שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פולקסווגן גולף GTI במבחן בזק - קרובה לשלמות
    הקומפקטית הלוהטת בעלת השם המיתולוגי עברה עדכון נוסף הכולל ביצועים משופרים, תוספת אבזור ושדרוג מערכות הבטיחות. לקחנו אותה לנהיגה ראשונה בישראל

     

    פולקסווגן גולף GTI

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ממש כמו פריג'ידר שלפניה, או פלאפון וגו-פרו שהגיעו מאוחר יותר, פולקסווגן הצליחה להפוך את שילוש האותיות GTI לגנרי, כזה שמציין קומפקטית לוהטת, משפחתית שימושית אך ביצועיסטית עם תג-מחיר שפוי יחסית. גם מכיוון שלפני 40 שנה הייתה ראשונה לבחור בכך, אך לא פחות מכך בגלל שמתחרותיה לא היססו והצמידו את שלוש האותיות לדגמים מתחרים מתוצרתן.

     

     (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    ההיסטוריה של ה-GTI לא הייתה רק זוהרת. אחרי שני דורות נפלאים, הדור השלישי והרביעי אכזבו מאד, ורק לאחר מכן החלה הגולף הספורטיבית (בדור החמישי) לחזור לעצמה. כעת זו כבר גרסה מעודכנת ל-GTI דור שביעי, בקטגוריה תחרותית מאי פעם הכוללת בין היתר את סיאט לאון קופרה שנמכרת טוב ממנה, פיז'ו 308 GTI הידנית-בלבד, רנו מגאן RS שתנחת כאן בעתיד ואולי הונדה סיוויק טייפ R אם היבואנית תחליט לשווקה כאן.

     

    מה השתפר: בסופו של יום זו פולקסווגן, ולכן קשה למצוא הבדלים מול הגרסה הקודמת מבלי להתעמק בדף הנתונים או להציבן האחת ליד האחרת. אם תעשו כך תגלו כי השינויים כוללים סבכה קדמית צרה יותר, מסיט אוויר בולט בתחתית הפגוש הקדמי וצמד לועות מפלט גדולים מבעבר. השאר נותר ללא שינוי, וכך גם המראה הסולידי וחישוקי ה-"17 שנראים כיום צנועים ביחס למתחרות.

     

     (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    בתא הנוסעים זוכה ה-GTI למסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "6.5) עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. הוא נראה ופועל מצוין, אך אינו כולל מצלמת נסיעה לאחור. חשוב הרבה יותר, הגולף מקבלת בגרסתה העדכנית סוללת מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל אפשרות לזחילת פקקים) והתראה על עייפות נהג.

     

     

     

    מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מפיק 230 כ"ס, 10 כ"ס יותר מהדגם היוצא. כבעבר הוא משודך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד. לא תתפלאו לשמוע שקשה לחוש בתוספת הכוח, וגם דף הנתונים מעיד על קיצוץ של 0.1 שניות בלבד בזינוק ל-100 קמ"ש (6.4 שניות). תיבת ההילוכים במכונית המבחן התגלתה כלא רהוטה, וסבלה קלות מתגובות גסות בתחילת נסיעה, כמו-גם מרעשי תמסורת קלים. צריכת הדלק בממוצע המבחן עמדה על 10.4 ק"מ לליטר.

     

    מה נשאר: כמו בגולף הרגילה, גם ל-GTI יש תא נוסעים מרווח (262.6 ס"מ בסיס גלגלים), שימושי ואיכותי. תא המטען מציע נפח מכובד (380 ליטר) וכולל גם שקע 12V. אהבנו את המושבים - המצוינים, נוחים ותומכים כראוי – עם הריפוד המשובץ שנותר כהומאז' ל-GTI הראשונה ואת הגה שלוש צלעות בשרני וקטום בחלקו התחתון. פחות אהבנו את חלון הגג שחסר כיסוי מלא נגד קרני שמש. ואם כבר, היינו שמחים גם למנופי העברת הילוכים גדולים יותר מאחורי ההגה.

     

     (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    ה-GTI היא כנראה המכונית הנוחה ביותר בקטגוריה לשימוש יומיומי, עם כיול מתלים מעולה, תא נוסעים שקט (למעט רעשי דרך קלים) ותחושת איכות שנודפת מכל פינה. ולצד זאת היא אחת המהנות בכביש מפותל, גם אם כנראה לא המהירה מכולן. אין לה את כמויות הכוח האדירות של החזקות בקבוצה, אך היא מחפה על כך באופן ראוי עם אחיזה מצוינת גם על כבישים שסלולים פחות טוב, ונענית בחדווה – עם הגה חד ומהיר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה) אך חסר מעט תחושה - לשינויי כיוון מהירים מבלי לאבד את הראש, ובעיקר בלי להעניש את הנהג.

     

     (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    מערכת XDS (המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה דרך בקרת המשיכה) מסייעת בהורדת הכוח לגלגלים הקדמיים ביציאה מפניות, אם כי היא אינה יעילה כדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. בקרת היציבות מאפשרת ניתוק חלקי (ESC sport) בלבד המעניק בדיוק את החופש הנדרש והרצוי לכביש הציבורי. הבלמים הפגינו יכולת טובה, אך במכונית המבחן דעכו יתר על המידה בשימוש אגרסיבי.

     

    כדאי בהקשר זה להזכיר את גרסת Performance pack המצוידת גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, בלמים גדולים יותר, עוד 15 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד מודרנית וחלקה יותר. מחירה בחו"ל כמעט-זניח בעוד התוספת שהיא מעניקה אינה זניחה כלל. אצלנו היא לא תשווק.

     

     (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)

     

    איך בסוף: העדכון שעברה ה-GTI משמר את הנוסחה המוכרת והאהובה של הקומפקטית הוותיקה, ואף משפר אותה בתחום מערכות הנוחות ובעיקר הבטיחות, תמורת התייקרות סבירה של 5,000 שקלים המעמידה את מחירה על 215 אלף שקל. זה כמובן לא מעט כסף, אך בקטגוריה אליה היא שייכת מדובר בחבילה מצוינת, אם לא הטובה מכולן.

     


    פולקסווגן גולף GTI

    פולקסווגן גולף GTI
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,984 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 230 כ"ס ב-6,200 סל"ד
    מומנט מרבי 35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 6 הילוכים
    אורך 426.8 ס"מ
    רוחב 179 ס"מ
    גובה 144.2 ס"מ
    בסיס גלגלים

    262.6 ס"מ

    משקל 1,468 ק"ג
    נפח תא מטען 380 ליטר
    100-0 קמ"ש 6.4 שניות
    מהירות מרבית 248 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 148 גרם לק"מ
    מחיר 215 אלף שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     


    פרסום ראשון: 09.07.17, 20:22
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "פולקסווגן גולף GTI במבחן בזק - קרובה לשלמות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים