שתף קטע נבחר

קיה ריו במבחן ראשון – האחות החורגת

הסופר-מיני של קיה מעולם לא הצליחה אצלנו כמו אחיותיה הספורטאז' והפיקנטו. האם הריו מסוגלת לשנות זאת? לקחנו אותה למבחן ראשון

 

 

קיה הצליחה לבסס עצמה היטב בטבלת המותגים הנמכרים ביותר בישראל מאז עברה מידי סמל"ת לחברת טלקאר. היבואנית הנמרצת הצליחה לכבוש באופן קבוע את המקום השני בדירוג המכירות, כשהיא היחידה שנותנת בארץ פייט כלשהו למותג האם יונדאי. אבל, בניגוד למרבית היבואניות, היא עושה זאת באמצעות שני דגמים בלבד, שניים שגם קבעו בארץ היסטוריה עם תואר המכונית הנמכרת ביותר בשנים האחרונות עבור רכב פנאי מאובזר (ספורטאז') ומכונית מיני קטנה (פיקנטו). למעשה שני הדגמים תופסים לעצמם נתח יוצא דופן מכלל מכירות המותג בישראל – כ-70 אחוז.

 

בין דגמי קיה שלא נהנו מהצלחה דומה, נמצאת גם הריו, סופר-מיני קוריאנית ואחות למחצה של יונדאי i20, שבעולם זוכה לנתוני מכירות מרשימים (הדגם השני הכי נמכר של היצרנית). הדור הרביעי והחדש של הריו שנחת אצלנו כעת ינסה לשנות זאת.

 

מחיר: 96 אלף שקל

מתחרות: סיטרואן C3, סוזוקי סוויפט, סקודה פאביה

 

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

טוב: אבזור, התנהגות כביש

בסדר: מרווח פנים, נוחות נסיעה

טעון שיפור: ביצועים, מערכות בטיחות

ציון:

 

 

איך נראה

הריו מאמצת את קו העיצוב העדכני של קיה עם יחידות תאורה צרות מלפנים המשתלבות בסבכה הקדמית ויוצרות אשליית רוחב. פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים משלימים מראה מודרני ונאה מקודמתה.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

עיקר השיפור הוא בתא הנוסעים. יש כאן הגה בשרני, לוח מחוונים עם מסך תצוגה במרכזו ומסך מגע מקורי. הפלסטיק עדיין באיכות נמוכה יחסית, מחוספס ונוקשה, וצבעו הכהה מייצר תחושה קודרת מדי. המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בזמן ששטחי חלונות גדולים, קורות A צרות ומיקום נמוך יותר לקונסולה הקדמית מקנים שדה ראיה מצוין.

 

הריו גדלה בכל הממדים, ובסיס גלגלים של 258 ס"מ (תוספת של ס"מ בודד) הוא מהגדולים בקטגוריה. מרחב המחיה לנוסעים יוצא נשכר מכך, בעיקר ראשם של יושבי המושב האחורי. תא המטען גדל במעט (12 ליטר, ל-300 בסך הכל), אך הוא מציע כעת רק גלגל חלופי קטן.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "7 עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטאלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה עוקבת פניה, חישוקי "15 קלים ו-6 כריות אוויר.

 

בשונה מאסטרטגיית השיווק של היבואנית בשנים האחרונות, לפיה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות יוצעו בכל הדגמים המשווקים בישראל, הריו אינה מצוידת במערכת בלימה אוטונומית חשובה המוצעת באירופה, וקיימת אפילו בפיקנטו הזולה משמעותית. במקומה יש מערכת התרעה של מובילאיי.

 

 

איך נוסע

הריו מצוידת כבעבר במנוע 1.4 ליטר בנזין שעבר התאמות על-מנת להפחית את פליטת המזהמים ולשפר את צריכת הדלק. כתוצאה מכך נעלמו 9 כ"ס, והספק המרבי עומד על 100 כ"ס צנועים יחסית. יש תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה (ארבעה בעבר) עם יחסי העברה טובים. זו סוחטת אמנם את המנוע עד תום, אך לא מסוגלת לחפות על נתון הכוח הצנוע.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

הביצועים הפושרים גם בדגם היוצא, נפגעו עוד יותר - זינוק ל-100 קמ"ש ב-13.4 שניות (עוד שתי עשיריות). רצועת הכוח צרה מבעבר עם שיא המומנט (13.6 קג"מ) ב-4,000 סל"ד, ואפילו בזמן שיוט נאלצת התיבה להוריד תדיר הילוכים כדי לשמור על מהירות הנסיעה. מאידך, יחס ההעברה ב-110 קמ"ש מאפשר למנוע להסתובב בסל"ד נמוך יותר (2,600 סל"ד, 400 פחות מבעבר) עובדה המסייעת להפחית רעשי מנוע ולקבוע צריכת דלק סבירה של 12.3 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

הריו מתבססת על מרכב חדש ומוקשח וכיול מחודש למתלים כתוצאה מכך היכולת הדינמית אכן גבוהה מבעבר, אם כי עקב ההספק המרבי הצנוע הריו אינה מאותגרת במיוחד. יש מערכת הכוונת מומנט אלקטרונית המוצעת לרוב במכוניות חזקות בהרבה ומסייעת להורדת כוח לכביש בתנאים בעייתיים, וההגה עבר כיול מחדש (מהיר כעת ב-5% לדברי היצרנית), אך הוא נטול תחושה ובעל שטח מת במרכזו.

 

נוחות נסיעה סבירה במהירות נמוכה, אך במהירות גבוהה היא משתפרת והמתלים מסייעים לשמור על ריסון מרשים. בידוד רעשי רוח ודרך השתפר משמעותית.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך בסוף

הריו החדשה מציגה שיפור לעומת קודמתה, כמעט בכל תחום. היא נראית טוב ממנה, תא הנוסעים הפך מאובזר ומרווח יותר ואיכויות הנסיעה השתפרו והיא גם מצוידת בתג-מחיר נמוך יותר, אך מול מתחרות מודרניות היא אינה מציעה יתרונות משמעותיים. היא סובלת מיחידת הנעה מיושנת וגם נעדרת מערכות בטיחות שיקשה עליה להצליח יותר מקודמתה.

 


קיה ריו האצבק

קיה ריו האצ'בק
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,368 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 13.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית 6 הילוכים
אורך 406.5 ס"מ
רוחב 172.5 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים 258 ס"מ
משקל 1,167 ק"ג
נפח תא מטען 300 ליטר
100-0 קמ"ש 13.4 שניות
מהירות מרבית 173 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.6 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 139 גרם לק"מ
מחיר 96 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 3 כוכבים


פורסם לראשונה 16/08/2017 19:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים