שתף קטע נבחר

"בזק לא אישרו לי קו כי ניידתי קו אחר לאורנג'"

לקוח עסקי של בזק טוען שהזמין מספר פלטינה ב-1,200 שקל והחברה אישרה את המספר ואף התקינה קו עם מספר זמני בביתו. כשהגיעה העת לקבל את המספר הקבוע בבזק הודיעו לו שזה לא יקרה. למה? כי הוא נייד קו אחר לאורנג'. בזק: "החברה תעתר לבקשתו ומצרה על ההתנהלות מולו"

כשלקוח עסקי של בזק ביקש מהחברה להתקין אצלו קו חדש, נוסף על כ-5 קווי בזק הקיימים בעסק שלו, הוא לא צפה בעיות מיוחדות. כהרגלו, הוא ביקש מספר יקר מהרגיל, שהוא מספר "יפה" ולכן עלותו רבה, ובחברה אישרו לו את המספר, והתקינו אצלו את הקו. אבל אז, הודיעו לו שלא יקבל את המספר עליו סוכם. מדוע? לטענתו: כי הוא נייד מספר אחר של בזק לאורנג'.

 

"לפני כ-3 שבועות רכשתי מספר פלטינה של בזק בעלות של כ-1,200 שקל ואישרו לי את המספר", מספר איש העסקים. "מדובר במספר קליט שהקידומת שלו שונה מקידומת אזור החיוג שלי. אחרי שאישרו את המספר, טכנאי הגיע ב-28 במרס והתקין לי את הקו. יש לי כמה קווים כאלה והפרוצדורה היא שבתחילה מקבלים מספר זמני עד שמתאימים את המספר החדש. כל ההמתנה הזאת למספר הסופי אורכת בין 24 שעות לשבוע".

 

אחרי שהמספר הקבוע התמהמה, הלקוח העסקי ביקש לברר מתי יקבלו. "אחד הנציגים הקבועים שם אמר לי:' יש בעיה עם המספר הסופי'", הוא טוען. "כששאלתי מדוע, קיבלתי תשובה שלא תאומן: 'ניידת מספר 'ארד' של בזק לאורנג'. הבקשה עוררה בלגן עצום במוקד - איך אנחנו נותנים מספר חדש ללקוח שנייד מספר לאורנג'. הוא גם אמר שמנהל ביקש מפורשות שלא לאשר לי את המספר החדש ושאין סיכוי שיאשרו לי מספר מיוחד יותר לעולם.

 

"האם נוקמים בי כי ניידתי מספר לחברה אחרת? למרות שפעלתי לפי חוק הניוד ולמרות שאני לקוח ותיק שמשלם על כל הקווים שברשותי. לאחר טלפונים רבים לבזק עסקים, וטרטורים אין ספור, אמר לי מנהל בכיר שבעצם אכלתי אותה ושאין להם מה לעשות בנידון".

 

"הם תוקעים אותי כי עזבתי אותם"?

הלקוח אכן נהג לפי חוק. מותר לו לנייד מספר לחברה אחרת וזה לא אמור לפגוע בעסקיו עם בזק. אין ספק שניוד מספר "יפה" מבזק לאורנג' עשוי לגרום לצביטה בלב אצל אנשי בזק, אבל חוק זה חוק.

   

"אני מבין שהם לא רוצים 'לאבד' את מספרי הארד", מסכים הלקוח. "אבל בבזק, אם אתה מנייד מספר ארד, אתה משלם במקום 240 שקל. אז ניידתי, ושילמתי את הקנס, והם כועסים שניידתי אותו ותוקעים אותי כי עזבתי אותם? הסתמכתי על ההבטחה שלהם וכבר כבר פרסמתי את המספר, אבל מבחינתם זו בעיה שלי כנראה. כי גם אם מבטיחים לך ומתקינים לך קו מסתבר שבבזק זה לא סופי. איך עובדים ככה"?

  

מבזק נמסר בתגובה: "מדובר בלקוח שהוקצו לו בעבר מספר רב יחסית של מספרים קליטים. עם זאת, בזק תעתר לבקשתו ומצרה על ההתנהלות מולו".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למה מתקינים ואז מסרבים?. בזק
למה מתקינים ואז מסרבים?. בזק
מומלצים