"הכימיה המיידית בין שנינו תרמה מאוד לסדרה"

כוכבי "קופה ראשית": "בסוף גילינו את הסוד האמיתי של החברות בינינו"

אתם מכירים אותם כצמד הקצבים ניסים ואנטולי. בחיים האמיתיים, יניב סוויסה ודניאל סטיופין הם החברים הכי טובים שיש. עם עליית העונה הרביעית של הסדרה הם מסבירים למה סוויסה מפחד מג'וקים ומה קרה כשסטיופין החליט, בגיל 13, לעבור ברית מילה

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: מלי זיידמן, צילום: אסף מגל)
אחרי כמעט שבע שנים, נראה שהחברות של יניב סוויסה ודניאל סטיופין עוד נמצאת חזק בשלב ירח הדבש. אז נכון, החברות הזו התחילה כשידוך כפוי, אבל כמו שאומר סוויסה: "גם כשעוד היו משדכים בין בעל ואישה, היו כמה פוקסים ונולדו התאהבויות. גם אצלנו היה פוקס. ממש כמו בסדרה, אני ודניאל הפכנו לחברים טובים מאוד - גם בעבודה וגם מחוצה לה".
עבור מעריצי "קופה ראשית" אין צורך להציג את השניים. סוויסה (45) וסטיופין (37) הם כמובן ניסים ואנטולי, צמד הקצבים מסניף הסופר "שפע יששכר". הם נפגשו לראשונה ב־2017, אז החלו צילומי העונה הראשונה. הסדרה של כאן 11 הפכה ללהיט עם עוד שלוש עונות היסטריות, כשכעת עלתה עונתה הרביעית (ימי רביעי, 21:15). לאחרונה אף עלו פרקי הסדרה לנטפליקס ישראל.
עבור מי שבכל זאת פספס, הסדרה הקומית־מוקומנטרית עוקבת אחרי עובדים ולקוחות של סופרמרקט פיקטיבי, ומככבים בה בין היתר גם קרן מור, נועה קולר, אמיר שורוש ודב נבון. "אני לוהקתי לתפקיד ניסים הרבה לפני דניאל", מספר סוויסה. "במשך תקופה ארוכה היוצרים עשו אודישנים לעשרות 'אנטולים' ואף אחד לא התאים. כבר הייתה מחשבה להקטין את הדמות של אנטולי, להפוך אותה לשולית. אבל אז הגיע דניאל שפשוט קלע בול.
סוויסה: "וואו, אתה קולט? לשנינו יש פחד מדברים שעפים! אם היו שולחים אותנו ל'המירוץ למיליון' היינו נופלים כבר בדרך לשדה"
"אין ספק שהכימיה המיידית בין שנינו תרמה מאוד לסדרה. ניסים ואנטולי במקור היו אמורים להיות עמיתים לעבודה, לא בהכרח צמד".
כשאני שואלת אותם מה הסוד לחברות ביניהם, שניהם יורים מיד מבחר סיבות. "יש בינינו המון כנות והמון פרגון", מכריז סטיופין. סוויסה ממשיך: "ההומור שלנו דומה מאוד. אנחנו חושבים על משהו ונקרעים מצחוק. אנחנו גם יכולים לדבר שעות על כל נושא בעולם".
אחרי ששניהם מעידים בביטחון שהם גם יודעים כמעט הכול אחד על השני, אני מנסה בכל זאת להקשות: מבקשת שכל אחד מהם יחשוב על משהו שהשני עדיין לא יודע עליו. אחרי דקות ארוכות הם סוף־סוף מוצאים משהו.
סוויסה: "אני יודע! יש לי פחד עצום מג'וקים".
סטיופין: "באמת? אתה רציני"?
סוויסה: "לגמרי. פחד־פחד. נניח, עכשיו אני עם קלקול קיבה ויש ג'וק בשירותים? אני אעשה בסלון, בדלי".
סטיופין: "לי יש פחד עצום מטיסות. בכל פעם לפני טיסה אני בלחץ היסטרי.
"לפני שאני עולה למטוס אני נפרד מכולם. כשאני נוחת אני מרגיש בהודיה".
סוויסה: "וואו, אתה קולט? לשנינו יש פחד מדברים שעפים! אם היו שולחים אותנו ל'המירוץ למיליון' היינו נופלים כבר בדרך לשדה".
4 צפייה בגלריה
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
"הכימיה המיידית בין שנינו תרמה מאוד לסדרה"
(צילום: מור צידון)

סוויסה נולד וגדל באור־עקיבא למאמן כדורגל ועקרת בית. היום הוא אב לאביטל (17) ונועם (14). אביטל, אגב, אף היא שחקנית (גילמה בין היתר תפקיד אורח ב"קופה ראשית" ולאחרונה שיחקה ב"שלי הכובשת"). את הרומן שלו עם עולם המשחק התחיל בחטיבת הביניים, כשהצטרף לחוג תיאטרון, אך במשך שנים זה הסתכם אצלו כתחביב בלבד. "אחרי הצבא רציתי ללמוד משחק באופן רציני", הוא מספר. "אבל הבנתי שהלימודים עולים 13 אלף שקל בשנה ושהם מתקיימים מהבוקר עד הערב. לא הבנתי איך אוכל לעשות את זה מבחינת מזומנים. מתי בדיוק אעבוד? איפה אני אגור?".
אז הוא עבד בעבודות שונות כדי להתפרנס, החל מניהול מעבדת טלפונים, גריל־מן בקייטרינג ואפילו מנהל מרכולית בקיבוץ, והסתפק במכינות למשחק (ביניהן של יורם לוינשטיין וענת ברזילי). במקביל הופיע בערבי במה פתוחה בצוותא וגילם לאורך השנים שורה של תפקידי אורח (למשל, בסדרות "רמזור" ו"שנות ה־80"), עד שהחל לקבל תפקידים גדולים ומשמעותיים יותר בתיאטרון ובטלוויזיה (בין היתר שיחק בשתי העונות של "המשרד"). "ההכשרה שלי הגיעה בעיקר מהשטח", הוא מסכם.
היום, בנוסף ל"קופה ראשית", סוויסה מופיע בהצגות של תיאטרון הקיבוץ "החבר הכי טוב שלי" ובהצגת היחיד "פלאפל", שמבוססת בחלקה על סיפור חייו. הוא גם חלק מהאנסמבל של המחזמר המצליח "החב"דניקים" של תיאטרון הקאמרי (שבו הוא שוב משתף פעולה עם סטיופין), ובימים אלה הוא גם מצטלם ל"פאלו אלטו", סדרת משטרה חדשה של קשת 12. 
סטיופין: "להרבה אנשים אני נראה מוכר, וחלק חושבים שאני באמת עובד בסופר, שואלים אותי שאלות. אני עוזר אם אני יכול. שואלים 'איפה הפתיתים?' ואני משיב ב'מעבר 8'"
סטיופין נולד בעיר חמלינצקי שבאוקראינה לשני הורים רופאים. הוא הצעיר מבין שלושה אחים. בגיל 11 ראה מודעה על פסטיבל שמחפש כישרונות חדשים, ניגש והציע את עצמו. קריירת המשחק שלו נקטעה אחרי שבגיל 13 עלה עם משפחתו לארץ. "הייתי ילד, היו לי תחביבים אחרים. אני גם מלחין ושר, ובמשך תקופה חשבתי בכלל ללכת לכיוון של מוזיקה ולהירשם אחרי הצבא ל'רימון'. בסוף החלטתי בכל זאת להירשם ללימודי משחק ב'בית צבי'. בתקופה שלי הם כבר עלו 17 אלף שקל לשנה, ובגלל זה חזרתי לגור אצל אמא שלי".
לאחר לימודיו שיחק  סטיופין במשך ארבע שנים בהצגות של תיאטרון גשר, ואף שימש כעוזר במאי של יבגני אריה. לאחרונה סיים להצטלם לסדרה החדשה "סובייצקה" שתעלה בקרוב בכאן 11, והוא גם מנחה סדנאות משחק. הוא אב ליולי בת השנתיים וחצי ואשתו, סהר סופר, עובדת סוציאלית במקצועה, נמצאת כרגע בחודש השמיני להריונה. הוא מספר בשמחה שהם מצפים לבן.
גם אבא של אשתך רופא.
"נכון, אני מוקף ברופאים מכל הכיוונים. לא ייתנו לי למות כל כך מהר".
בנוסף לשלל עיסוקיו סטיופין רץ בשנה האחרונה עם מופע סטנדאפ יחיד.
במופע אתה חושף בין היתר שעברת ברית מילה בגיל 13!
סטיופין: "נכון. במקום שבו גדלתי, גם יהודים לא עשו ברית מילה. זה לא היה נהוג. אבל אחרי שעלינו לארץ אמרתי לאמא שלי שאני רוצה להיות כמו כולם. בעקבות הברית קיבלתי שבוע חופש. כשחזרתי לבית הספר, כל הכיתה ידעה למה נעדרתי. זה היה פחות משלושה חודשים אחרי שעליתי לארץ ועוד לא כל כך הבנתי עברית. אני לא יודע אם היו עליי דאחקות, אבל נראה לי שכולם קיבלו את זה בסך הכול בהבנה: הבחור צריך לקצר, אנחנו איתו".
סוויסה: "ההנאה שלי היא להגיע לסופר עם אוזניות. אני שם מוזיקה ויכול להסתובב עם העגלה שעה וחצי. הבאסה היחידה היא שבמדינה שלנו הכול נורא יקר" 
איפה בוצעה הברית?
 "עשיתי את זה במסגרת חב"ד בבית חולים בירושלים. בגלל שכבר מלאו לי 13, הייתי צריך לשאת את הברכה בעצמי. באותו מעמד הבנתי לראשונה את ההשלכות של הניתוח, אז נשאתי תפילה שהכול יעבור בשלום. זה בוצע בהרדמה מקומית. ראיתי הכול. וכן, זה גם כאב כמה ימים. זה לא היה פשוט".
סוויסה: "נראה לי שהיום, אם הוא היה מגיע לארץ בגיל הזה, הוא כבר לא היה עושה את זה".
סטיופין: "לא נכון. כן הייתי עושה".
סוויסה: "טוב, אז הוא כן היה עושה. תן לי אחרי זה לבדוק. אולי עוד נשאר שם איזה משהו".
4 צפייה בגלריה
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
"ההומור שלנו דומה מאוד. אנחנו חושבים על משהו ונקרעים מצחוק"
(צילום: מור צידון)

עד כמה הדמויות שלכם בסדרה דומות לכם בחיים?
סוויסה: "תני לי לענות עבור דניאל. בינו ובין אנטולי יש הבדלים מטורפים. שמיים וארץ. דניאל הוא בן אדם מבריק! בנוסף ללימודי משחק הוא גם עשה שני תארים: אחד בפסיכולוגיה ואחד בניהול. הוא איש שיחה וסופר־אינטליגנט. ותני לי גם לחסוך לך את השאלה הבאה שלך: ביני ובין ניסים אין כל הבדל".
סטיופין: "לא נכון. למה אתה אומר את זה?".
סוויסה: "אולי רק בזה שניסים דתי ואני רק שומר מצוות".
סטיופין: "נכון שיניב, בדיוק כמו ניסים, אוהב לעשות צחוקים ולמתוח אנשים. הוא גם דומה לו 'בנומה', אוהב לישון צהריים. אבל בניגוד לניסים, ליניב יש המון תחביבים ועולם רחב אופקים. יש לו מחסן ענק מלא בפריטי אספנות, כולל אוסף תקליטים מטורף. הוא לימד את עצמו לנגן על תופים ובהמשך על גיטרה בס. ניסים בסדרה גם הרבה יותר פחדן מיניב. הוא כל הזמן חושש".
אתם אוהבים לעשות קניות בסופר?
סטיופין: "אני אוהב מאוד. אני גם יכול לתת לך מחיר כמעט על כל מוצר שיש. כשאשתי עושה קניות היא הרבה פעמים מתקשרת, שואלת 'אבוקדו ב־30 שקל לקילו זה טוב?'. אני אומר לה 'מה פתאום? לא לקחת'. מה שכן, מאז 'קופה ראשית' זה לפעמים נהיה קצת מוזר. להרבה אנשים אני נראה מוכר אבל לא כולם מבינים מאיפה. חלק חושבים שאני באמת עובד בסופר, שואלים אותי שאלות. אני עוזר אם אני יכול, מה אכפת לי? שואלים 'איפה הפתיתים?', אני משיב ב'מעבר 8'".
סוויסה: "גם אני אוהב לעשות קניות בסופר, בין היתר בגלל שאני פדנט מאוד בכל מה שקשור לפירות ולירקות. אם יש איזו נקודה שחורה עליהם אני לא אוכל, זורק מיד. ההנאה שלי היא להגיע לסופר עם אוזניות. אני שם מוזיקה ויכול להסתובב עם העגלה שעה וחצי. הבאסה היחידה היא שבמדינה שלנו הכול נורא יקר. אתה יכול לסיים קנייה בלי בשר או חומרי ניקוי, ועדיין לצאת ממנה עם חשבון של 400 שקל".
4 צפייה בגלריה
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
כבר לא מתבלבלים בין חיי הזוהר לחיים עצמם
(צילום: מור צידון)

ההצלחה של שניכם הגיעה די מאוחר בחיים. אתם מתבאסים מזה?
סוויסה: "אני לא מתחרט על שום דבר שקרה בעבר. תאכלי תפוז שהוא ירוק, את לא תיהני ממנו. לכל דבר יש את הזמן שלו".
סטיופין: "בעיניי זה מצוין שההצלחה שלי הגיעה בגיל מאוחר, כשאני כבר מיושב עם משפחה ורגליים על הקרקע. כשזה קורה לך בגיל מאוחר, אתה כבר לא מתבלבל בין חיי הזוהר לחיים עצמם. כן, נחמד להיות מוכר, אבל בסופו של דבר אתה מבין שהדבר הכי חשוב זו העבודה שלך.
"הרבה פעמים אני מוצא את עצמי יוצא מהבית בערבים לסטנדאפ, כשביד אחת אני מחזיק ז'קט וביד השנייה שקית זבל. ברקע אשתי מזכירה לי שבדרך חזרה אני צריך לעבור ב־AM:PM. ואז, אחרי המופע שבו אני מצחיק קהל שלם ועשרות אנשים מבקשים לעשות איתי סלפי, אני מוצא את עצמי בסופר קונה חלב וביצים.
"הסיטואציה הזו תמיד גורמת לי לחייך. אני לא רואה את עצמי כסלב, אני רואה את עצמי כשחקן".
סוויסה: "אם היינו עושים את הסדרה הזו בתחילת שנות ה־20 שלנו, היינו אולי חושבים אחרת, וכשהסדרה הייתה נגמרת זו הייתה יכולה להיות בעיה. היום, בגילי, אני מתייחס לפרסום רק כבונוס. אני יודע שמה שהכי חשוב זה שעדיין תהיה לי עבודה במקצוע".
ועדיין, עד כמה אתה חוששים מהיום שהסדרה תרד?
סטיופין: "ברור שיש חשש, אבל אני מכין את עצמי לרגע הזה. אני דואג להתפתח כמה שיותר בתחום כדי שתמיד יהיה לי על מה ליפול. בגלל זה אני גם מתחיל בשנה הבאה לימודי בימוי קולנוע וטלוויזיה".
סוויסה: "וזה מעולה בשבילי. אני בונה עליו. הוא ילהק אותי לתפקידים וככה לא אצטרך לעשות אודישנים". 
דניאל: "נו, את מבינה מה זה? הכול אינטרסים. בסוף גילינו את הסוד האמיתי של החברות בינינו".
הכתבה המלאה עם יניב סוויסה ודניאל סטיופין מתפרסמת במוסף "לגבר" המצורף חינם לגליון "לאשה", השבוע בדוכנים

4 צפייה בגלריה
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
יניב סוויסה ודניאל סטיופין
יניב סוויסה ודניאל סטיופין על שער לגבר
(צילום: מור צידון)

סגנון: לימור מאיה ריחאנה. ע' צלם: רם לוי, ניהול סט: דור מרדכי, איפור ושיער: ליאט בן שמשון. חליפות: חליפות פיגל, האורגים 12 אשדוד, חולצות: H&M, נעליים: אלדו
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button