעה יוצא דופן, לצד תג-מחיר נמוך יחסית בארה"ב. זאת, בשאיפה

    מוצהרת להנגיש את המכונית החשמלית לקהל גדול יותר. מ-UMI, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי הבולט עשויה להגיע ארצה, בהתאם למחיר לתג המחיר שתצמיד לה היצרנית. בכירי GM התבטאו לאחרונה בנושא, ולדבריהם המכונית אכן תגיע לישראל.

     

    שנת השקה: 2016

    יחידת הנעה: 200 כ"ס, מצברי ליתיום יון 60 kWh, הנעה קדמית

    ביצועים: זינוק ל-97 קמ"ש ב-6.5 שניות, 150 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 383 ק"מ

    מחיר לצרכן בארה"ב: 137 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: סבירים

     

    פולקסוואגן גולף E

     

    הגרסה החשמלית לגולף מציעה ביצועים וטווח נסיעה מוגבלים ביחס למקובל במתחרות מודרניות, כמו-גם תג-מחיר גבוה. הגרסה המעודכנת שהוצגה לאחרונה משפרת את טווח הנסיעה ותנסה לנקות את הלכלוך שהותירה פולקסוואגן עם משבר דיזלגייט. לישראל היא לא צפויה להגיע בקרוב.

     

    שנת השקה: 2013

    יחידת הנעה: 115 כ"ס, מצברי ליתיום-יון 24.3 kWh, הנעה קדמית

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות, 140 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 190 ק"מ

    מחיר לצרכן באנגליה: 151 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: נמוכים

     

    טסלה מודל S

     

    טסלה מודל S היא המכונית הנמכרת ביותר של טסלה. לצערנו, היצרנית לא מעוניינת לשווק את תוצרתה דרך מתווכים, ולכן עוד לא ניתן לרכוש אותה בישראל. יחידה אחת הגיעה בכל זאת בעזרת חברת מובילאיי, לצורך בחינת מערכות סיוע לנהיגה - בתקופה בה שיתפו שתי החברות פעולה.

     

    שנת השקה: 2012 (2016 לגרסת P100 D)

    יחידת הנעה: 760 כ"ס (לא רשמי), מצברי ליתיום-יון 100 kWh, הנעה כפולה

    ביצועים: זינוק ל-97 קמ"ש ב-2.5 שניות, 250 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 613 ק"מ

    מחיר לצרכן בארה"ב: 477 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: נמוכים

     

    רנו קנגו ZE

     

    רנו קנגו החשמלי מיועד בעיקר למשימות מסחריות עירוניות. הוא מוצע במרכב רגיל (אורך של 421.3 ס"מ ובסיס גלגלים של 269.7 ס"מ), או "מקסי" מאורך (459.7 ס"מ לאורך ו-308.1 ס"מ בסיס גלגלים). אורך תא המטען בין 3 מטר ל-4.6 מטר וכושר הנשיאה עומד על 650 ק"ג. לאחרונה הציגה רנו את הגרסה המעודכנת עם טווח נסיעה משופר משמעותית (270 במקום 170 ק"מ). מקרסו נמסר כי יבוא הדגם נשקל בחיוב.

     

    שנת השקה: 2011

    יחידת הנעה: 60 כ"ס, מצברי ליתיום-יון 22 kWh, הנעה קדמית

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-20.3 שניות, 130 קמ"ש מרביים

    טווח מוצהר: 270 ק"מ

    מחיר לצרכן באנגליה: 82 אלף שקל

    סיכויי הגעה ארצה: סבירים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "החשמליות מגיעות - אלה שכבר כאן, ואלה שעוד לא"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים